Odcięcie od impulsatora przewodu idącego do ECU...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Odcięcie od impulsatora przewodu idącego do ECU...

Post autor: damcio151 » sob kwie 12, 2008 13:35

Cześć
Jak wiadomo odłączenie wtyczki od impulsatora na skrzyni powoduje zniknięcie objawów zabrudzonego/uszkodzonego nastawnika . Nastawnik czyściłem już 3 razy , ale musi być już trochę uszkodzony , ponieważ znowu zaczęło troszkę trząść silnikiem ( takie drgawki na 4-5 biegu ) I teraz pytanie ... Czy kable idące od impulsatora mają jakieś powiązanie dla ECU i zegarów , czy są to oddzielne przewody :?: Jeżeli oddzielne , to czy jest możliwość odcięcia przewodu idącego do ECU , tak , aby zegary wskazywały prędkość , ale ECU jej nie widział :?: Co oprócz nie działającego tempomatu może się dziać :?:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 12, 2008 15:39

pompa siada i wiroy leca ;P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 12, 2008 15:53

Adamm pisze:pompa siada i wiroy leca ;P
nastawnik raczej czysty . Nie ma szarpania , tylko lekka trzęsiawka ... nierównomierne przyspieszanie , lekko odczuwalne , ale jednak odczuwalne .
Czekam na odpowiedź w sprawie przewodów od impulsatora



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn kwie 14, 2008 22:28

Damcio zaciekawił mnie twój temat bo niedawno czyściłem nastawnik i jakbym wiedział o tym odpięciu wtyczki to bym to sprawdził ale następnym razem przed czyszczeniem sprawdzę :grin: A u ciebie jak odepniesz to objawy ustępują?Z tymi kablami trzeba schemat luknąć i ustalić który wysyła impuls do ECU i cięcie próba bo nikt napewno tego nie próbował,najwyżej wywali jakiś błąd!Podejżewam że informacja o prędkości auta wysyłana jest dopiero z licznika do ECU. :hmm:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 14, 2008 23:07

jakis magik zrobil cos takiego u kolegi w audi 80 b4 1z (byl rozlaczony przewod przy ecu). Licznik pokazywal predkosc, vag wywalal blad, auto lekko szarpalo na niskich obrotach (nie wiadomo czy przez brudny nastawnik czy przez odlaczony przewod ;) ). Po czyszczeniu nastawnika i ponownym polaczeniu przewodu jest OK.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt kwie 15, 2008 08:05

Pyton50 pisze:Damcio zaciekawił mnie twój temat bo niedawno czyściłem nastawnik i jakbym wiedział o tym odpięciu wtyczki to bym to sprawdził ale następnym razem przed czyszczeniem sprawdzę :grin: A u ciebie jak odepniesz to objawy ustępują?Z tymi kablami trzeba schemat luknąć i ustalić który wysyła impuls do ECU i cięcie próba bo nikt napewno tego nie próbował,najwyżej wywali jakiś błąd!Podejżewam że informacja o prędkości auta wysyłana jest dopiero z licznika do ECU. :hmm:
dokładnie z deski do ecu


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 11:08

dzięki pomocy vossa z forum Diagtronik wiem już wszystko ... pin w ECU 43 kabelek niebiesko-biały , lecz najpierw przetestuje odpięcie czujnika na pedale sprzęgła ( tak jak voss poradził ;) )

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 11:10 ]
zaprzal pisze:(nie wiadomo czy przez brudny nastawnik czy przez odlaczony przewod ;) ).
raczej przez zabrudzony nastawnik ... u mnie po odpięciu wtyczki z impulsatora pracuje równiutko :)



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » wt kwie 15, 2008 13:01

Witam.

Damcio dobry masz pomysł z tym oszukaniem ECU. Myślałem też o tym tylko jakie są konsekwencje tego posunięcia (oprócz ustania tej czkawki). Możesz mi napisać coś więcej o odpięciu czujnika sprzęgła lub kabla do ECU.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 13:14

Turbonalepa pisze:Myślałem też o tym tylko jakie są konsekwencje tego posunięcia (oprócz ustania tej czkawki).
nie wiem na razie jak z odpięciem czujnika prędkości ( na pewno tempomat nie będzie działać jeżeli masz ) .... widzisz , że ja również o to pytam ;) może później będę wiedział więcej to napiszę w temacie
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 14:29 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » wt kwie 15, 2008 13:48

Tempomatu nie mam ale będę zakładał także odpada chyba odpięcie u mnie. Gorzej jak są konsekwencje typu większe spalanie, itp albo inaczej - MFA - wydaje mi się, że może nie pokazywać bo nie będzie miało impulsu o prędkości.

Z drugiej strony ciekawe jak jest przyczyna, że u mnie i Ciebie takie chece są po czyszczeniu :-(

Pozdrawiam.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 14:23

Turbonalepa pisze:Tempomatu nie mam ale będę zakładał także odpada chyba odpięcie u mnie.
więc u Ciebie i odpięcie czujnika prędkości i odpięcie czujnika na pedale sprzęgła odpada ...
Turbonalepa pisze:Z drugiej strony ciekawe jak jest przyczyna, że u mnie i Ciebie takie chece są po czyszczeniu :-(
zużyty nastawnik ...

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 14:45 ]
:hmm:
voss pisze:oba sygnaly sa potrzebne do tempomatu - jesli jest . I wlasnie do tzw Ruckeldämpfung czyli ( nieznam polskiego slowa) program w Ecu ktory ma ograniczac szarpaniem silnika + powodowac lagodniejsze przejscia z roznych stanow obciazenie silnika ( np. zmiana biegow ) . To wlasnie ten program odpowiedzialny jest za te szarpanie ktory wystepuje przy zasyfionym nastawniku. Robi dokladnie odwrotna robote.
I to ten program wylanczasz odlanczajac wtyczke z czujnika szybkosci .

Poza tym skutkow ubocznych nie ma. Troche inna sprawa jest ( z sygnalem predkosci ) w przypadku automatu
ale tam i tak nie szarpie. Wandler wszystko wylapuje


Mozesz smialo odlanczac.
jak dla mnie wystarczy ;)



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » wt kwie 15, 2008 15:12

Hehe no faktycznie chyba też odłącze tylko powiedz mi czy ja dobrze kombinuje, że MFA przestanie wskazywać??


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt kwie 15, 2008 15:42

Turbonalepa pisze:Hehe no faktycznie chyba też odłącze tylko powiedz mi czy ja dobrze kombinuje, że MFA przestanie wskazywać??
moim zdaniem nie , jeżeli odłączysz czujnik na pedale sprzęgła.... możesz zawsze podłączyć z powrotem wtyczkę do tego czujnika
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 15:43 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » wt kwie 15, 2008 16:31

Nie zrozumiałeś mnie. Chodziło mi czy jak odepnę kabel podający impuls prędkości do ECU to MFA zwariuje?? Ale skoro piszesz, że można odpiąć czujnik położenia pedału sprzęgła i też nie ma czkawki to tak zrobię. Dam znać co sie zmieniło po odpięciu go.

Pozdrawiam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości