Strona 1 z 1

Tuning wtyczkami (?)

: ndz maja 04, 2008 17:44
autor: salaciarz
Obrazek

1. It is necessary to unscrew the screws #1 and #2 and to withdraw the limit-switch. (you probably have a cover over), You can use tie-rap and fix the switch elsewhere (but it must remain open)

This modification makes it possible turbo to function full-time instead of compressing only when you ask for all the power.

2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.

This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.

These 2 modifications will help the softer, more powerful engine to be (a little) and especially more economic.


Ktoś tego próbował?

: ndz maja 04, 2008 22:47
autor: Michnik
Też mnie te dwie modyfikacje zawsze zastanawiały i co one zmieniają i na co mają wpływ..

: ndz maja 04, 2008 22:50
autor: souler
1 i 2 to tylko egr. 3 gaszenie auta. 4 nie posiadam

: ndz maja 04, 2008 22:54
autor: Michnik
souler pisze:1 i 2 to tylko egr. 3 gaszenie auta. 4 nie posiadam

Jak tylko EGR 1 i 2? Ja mam te ustrojstwa i nie mam EGR.

: ndz maja 04, 2008 22:58
autor: Tomek
salaciarz pisze:This modification makes it possible turbo to function full-time instead of compressing only when you ask for all the power.
czyli pompuje na maxa gdy potrzebuje pełnej mocy???? :chytry: :chytry: :chytry:
chyba sie wezmę za aazeta ojca choc na 90 procent tam takich wtykow nie ma....

nr 4 jest ale do czego......

: ndz maja 04, 2008 23:01
autor: Pyton50
4 wtyczka jest do czujnika,czy zaworu wyprzedzenia kąta wtrysku,regulowany ciśnieniem w pompie zasady działania dokładnie nie znam ale Trochim już coś o tym pisał. :grin:

: ndz maja 04, 2008 23:23
autor: Tomek
niby proste TD...ja wam powiem ze diesle skonczyły sie w mk2 to juz nie sa diesle to są silniki na ropę ,widać jest roznica...heh

: ndz cze 08, 2008 19:05
autor: salaciarz
2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.

This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.
Na tyle ile jestem obeznany w ingliszu , wnioskuje , że autor chciał powiedzieć : przewód numer 4 odłączyć , natomiast wtyczke numer 3 rozgałęzić (to takie szersze tłumaczenie z mojej strony:P) i wpiąć także do gniazdka z wtyczki numer 4. Wtyczkę numer 4 pozostawić samej sobie.
Podobno ma pomóc w dziedzinie ekonomii silnika , sie zobaczy :)