turbina w aaz po raz kolejny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

turbina w aaz po raz kolejny

Post autor: bogoria » ndz kwie 20, 2008 17:28

witam
moje pytanie dotyczy przewodów dochodzących do gruszki turbo. słyszałem, że można je jakoś odłączyć od turbinki i wtedy nie zamula czegoś w środku. może ktoś zna ten temat. dzięki



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » pn kwie 21, 2008 13:05

zapewne chodzi ci o EGR jest tego sporo np. http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » śr kwie 23, 2008 23:05

przepraszam, że tak późno odpowiadam. te wszystkie porady chyba nie dotyczą AAZ. ja miałem zaślepiony gumowy wężyk dochodzący do takiej gruchy koło turbo. nie za bardzo pamiętam jak to odciąć i nie wiem czy coś to da.



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » śr kwie 23, 2008 23:26

ale w opisie mam przecież td. ostatnio zauważyłem, że jest mułowaty. nie wiem, czy w TD robi się to samo co w TDI. zdjęcia tutaj chyba nie będą potrzebne.



Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » czw kwie 24, 2008 00:16

jak masz zaslepiony to dobrze to znaczy ze nie otwiera westgatea i turbo dmucha na maxa :) moze dawke paliwa masz za niska i turbo sie dlatego slabo wkreca :) ten wezyk podaje cisnienie na westgate ktory to z kolei przy odpowiednim cisnieniu doladowania spraawia ze turbo wiecej nie dmucha to tak co bys wiedziala o co chodzi jesli niewiesz czyli jak masz zaslepiony to spx dmucha na maxa podnies dawke paliwa jak nie pomoze to juz jest wiele przyczyn wtedy dlaczego zamula.



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » czw kwie 24, 2008 00:25

jutro zatkam rurkę gumową do test west..... czy jednak zatkanie dolotu i wyczyszczenie kolektora jest podobne jak w TDI



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw kwie 24, 2008 00:51

wojtaz83 pisze:ak masz zaslepiony to dobrze to znaczy ze nie otwiera westgatea i turbo dmucha na maxa :)
od kiedy turbina pracująca na max obrotach to dobrze ?? :////



Awatar użytkownika
WRiTTeR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: pt sty 05, 2007 23:10
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: WRiTTeR » czw kwie 24, 2008 07:28

fotki mojej turbawki są tu jeśli beda pomocne prosze sobie skopiowac w ten temat http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164526


eX MKIII 1.9 TDiC viewtopic.php?t=115730
Obrazek
Obrazek

bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » czw kwie 24, 2008 22:53

ostatnio nie mam czasu siedzieć przy kompie, dlatego tak późno odpowiadam. moja turbawka wygląda trochę inaczej. tzn nad nią jest coś metalowego (ciśnieniowego). do tego czegoś dochodzą dwa przewody(schodzące się w jeden). chyba prościej będzie jeśli jutro zrobię fotki. na razie odpiąłem te przewody i zobaczymy co się będzie działo



Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » czw kwie 24, 2008 23:46

To_mas pisze:od kiedy turbina pracująca na max obrotach to dobrze ?? :////
chodzilo mi oto ze sam nogą reguluje cisnienie jesli nie moze go ustawic na turbinie a chce wiecej mocy to chyba lepiej ze moze turbawka dmuchac na maxa niz dmuchac 0.6 i koniec, jesli kolega niewie lub nie mozesz np zmniejszyc cisnienia np dlatego ze ma zapieczony westgate. no i ja tez mam pytanie mialem zapieczony wlasnie turbo dochodzilo mi do 1.5 ale noga jezdzilem max na 1 barze i wczoraj nagle wciskam cisnienie skacze do 0.8 i nagle bardzo gwaltownie spada do 0.4 oco chodzi bo niemam pojecia wszystko jest szczelene tzn ori waz i ten maly do grzyba na pompie, mogl sie westgate odblokowac?? i tak reaguje bo niemam pojecia probowalem na turbinie podniec cisnieie ale nic to nie daje...



Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

turbina w aaz po raz kolejny

Post autor: Alex360 » ndz paź 09, 2011 19:31

Witam.
W swoim AAZ miałem EKOPOMPĘ ale dzięki forum na dzień dzisiejszy mam LDA od 1,6td, podkręconą dawkę, pin skierowany w ,,agresywną stronę'', podkręcone turbo z 0,6 do 1,2bara i jest o niebo lepiej od oryginału. Czytając temat dot. westgate nie wiem czy dobrze zrozumiałem- zaślepiamy tą gruszkę a dokładniej odejście z gruszki/zaworu do wydechu?? Jeżeli tak to nie będzie wyłączenia turbiny przy zadanym ciśnieniu a turbo będzie ładowało na maxa.
Czy taki zabieg jest nieszkodliwy dla silnika, głowicy, turbiny i innych podzespołów??
Drugie pytanie dot. ciśnienia. Miałem ustawione turbo na 1,2bara i śmigam raczej jak emeryt dlatego że śmigam z dzieckiem, czasami żona w ciąży więc dynamiczna jazda odpada, ale dziś wyprzedzałem jakiegoś cwaniaczka który przyśpieszał jak zobaczył mój kierunek i musiałem dołożyć ile tylko pod nogą i turbina pokazała 1,4bara. Co się mogło stać że nie odcięło jej przy ustawionym na sztandze 1,2bara ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości