Strona 1 z 1

Szarpie i nie przyspiesza po przekroczeniu 2000 obr/min

: pt kwie 11, 2008 15:40
autor: bogussz
Witam, proszę o pomoc.

Mam golfika3 1,9 SDI silnik AEY. rocznik 96, przebieg 194tyś.

Samochodem bardzo mocno szarpie, nie prześpiesza po przekroczeniu 2000 obrotów /min. trzymam gaz wciśnięty a golfik wręcz chamuje, nurkuje. Jak zmienie bieg na wyższy tak aby było mniej obrotów to już normalnie jedzie do czasu jak znowu wejdę powyżej 2000o/min.

Dzieję się tak dość często, przeważnie golfik przyśpiesza normalnie ale ogólnie chyba stracił sporo mocy.

Dodam że szukałem w tematach takich problemów jak moj ale nie znalazłem.

Dziękuję za wszelką pomoc :D

: pt kwie 11, 2008 17:15
autor: grandi
Pare tematów obok kolega napisał - może to być przyczyna brudnego filtra ropy

: pt kwie 11, 2008 23:30
autor: Sztomel
Proponuję też wymienić filtr powietrza jesli dawno lub wcale go nie wymieniałeś.
bogussz pisze:Jak zredukuje bieg na niższy tak aby było mniej obrotów to już normalnie jedzie do czasu jak znowu wejdę powyżej 2000o/min.
cos mi tu nie pasuje, przecież jak redukuje się bieg z wyższego na niższy to obroty nie maleją lecz wzrastają więc coś chyba pomyliłeś :wink:

: sob kwie 12, 2008 00:42
autor: PiotrusVW
lekka wpadka z ta redukcja kazdemy moze sie zdarzyc xD redukujesz zwiekszasz obroty i przyśpieszasz

: sob kwie 12, 2008 12:48
autor: bogussz
tak, mała wpadka. Już poprawiłem:)
Wszystkie filtry zmieniałem w listopadzie. Od tamtej pory przejechałem około 8 tyś. km.

: sob kwie 12, 2008 13:19
autor: damcio151
a jak odłączysz wtyczkę od impulsatora na skrzyni to też szarpie :?:

: sob kwie 12, 2008 13:24
autor: bogussz
niestety nie wiem co to jest "impulsator na skrzyni". jak mi wytłumaczysz to napewno sprawdze :)

: sob kwie 12, 2008 13:39
autor: damcio151
bogussz pisze:niestety nie wiem co to jest "impulsator na skrzyni". jak mi wytłumaczysz to napewno sprawdze :)
nie wiem , czy w SDI takie objawy są powodem zabrudzonego nastawnika ... ale można sprawdzić . Impulsator znajduje się na skrzyni biegów , jak spojrzysz tam to zobaczysz wystającą wtyczkę ze skrzyni ... po odłączeniu nie będziesz widział z jaką prędkością się poruszasz , ale jeżeli ustanie szarpanie to wina będzie leżeć po stronie nastawnika

: śr kwie 16, 2008 18:52
autor: daniel_dyla
ja mialem taka sama reakcje tylko ze w moim TDI a nie SDi jak obroty dochodzily do 2500 to szarpalo jak by paliwa brakowalo i przyczyna byl dziurawy intercooler mechanik mi mowil ze wlaczal sie jakis tryb awaryjny czy cos podobnego. Zakleilem intercoolera i wszystko jest OK.