Strona 1 z 2

Bierze olej

: ndz kwie 27, 2008 22:00
autor: Feniks333
Witam

Mój diesel ostatnio bierze coraz więcej oleju, ale nie wiem co jest tego przyczyną. Uszczelka pod głowicą jest w porządku, kompresja też podobno jest dobra. Znajomy mówił mi że to wina jakiś gumowych uszczelek na zaworach. Możecie mi powiedzieć coś więcej o tej sprawie??
Czy wymiana tych uszczelniaczy pomoże przynajmniej trochę ograniczyć jego apetyt na olej??

O i ile jeszcze może kosztować taki remoncik??

: ndz kwie 27, 2008 22:03
autor: vagin5
pomoze,
a najbardziej pomoże złomowanie bo to stare auto jest i już nie bardzo bezpieczne, zmień na coś nowszego mniej zanieczyszczającego powietrze.

: ndz kwie 27, 2008 22:05
autor: Pyton50
Pewnie że może ograniczyć zużycie oleju wymieniaj bo pomaga. :bigok:

: ndz kwie 27, 2008 22:09
autor: Mako
vagin5 pisze:a najbardziej pomoże złomowanie
za taką odpowiedź to ja bym ci dał bana :bigok:

: pn kwie 28, 2008 09:13
autor: arwam
mogły się pierścienie olejowe wytrzeć co w wolnossących dieslach jest częste
Pierścienie ogniowy i uszczelniający mają lekkie warunki pracy i zużywają się znacznie wolniej niż w TD natomiast pierścienie olejowe mają podobny czas życia

: pn kwie 28, 2008 16:12
autor: Feniks333
A jeszcze jakby mi ktoś podał mniej więcej koszt takiego remonciku to byłbym wdzięczny ;)

: pn kwie 28, 2008 20:06
autor: wegi
jesli sam remont głowicy (uszczelniacze + planowanie) to z robocizną w 300zł powinieneś się zmieścić, jeśli wymiana pierścieni to sam materiał 400zł (te z górnej półki) + 200-300zł robocizna

: pn kwie 28, 2008 21:02
autor: Feniks333
Aha no dobra wielkie dzięki.
Teraz czekamy na zwrot ze skarbowego i remoncik ;)

: wt kwie 29, 2008 00:35
autor: vagin5
a tak właściwie ile ci bierze tego oleju? liter 2 litry na 10, 100, 1000, a może na 10000 km? sprecyzuj to! a wtedy bedziemy wyrokować. bo tak to klepanie kotka za pomocą młotka.

: wt kwie 29, 2008 10:55
autor: dominik7
vagin5 pisze:pomoze,
a najbardziej pomoże złomowanie bo to stare auto jest i już nie bardzo bezpieczne, zmień na coś nowszego mniej zanieczyszczającego powietrze.
No niezly koles jestes...Ja jezdze JR-em z 88 roku ktory ma pewnie z 400tys.km,(od wymiany do wymiany ubywa okolo 0,7 litra,z czego polowe wyrzuca przez uszczelke pod "klawiatura"), ale powiem Ci ze balbym sie wlasnie kupic jakiegos nowoczesnego diesla bo wierzyc mi sie nie chce ze taki samochod wytrzyma tyle co moj Golf.

Co do kolegi to moze byc roznie.Podejrzewam ze skoro kompresja jest dobra to silnik nie jest jeszcze az z tak duzym przebiegiem i wystarczy wymiana uszczelniaczy - samochod przejedzie jeszcze duuuuuuuuuuuzo kilometrow.

: wt kwie 29, 2008 18:42
autor: Feniks333
Ile on bierze?? Hmm ciężko mi to określić. Ale gdzieś tak będzie z litr na jakieś 500km może więcej...
To są dane tak ,,mniej więcej"
Nie powiem wam tego zbyt precyzyjnie bo licznik kilometrów mi wysiadł :crazy:

Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i ubytek trochę zmalał, ale nadal jest za duży moim zdaniem.

: śr kwie 30, 2008 08:39
autor: dominik7
Feniks333 pisze:Ile on bierze?? Hmm ciężko mi to określić. Ale gdzieś tak będzie z litr na jakieś 500km może więcej...
To są dane tak ,,mniej więcej"
Nie powiem wam tego zbyt precyzyjnie bo licznik kilometrów mi wysiadł :crazy:

Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i ubytek trochę zmalał, ale nadal jest za duży moim zdaniem.

:crazy: bardzo duzo.A kontrolka od oleju Ci nie miga na wolnych obrotach, jak jest silnik rozgrzany? Jak nie to pedz z tym do mechanika.Jesli tak to silnika sie nie oplaca remontowac-lepiej kupic drugi.

: śr kwie 30, 2008 13:47
autor: Feniks333
Nie kontrolka zachowuje sie normalnie, po odpaleniu normalnie gaśnie i nie zapala się w czasie jazdy, a z silnikiem też nic poważniejszego się nie dzieje.
Zobaczymy jak uzbieram kasę to wymienię te uszczelniacze i wtedy zobaczymy jak to bedzie wyglądać.