Strona 1 z 1
Tuning wtyczkami (?)
: ndz maja 04, 2008 17:44
autor: salaciarz
1. It is necessary to unscrew the screws #1 and #2 and to withdraw the limit-switch. (you probably have a cover over), You can use tie-rap and fix the switch elsewhere (but it must remain open)
This modification makes it possible turbo to function full-time instead of compressing only when you ask for all the power.
2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.
This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.
These 2 modifications will help the softer, more powerful engine to be (a little) and especially more economic.
Ktoś tego próbował?
: ndz maja 04, 2008 22:47
autor: Michnik
Też mnie te dwie modyfikacje zawsze zastanawiały i co one zmieniają i na co mają wpływ..
: ndz maja 04, 2008 22:50
autor: souler
1 i 2 to tylko egr. 3 gaszenie auta. 4 nie posiadam
: ndz maja 04, 2008 22:54
autor: Michnik
souler pisze:1 i 2 to tylko egr. 3 gaszenie auta. 4 nie posiadam
Jak tylko EGR 1 i 2? Ja mam te ustrojstwa i nie mam EGR.
: ndz maja 04, 2008 22:58
autor: Tomek
salaciarz pisze:This modification makes it possible turbo to function full-time instead of compressing only when you ask for all the power.
czyli pompuje na maxa gdy potrzebuje pełnej mocy????
chyba sie wezmę za aazeta ojca choc na 90 procent tam takich wtykow nie ma....
nr 4 jest ale do czego......
: ndz maja 04, 2008 23:01
autor: Pyton50
4 wtyczka jest do czujnika,czy zaworu wyprzedzenia kąta wtrysku,regulowany ciśnieniem w pompie zasady działania dokładnie nie znam ale Trochim już coś o tym pisał.
: ndz maja 04, 2008 23:23
autor: Tomek
niby proste TD...ja wam powiem ze diesle skonczyły sie w mk2 to juz nie sa diesle to są silniki na ropę ,widać jest roznica...heh
: ndz cze 08, 2008 19:05
autor: salaciarz
2. Now, to disconnect the connector #4 and to find a means of connecting the selenoid which is below of this connector #4 on the same wire as the connector #3 (fuel cut-off selenoid). You can let the connector #4 hang, it is now useless.
This modification prevents the pump from "delaying" the timing to reduce the Nox (polution) It is necessary that this selenoid(#4) is activated (12v) with each time the engine is ignited to keep the advanced timing even with low RPM.
Na tyle ile jestem obeznany w ingliszu , wnioskuje , że autor chciał powiedzieć : przewód numer 4 odłączyć , natomiast wtyczke numer 3 rozgałęzić (to takie szersze tłumaczenie z mojej strony:P) i wpiąć także do gniazdka z wtyczki numer 4. Wtyczkę numer 4 pozostawić samej sobie.
Podobno ma pomóc w dziedzinie ekonomii silnika , sie zobaczy