Strona 1 z 1
Moduł sterujący silnikiem TDI
: wt kwie 22, 2008 21:10
autor: Tristan
Bardzo proszę mądre głowy o trochę informacji. A mianowicie : gdzie znajduje się moduł sterujący silnikiem w Golfie MK3 Variant 1995 silnik 1.9 TDI 90 KM? Potrzebuję go wymontować i zamienić na inny ( sprawny ).
Historia: Auto dziwnie się zachowywało. Pojechałem na diagnozę do serwisu VW. Panowie sprawdzili i poinformowali mnie że ich VAG stwierdził uszkodzenie modułu. Wymiana tego modułu jednak w serwise jest zbyt kosztowna, więc robię to sam.
Moduł kupiłem przez znajomego mechanika z niemiec. Tylko zamienić. Mówił że jest to dość banalne ale nie powiedział jak to zrobić. Stąd moje pytanie
Bardzo dziękuję za pomoc;
: wt kwie 22, 2008 21:20
autor: ringel
ECU znajduje sie w podszybiu tam gdzie jest filtr przeciwpylkowy, z prawej strony.
: wt kwie 22, 2008 21:26
autor: Adamm
a na jakiej podstawie stwierdzili jego uszkodzenie??
co sie dokladnie dzialo z autem?
ECU jest tak jak ringel, mowi na podszybiu (stojac przodem do auta w lewej czesci)
: wt kwie 22, 2008 21:28
autor: mular
jak nie wiesz gdzie się on znajduje to czy kupiłeś właściwy jaki do ciebie idzie 8 czy 16 bitowy? jaki masz silnik?i nr ecu ?
RE
: wt kwie 22, 2008 21:48
autor: Tristan
Auto było kupione u tego faceta w Niemczech. On jest mechanikiem. Ma kopie wszystkich dokumentów auta. Zna się na rzeczy. Chwilowo jednak nie mam z nim kontaktu, a nie należę do osób cierpliwych. Wymiana tego to podobno pestka stąd moje pytanie.
[ Dodano: 22 Kwi 2008 21:56 ]
-Przy temperaturze poniżej 0 auto chodzi bezbłędnie
-Między 0 a 5 stopni przez kilka do kilkunastu minut brak mocy, chyba turbina nie działa a kontrolka od świec żarowych mruga. Potem nagle w sekundę wszystko wraca do normy i zero problemu.
-Powyżej 5,10 stopni celsjusza auto startuje normalnie potem jednak podczas jazdy szarpie go e różnych momentach, tak jakby turbina wyłączała się na chwilę.
Vag w warsztacie wykazał uszkodzenie modułu sterującego silnikiem. Oprócz tego sam sprawdzałem go własnym vagiem dla pewności/ Diagnoza taka sama.
: wt kwie 22, 2008 21:58
autor: mular
to czemu ten mechanik nie wymienił tego sam jak się zna?
Re
: wt kwie 22, 2008 22:01
autor: Tristan
Ponieważ on mieszka w Krefeld - Niemcy. Tam kupiłem auto i przywiozłem do polski. Problemy zaczęły się dopiero tutaj.
[ Dodano: 22 Kwi 2008 22:08 ]
Ok ostatnie pytanie. Po czym mam poznać czy w aucie jest ten Immobilizer czy też nie;
: wt kwie 22, 2008 22:09
autor: Pyton50
No i jeszcze jedna rzecz immobiliser?95r.Trzeba zrobić adaptację sterownika.
: wt kwie 22, 2008 22:18
autor: Adamm
Tristan, jakie bledy byly w sterowniku??
moze po prostu masz zasniedziala wtyke lub brak masy na sterowniku i dlatego wariuje
: wt kwie 22, 2008 22:22
autor: Tristan
Panowie odezwę się jutro. Mam jeszcze kilka pytań ale muszę spadać na imprezę. Pozdrawiam wszystkich.
[ Dodano: 24 Kwi 2008 19:17 ]
A co by było jak bym wymontował komputer, naprawił go i zamontował z powrotem? Może sprawdzę styki czy nic nie jest zaśniedziałe. A nóż widelec może się uda.
Najlepsze na kaca jest powietrze z materaca !!!
[ Dodano: 24 Kwi 2008 19:23 ]
VAg pokazuje kod 65535 - uszkodzony moduł sterowania silnikiem
Pozdro