Strona 1 z 1

Arosa SDI - pytania o eksploatacje silnika

: ndz kwie 13, 2008 13:53
autor: Dadas
Witam Wszystkich

Jestem nowym uzytkownikiem Diesla. Wczesniej poruszłem sie jedynie benzyniakami, tecz teraz powiedziałem nigdy wiecej
Mam arose 1.7 SDI z przebiegiem podchodzącym pod 200 tys.

Jakoze przekopałem forum i niestety nie znalazłem usatysfakcjonującej mnie odpowiedzi, chciałem prosic o pomoc w następujących kwestiach:
1. O co nalezy przede wszystkim dbac w silniku SDI ? Co jest kluczowym punktem?
Olej + filtr oraz kompletny rozrzad został niedawno wymieniony.
2. Słyszałem gdzies ze nalezy bardzo uwazac na kocówki wtrysków i ze mozna je wymianic - prawda to ?
3. Są jakies istotne róznice pomiedzy benzyniakiem a SDI jesli chodzi o dbałosc podzespołów? (na co bardziej zwrócic uwage, na co mniej)
4. Co sądzicie o Biopaliwie ? Czesto je widac na stacjach orlenu/bliskiej. Warto zatankowac bez ryzyka uszkodzenia silnika?

Dziekuje za pomoc
Duze piwko

: ndz kwie 13, 2008 14:06
autor: malutki
Dadas pisze:Co jest kluczowym punktem Olej + filtr oraz kompletny rozrzad został niedawno wymieniony
to podstawa kazdego silnika, sprawdz kiedy bylo to zmieniane, jesli bylo juz troche na tym jechane mozesz dla pewnosci wymienic olej i filtry(oleju,paliwa,powietrza) co do rozrzadu sprawdz stan paska i autetycznosc podanego przebiegu, jesli bedziesz miał watpliwosci tez go zmien. co do biopaliwa, jeden plus ma: cena. ale czy zaszkodzi silnikowi nie jestem w stanie powiedziec, ale z tego co slysze to nic nie powinno sie stac.

: ndz kwie 13, 2008 15:14
autor: anaba255
Bardzo ważne, zwłaszcza w dieslu, to spokojna jazda na zimnym silniku, bez deptania.
Wtryski jesli sa od nowości to można je sprawdzić, najprosciej zwroc uwage, czy nie kopci, przy jeździe ze stała predkoscia. Bo przy przyspieszaniu moze troche :grin:
I świece, ale to na jesień.
:bigok:

: ndz kwie 13, 2008 15:29
autor: Dadas
Dzieki za odpowiedzi.

A co do wtrysków - podlegają czyszczeniu czy mozna je wymienic ? (ew. jaki jest koszt)

A troszke mu sie zakopci przy dynamicznym przyspieszeniu czy przy jezdzie ok 120 km/h :) ale jak domniemuje to wszystko w granicach normy :)

A olej w silniku częsciej niz w benzynie? Tj. powiedzmy po przebiegu 6-8 tys ?

Reszta - czyli płyn w chłodnicy, płyn hamulcowy - ok raz na 2 lata?

Czy wymieniemy tez płyn w wspomaganiu i w skrzyni biegów ? Czy to jest raz na zawsze :)

Dzieki :)

: ndz kwie 13, 2008 15:40
autor: anaba255
Dadas pisze:A co do wtrysków - podlegają czyszczeniu czy mozna je wymienic ? (ew. jaki jest koszt)
Trzeba je ustawić w warsztacie, najlepiej dobrym, nie u mechanika co grzebie w stodole, wymienia sie tylko końcówki wtrysków, koszt niestety niewiem.
Dadas pisze:A troszke mu sie zakopci przy dynamicznym przyspieszeniu czy przy jezdzie ok 120 km/h ale jak domniemuje to wszystko w granicach normy
To diesel :helm: czasami puści dymka, zobacz jak kiedys pojedziesz za jakims dieslem na miescie, byle nie za mocno i przy stałej predkosci nie powinien.
Dadas pisze: i w skrzyni biegów
w skrzyni biegów to chyba nie trzeba.

: ndz kwie 13, 2008 17:06
autor: Dadas
:kufel:
A jak z filtrem ropy? Gdzies doczytałem ze w naszych polskich trudnych warunkach trzeba go częsciej wymieniac niz zwykle. Pytanie, jak często ?

I jakby ktos znał odpowiedz na reszte nurtujących pytan - post wczesniej, to prosze o informacje :)

: ndz kwie 13, 2008 18:05
autor: Waluch
Dadas pisze:ytanie, jak często ?
ja wymieniam razem z olejem , moim zdaniem nie kosztuje on tak dużo żeby na tym oszczędzać

: ndz kwie 13, 2008 18:10
autor: Giugiaro1
Na tym bio paliwie pewnie da sie jeździć ale ja zdecydowanie omijam Orlen. Lepsze paliwko jest na zagranicznych stacjach i często nawet tańsze. Polecam BP i Shell.

: pn kwie 14, 2008 13:17
autor: marcin999
Dadas pisze:A olej w silniku częsciej niz w benzynie? Tj. powiedzmy po przebiegu 6-8 tys ?
Nie no bez przesady. 10-15 tys bedzie optymalnie zakładajac ze zalejesz jakis dobry olej typu mobil castrol. 10 tys jak nie wyjezdzasz z miasta a co 15 jak robisz trasy. Poza tym duzo zalezy od stylu jazdy jak jezdzisz spokojnie to nie ma sie czym martwic.
Dadas pisze:Czy wymieniemy tez płyn w wspomaganiu i w skrzyni biegów ?
zalezy od przebiegu generalnie powyzej 200tys jezeli biegi zaczynaja ciezko wchodzic mozna wymienc olej w skrzyni.

: pn kwie 14, 2008 13:45
autor: ŁukaszBed
co do 4 punktu.

Raz wlałem i zdecydowanie nie polecam. Muł nie samochód - zdecydowanie nie. Nawet dzwoniłem na ich infolinię czy to sie nadaję, ale miła pani nie potrafiła mi odpowiedzieć.
Co do pozostałych pytań - umów sie najlepiej z fanami traktorów w swojej okolicy - polecam strony lokalne - dowiesz sie zdecydowanie więcej niż piszac na forum.

pozdrawiam :pub:

: pn kwie 14, 2008 14:51
autor: anaba255
Dadas pisze:A jak z filtrem ropy? Gdzies doczytałem ze w naszych polskich trudnych warunkach trzeba go częsciej wymieniac niz zwykle. Pytanie, jak często ?
Najlepiej wymieniac na jesien ok. listopada, ON jest gesty i dobrze miec na zime nowy filtr, jak przyjda mrozy, ale to jeeeeszcze, mozesz dolac do paliwa jakis dodatek zimowy do ON, zapobiegajacy wydzielaniu sie parafiny z paliwa i staraj sie miec zawsze w miare pełny bak. To zapobiega skraplaniu sie wody do paliwa.
Na tym bio paliwie pewnie da sie jeździć ale ja zdecydowanie omijam Orlen. Lepsze paliwko jest na zagranicznych stacjach i często nawet tańsze. Polecam BP i Shell.
ja tez omijam Orlen :grin: