Strona 1 z 1

Wysoka temperatura pracy/niebieskie kopcenie

: czw maja 01, 2008 20:32
autor: salaciarz
Witam,
czy jeśli przy średniej prędkości 100 km/h wskaźnik temperatury pokazuje mi koło 100-105°C to mogę to uznać za standardowe wskazanie , czy raczej jest coś nie tak ?
Dodam , że na jałowych obrotach gdy doprowadzom golfka do temperatury 90 stopni dolna rura z chłodnicy jest ciepła , wentylatory załączają się prawidłowo i wody w zbiorniczku jest w sam raz. Pompa także wygląda na zdrową bo węże są twarde i sprężyste. Przy jeździe na autostradzie z prędkością powyżej 120-130 temperatura sięga 120 i ponad °C. Odnosze wrażenie jakby przepływ był za mały, czyli być może coś z termostatem lub zapchaną chłodnicą? Płyn chłodniczy nigdzie mi nie ucieka , a przewodem powrotnym do zb. wyrównawczego płynie płyn przy przygazowaniu.

Ponadto ciekawy jestem , co oznacza niebieskie dymienie ? Przy odpalaniu zimnego idzie siwo-niebieski kopciuch i na wysokich obrotach przy ciepłym silniku także. Co ciekawe nie ma nic czarnego , choćby i na 4krpm.

Z góry dziękuje za zopiniowanie
Pozdrawiam ,Krzysiek.


Swojego golfka rocznik '93 nie poddawałem żadnym modyfikacjom , póki co.

: pt maja 02, 2008 11:50
autor: anfar
Wysoka temperatura pracy/niebieskie kopcenie

Jeśli nie bierze oleju to takie objawy mogą wskazywac na zbyt wczesny wtrysk paliwa

: pt maja 02, 2008 14:04
autor: salaciarz
no oleju sobie nie żałuje , łyka jakieś 0,5 L na 1kkm.

EDIT :
Ktoś kolwiek coś ma na myśli ? :grin: