Strona 1 z 1

Nie zapala za pierwszym razem

: sob kwie 12, 2008 16:35
autor: wczyz
Witam! Mam pytanie dotyczące MKIV AXR (100 KM). Otóż od jakiegoś czasu auto raz za czas (coraz częściej) nie chce zapalić za pierwszym razem. Początkowo zapalało za drugim razem, ale w tej chwili zdarza sią, że muszę je kręcić nawet cztery razy... Nie wyskakuje żadna informacja na komputerze, nie zapala się żadna kontrolka, wszystko wygląda OK. Próbowałem również na drugim kluczyku, ale jest dokładnie tak samo.
Zawiozłem auto do mechanika, dzisiaj je odebrałem. Oazało się, że przez 2 dni, które stało u niego ani razu nie zdarzyło się, że nie odpalił na rys... Gość podłączył go do komputera, twierdzi, że żaden błąd nie wyskakuje, wszystko jest w porządku...
Może ktoś z forumowiczów miał podobny przypadek, bądź o takim słyszał. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, bo obawiam się, że pewnego razu poprostu utknę gdzieś w trasie. Pozdrawiam!

: sob kwie 12, 2008 16:40
autor: damcio151
jedź do porządnego mechanika ... sprawdź czujniki temp. w grupie 007 i kąt synchronizacji grupa 004 pole 4

: ndz maja 04, 2008 20:48
autor: wczyz
damcio151 pisze:jedź do porządnego mechanika ... sprawdź czujniki temp. w grupie 007 i kąt synchronizacji grupa 004 pole 4
Witam ponownie. Po w/w poście pojechałem raz jeszcze do tego samego mechanika i przekazałem sugestię. Stwierdził, że sprawdzał te rzeczy i wszystko jest OK. Jeszcze raz podłączył auto pod komp. i oczywiście żaden błąd nie wyskoczył...
Zostawiłem auto i przy odbiorze powiedział, że prwdopodobnie (bo auto ładnie już paliło) był to problem z immobilajzerem. Z tym, że polegało to na braku łączności transpondera z immobilajzerem - niby, że były za daleko od siebie. Wysunął immo i wszystko grało.
Grało 2 dni i znowu ten sam problem... Dodatkowo dzisiaj auto mi zgasło w czasie jazdy i zapaliło dopiero za 6, czy 7 razem...
Mam w Golfie zamontowane przez tego mechanika odcięcie prądu i radiowe sterowanie centralnym ale twierdzi, że to na pewno nie jest tego wina. Transponder mam przełożony z oryginalnego kluczyka, poza tym na drugim oryginale dzieje się dokładnie tak samo...
Czy jeżeli jest to problem z immo, to faktycznie komputer nie pokaże żadnego błędu?
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być?
Może zna ktoś godnego polecenia speca od elektroniki w okolicach Bielska?
Z góry dzięki, pozdrawiam!

: ndz maja 04, 2008 21:03
autor: Kulon
wczyz pisze:Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być?
pompa pliwa elektryczna wspomagająca w zbiorniku, sprawdź czy daje odpowiednie ciśnienie czyli 0,5 bara (najprościej ściągnij przewód idący od zbiornika do filtra paliwa i zakręć rozrusznikiem, jeżeli z węża będzie tryskać to odpada), podobno te pompy siadają w najgorszym przypadku po 100 tyś km, u mnie chodziła 170 tyś km

u mnie zapalał samcohód ale jak jechał to zgasł i późiej po 8 kręceniu znów z bólem załapał dopóki nie wymieniłem na nową

: ndz maja 04, 2008 22:13
autor: Tomasz G
kulon-x pisze:
wczyz pisze:Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być?
pompa pliwa elektryczna wspomagająca w zbiorniku, sprawdź czy daje odpowiednie ciśnienie czyli 0,5 bara (najprościej ściągnij przewód idący od zbiornika do filtra paliwa i zakręć rozrusznikiem, jeżeli z węża będzie tryskać to odpada), podobno te pompy siadają w najgorszym przypadku po 100 tyś km, u mnie chodziła 170 tyś km

u mnie zapalał samcohód ale jak jechał to zgasł i późiej po 8 kręceniu znów z bólem załapał dopóki nie wymieniłem na nową
Witam,

mam bardzo podobny problem i z tego, co przeczytałem na wielu forach, problemem może być nie elektryczna pompa paliwa w zbiorniku, ale pompa vacuum na głowicy. Szczegóły znajdziesz tutaj:

[url=http://]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=3668[/url]

Pozdrawiam.