Bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Bierze olej

Post autor: Feniks333 » ndz kwie 27, 2008 22:00

Witam

Mój diesel ostatnio bierze coraz więcej oleju, ale nie wiem co jest tego przyczyną. Uszczelka pod głowicą jest w porządku, kompresja też podobno jest dobra. Znajomy mówił mi że to wina jakiś gumowych uszczelek na zaworach. Możecie mi powiedzieć coś więcej o tej sprawie??
Czy wymiana tych uszczelniaczy pomoże przynajmniej trochę ograniczyć jego apetyt na olej??

O i ile jeszcze może kosztować taki remoncik??



vagin5

Post autor: vagin5 » ndz kwie 27, 2008 22:03

pomoze,
a najbardziej pomoże złomowanie bo to stare auto jest i już nie bardzo bezpieczne, zmień na coś nowszego mniej zanieczyszczającego powietrze.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » ndz kwie 27, 2008 22:05

Pewnie że może ograniczyć zużycie oleju wymieniaj bo pomaga. :bigok:



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » ndz kwie 27, 2008 22:09

vagin5 pisze:a najbardziej pomoże złomowanie
za taką odpowiedź to ja bym ci dał bana :bigok:



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 28, 2008 09:13

mogły się pierścienie olejowe wytrzeć co w wolnossących dieslach jest częste
Pierścienie ogniowy i uszczelniający mają lekkie warunki pracy i zużywają się znacznie wolniej niż w TD natomiast pierścienie olejowe mają podobny czas życia



Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » pn kwie 28, 2008 16:12

A jeszcze jakby mi ktoś podał mniej więcej koszt takiego remonciku to byłbym wdzięczny ;)



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn kwie 28, 2008 20:06

jesli sam remont głowicy (uszczelniacze + planowanie) to z robocizną w 300zł powinieneś się zmieścić, jeśli wymiana pierścieni to sam materiał 400zł (te z górnej półki) + 200-300zł robocizna



Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » pn kwie 28, 2008 21:02

Aha no dobra wielkie dzięki.
Teraz czekamy na zwrot ze skarbowego i remoncik ;)



vagin5

Post autor: vagin5 » wt kwie 29, 2008 00:35

a tak właściwie ile ci bierze tego oleju? liter 2 litry na 10, 100, 1000, a może na 10000 km? sprecyzuj to! a wtedy bedziemy wyrokować. bo tak to klepanie kotka za pomocą młotka.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » wt kwie 29, 2008 10:55

vagin5 pisze:pomoze,
a najbardziej pomoże złomowanie bo to stare auto jest i już nie bardzo bezpieczne, zmień na coś nowszego mniej zanieczyszczającego powietrze.
No niezly koles jestes...Ja jezdze JR-em z 88 roku ktory ma pewnie z 400tys.km,(od wymiany do wymiany ubywa okolo 0,7 litra,z czego polowe wyrzuca przez uszczelke pod "klawiatura"), ale powiem Ci ze balbym sie wlasnie kupic jakiegos nowoczesnego diesla bo wierzyc mi sie nie chce ze taki samochod wytrzyma tyle co moj Golf.

Co do kolegi to moze byc roznie.Podejrzewam ze skoro kompresja jest dobra to silnik nie jest jeszcze az z tak duzym przebiegiem i wystarczy wymiana uszczelniaczy - samochod przejedzie jeszcze duuuuuuuuuuuzo kilometrow.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » wt kwie 29, 2008 18:42

Ile on bierze?? Hmm ciężko mi to określić. Ale gdzieś tak będzie z litr na jakieś 500km może więcej...
To są dane tak ,,mniej więcej"
Nie powiem wam tego zbyt precyzyjnie bo licznik kilometrów mi wysiadł :crazy:

Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i ubytek trochę zmalał, ale nadal jest za duży moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 18:43 przez Feniks333, łącznie zmieniany 1 raz.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Post autor: dominik7 » śr kwie 30, 2008 08:39

Feniks333 pisze:Ile on bierze?? Hmm ciężko mi to określić. Ale gdzieś tak będzie z litr na jakieś 500km może więcej...
To są dane tak ,,mniej więcej"
Nie powiem wam tego zbyt precyzyjnie bo licznik kilometrów mi wysiadł :crazy:

Ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i ubytek trochę zmalał, ale nadal jest za duży moim zdaniem.

:crazy: bardzo duzo.A kontrolka od oleju Ci nie miga na wolnych obrotach, jak jest silnik rozgrzany? Jak nie to pedz z tym do mechanika.Jesli tak to silnika sie nie oplaca remontowac-lepiej kupic drugi.


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » śr kwie 30, 2008 13:47

Nie kontrolka zachowuje sie normalnie, po odpaleniu normalnie gaśnie i nie zapala się w czasie jazdy, a z silnikiem też nic poważniejszego się nie dzieje.
Zobaczymy jak uzbieram kasę to wymienię te uszczelniacze i wtedy zobaczymy jak to bedzie wyglądać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości