Powietrze w przewodzie paliwowym (silnik AFN)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gab.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 19:07
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Powietrze w przewodzie paliwowym (silnik AFN)

Post autor: Gab. » pt maja 02, 2008 21:03

Witam!
Przeszukuję forum już jakiś czas ale nic nie znalazłem w tej kwestii.

Otóż w samochodzie mojego ojca po zgaszeniu silnika słychać i widać jak powietrze przedostaje się przezroczystym wężykiem idącym od filtra paliwa do pompy wtryskowej. Sprawdzałem szczelność przewodów, ich stan i nic. Żadnych przetarć itp. spraw. Mimo na górze wężyka (bliżej pompy) powstaje poduszka powietrzna i silnik gorzej pali. Jak tylko ją przepchnie to pali idealnie. Teraz pytanie-skąd tam się bierze powietrze? Mógł paść jakiś zaworek zwrotny w pompie? Coś w filtrze paliwa? To pierszy diesel w rodzinie zatem szukam po omacku. Jak to wyeliminować?

I druga sprawa-sprzęgło. Bierze tuż przy samej podłodze. Nie ślizga się, chodzi dobrze ale strasznie nisko. Co to oznacza? Koniec tarczy? Zapowietrzenie układu hydraulicznego?
Ostatnio zmieniony pt maja 02, 2008 21:05 przez Gab., łącznie zmieniany 1 raz.


"Nie igram ze śmiercią - zabawiam się życiem..."

Awatar użytkownika
lupo4801
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:39
Lokalizacja: ROW

Re: Powietrze w przewodzie paliwowym (silnik AFN)

Post autor: lupo4801 » pt maja 02, 2008 21:08

Witam! kiedy był zmieniany filtr paliwa, brudny będzie tak robił. Może zanieczyszczony ssak w zbiorniku i utrudniony przepływ, cały czas się odpowietrza.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pt maja 02, 2008 21:10

w pompie zaraz za kroccem paliwa jest zawór zwrotny - prawdopodobnie rozyspał się - zawór ten jest odpowiedzialny za utrzymywanie paliwa w przewodzie paliwowym ...

tak - kończy się tarcza sprzęgła - w AFN;ie jest sprzęgło hydrauliczne - nie wymaga regulacji - układ wysprzeglania sam sie wyreguluje



Gab.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 19:07
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Post autor: Gab. » pt maja 02, 2008 21:25

leo... pisze:w pompie zaraz za kroccem paliwa jest zawór zwrotny - prawdopodobnie rozyspał się - zawór ten jest odpowiedzialny za utrzymywanie paliwa w przewodzie paliwowym ...

tak - kończy się tarcza sprzęgła - w AFN;ie jest sprzęgło hydrauliczne - nie wymaga regulacji - układ wysprzeglania sam sie wyreguluje
Nie wiem kiedy był zmieniany filtr-samochód jest kupiony kilka dni temu. Zawór zwrotny-czyli wykręcam ten króciec przy pompie i on w nim jest?


"Nie igram ze śmiercią - zabawiam się życiem..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 64 gości