Kąt poczatku wtrysku
: śr kwie 30, 2008 16:14
Napisałem nieco wcześniej post, który sąsiad zza miedzy - damcio151 - do zsypu wysłał. Chyba się trochę pospieszył. Poniżej jego treść:
Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?
Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:
kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false; i inne tematy znajdziesz na forum
Pomijając fakt, że nie pytałem jak się reguluje kąt początku wtrysku - jedynie o ile trzeba koło pompy przesunąć - to porada do której mnie kolega odesłał dotyczy silnika AFN, ja jak wynika z wizytówki mam ALH, a to jest różnica.
Z powyższego wynika, że luzuje się trzy śruby koła zębatego pompy i wszystkie są dostępne tylko od strony rozrządu (w AFN jedna od strony pompy). Z instrukcji serwisowej nie wynika, że w ALH luzuje się śrubę spinającą pompę z korpusem silnika (w AFN tak) więc obrót pompą nie jest możliwy natomiast kołem i owszem w bardzo prosty sposób. Klucz 22 na śrubę centralną wałka pompy i jazda. Jest więc różnica pomiędzy AFN a ALH (oraz AGR, AHF i ASV). W ALH odpadają też kombinacje z dostępem do śrub koła zębatego pompy, są na wierzchu. W AFN w stosunku do nieruchomego rozrządu przestawia się pompę a w ALH nieruchoma jest pompa a przesuwa się cały rozrząd, co w sumie na jedno wychodzi.
Na innym forum uzyskałem od informację, że aby kąt zmienić o 10 jednostek należy koło przestawić o 1 - 1,5 stopnia co przy założeniu, że koło ma 10 cm średnicy daje na obwodzie 0,89 - 1,34 mm. To by się zgadzało z inną informacją, że na fasolkach trzeba tak 0,5 - 1 mm przesunąć koło aby zmianę 10 jednostek uzyskać. Na dniach będę dokładnie wiedział, przetestuję to na swojej furce, może manual z fotkami do ALH zrobię?
Ostatnio mam trochę czasu więc nadrabiam zaległości w dopieszczaniu furki, przyszła kolej na kąt wtrysku. Mam nieco za późny, bo ok.40, chcę go do 50 doprowadzić i tu moje pytanie do praktyków. O ile trzeba przekręcić koło zębate pompy wtryskowej aby kąt zmienił się o 10 jednostek? Ile to milimetrów, (dziesiątych części milimetra?) licząc na obwodzie koła? Ostatnio bawiłem się nastawnikiem, tam niewidoczne praktycznie przesunięcie skutkuje zmianą wartości dawki, podobnie jest z kątem?
Otrzymałem odpowiedź od wymienionego wyżej kolegi:
kat regulujesz przesuwając pompę ... wszystko jest na forum np.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false;
W mailu otrzymałem info w sprawie wysłania posta do zsypu: Powód: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235" onclick="window.open(this.href);return false; i inne tematy znajdziesz na forum
Pomijając fakt, że nie pytałem jak się reguluje kąt początku wtrysku - jedynie o ile trzeba koło pompy przesunąć - to porada do której mnie kolega odesłał dotyczy silnika AFN, ja jak wynika z wizytówki mam ALH, a to jest różnica.
Z powyższego wynika, że luzuje się trzy śruby koła zębatego pompy i wszystkie są dostępne tylko od strony rozrządu (w AFN jedna od strony pompy). Z instrukcji serwisowej nie wynika, że w ALH luzuje się śrubę spinającą pompę z korpusem silnika (w AFN tak) więc obrót pompą nie jest możliwy natomiast kołem i owszem w bardzo prosty sposób. Klucz 22 na śrubę centralną wałka pompy i jazda. Jest więc różnica pomiędzy AFN a ALH (oraz AGR, AHF i ASV). W ALH odpadają też kombinacje z dostępem do śrub koła zębatego pompy, są na wierzchu. W AFN w stosunku do nieruchomego rozrządu przestawia się pompę a w ALH nieruchoma jest pompa a przesuwa się cały rozrząd, co w sumie na jedno wychodzi.
Na innym forum uzyskałem od informację, że aby kąt zmienić o 10 jednostek należy koło przestawić o 1 - 1,5 stopnia co przy założeniu, że koło ma 10 cm średnicy daje na obwodzie 0,89 - 1,34 mm. To by się zgadzało z inną informacją, że na fasolkach trzeba tak 0,5 - 1 mm przesunąć koło aby zmianę 10 jednostek uzyskać. Na dniach będę dokładnie wiedział, przetestuję to na swojej furce, może manual z fotkami do ALH zrobię?