Strona 1 z 2

jakie to turbo i gdzie wpiąć MBC?

: pn kwie 21, 2008 21:07
autor: WRiTTeR
tak wyglada turbo, wie ktos moze co to za turbo? i czemu sie tak poci, przebieg to 298 tys km wiec moze i ma prawo a pytanko czy jakos te wycieki da sie usunac domowym sposobem? jakies uszczelki? czyszczenie turba?

Obrazek

a tu fotka z boku tam gdzie powinien byc wezyk do MBC i go nie ma, chyba ze zamiast wezyka jest ta metalowa rurka?

Obrazek

pozdrawiam i z gory dziekuje za info

: pn kwie 21, 2008 21:13
autor: Cinek
znaczy turbo ci sie kończy a ty jeszcze chcesz podnieść ciśnienie ? :crazy:

: pn kwie 21, 2008 21:34
autor: puclok
wygląda na kkk k14 ,w tą rurke możesz podłaczyć mbc ale możesz zwiększyc też ciśnienie wkrecając śrubę w gruszce , ja mam w mk2 taką sama turbinę i też tak samo sie poci ale oleju z silnika nie ubywa wiec nie ma się czym przejmować ,moim zdaniem to przez zaduże ciśnienie wyciska olej na złączach .Może zawór wastegate sie zablokował i pompuje max ?

: pn kwie 21, 2008 21:38
autor: dzidzia24
Turbo to k14.Po co ci MBC jak możesz sobie ustawić ciśnienie na gruszce (kontra na kluczyk 10 z imbusem w środku-widoczna na zdjęciu) Ze zdjęcia widać że masz jeszcze sporo regulacji.Bardziej ci się przyda manometr niż MBC.

: pn kwie 21, 2008 22:53
autor: WRiTTeR
puclok pisze:wygląda na kkk k14 ,w tą rurke możesz podłaczyć mbc ale możesz zwiększyc też ciśnienie wkrecając śrubę w gruszce , ja mam w mk2 taką sama turbinę i też tak samo sie poci ale oleju z silnika nie ubywa wiec nie ma się czym przejmować ,moim zdaniem to przez zaduże ciśnienie wyciska olej na złączach .Może zawór wastegate sie zablokował i pompuje max ?
no wlasnie mi tez oleju nie ubywa, moze z 2 setki na 10 tyś... dlatego sie tym poceniem nie rpzejmuje bo nie kapie nic tylko ze brzydko to wygląda... no to w najbliższym czasie kupie wskaznik i sprobuje je troszke podkrecic mysle tak na 0,9 bara, pin juz jest kat wywalony wlozona struna wiec mysle ze nawet dobrze by bylo teraz podkrecic turbawke...

tą śrube ktora mam wkrecic to ta na tym drugim zdjeciu widoczna?

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 22:55 ]
a i jeszcze gdzie jest ten zawor co mogl sie zablokowac? idzie to jakos przeczyscic zeby wsio dobrze chodziło?

: pn kwie 21, 2008 23:31
autor: Włochaty
to co Ci sie niby poci to sprawdz czy masz uszczelke, bo ja mialme identycznie i jak wymienialem ta uszczelke to okazalo sie ze tam nic nie ma :crazy:

: pn kwie 21, 2008 23:37
autor: WRiTTeR
Włochaty pisze:to co Ci sie niby poci to sprawdz czy masz uszczelke, bo ja mialme identycznie i jak wymienialem ta uszczelke to okazalo sie ze tam nic nie ma :crazy:
wskażesz mi laskawie palcem na spocie w piatek gdzie to siedzi ? :D

: pn kwie 21, 2008 23:46
autor: Włochaty
WRiTTeR pisze:wskażesz mi laskawie palcem na spocie w piatek gdzie to siedzi ? :D
oczywiscie :bigok:

: wt kwie 22, 2008 13:48
autor: WRiTTeR
jeszcze jakby ktos powiedzial ktora sruba to podkrecic?!

: wt kwie 22, 2008 18:20
autor: karol26
ja ma taka sam turbawke i podobnie sie poci choc troche mniej.Mozecie pokazac mi gdzie jest ta uszczelka o ktorej byla mowa .zawór raczej sie nie zablokowal bo turbo pompuje max 0.65 bara

: wt kwie 22, 2008 19:05
autor: Włochaty
tam gdzie zaznaczylem czerwona kreska

: wt kwie 22, 2008 20:00
autor: WRiTTeR
Włochaty pisze:tam gdzie zaznaczylem czerwona kreska
to mozna chyba tez silikonem odpornym na temp pociągnac co? przy okazji wymienic opaski od weza gumowego na nowe...

: śr kwie 23, 2008 00:19
autor: wojtaz83
hmm to jest laczenie kolanka z kolektorem dolotowym ja mam w tym miejscu silikon taki czarny i nic sie nie poci odporny pewnie na temp turbinka taka sama k14 sprawdzie cisnienie doladowania bo w tych turbawkach westgate lubi sie zapiec lipa konstrukcja ja szczerze powiem ze jezdze na zapieczonym non stop i tylko noga reguluje doladowanie staram sie nie przekraczas 1Bara bo intercoolerka niemam :( pozdrawiam

: śr kwie 23, 2008 01:08
autor: twardy
wojtaz83 pisze:tylko noga reguluje doladowanie staram sie nie przekraczas 1Bara
ciekawe :wink: