Strona 1 z 1
Problem z turbo, brak mocy
: czw kwie 10, 2008 23:25
autor: golfik4
Witam
Mam taki problem.
Auto spala troszke wiecej ropy niż powinno i przez jakiś czas zamiast przyspieszać od około 2000rmp startował od ponad 2500 i tylko wtedy miał kopa teraz to juz jest zamulony i pisze check.
Oddałem auto do serwisu i ponoć jest to niby jakiś "zawór podciśnienia turbo".
ponoc tego zaworu nie idzie wymienić tylko trzeba całe turbo, troszke mi się to nie usmiech z uwagina koszta i fakt, że turbo jest w dobrej kondycji.
Moje pytanie brzmi czy to jest to i czy ewentualnie da sie to wymienić bo jak wiadomo w ASO tylko wymieniają.
Jeśli to coś znaczy to silnik na pompowtryskach 130km
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
[ Dodano: 11 Kwi 2008 00:03 ]
* Chodzi o to czy da sie ten zawur wymienić czy tylko trzeba całe turbo?
[ Dodano: 11 Kwi 2008 00:10 ]
Widzę, że pytanie przerosło wszytskich "fanów" a szkoda
to dzieki
: pt kwie 11, 2008 01:01
autor: Sztomel
golfik4 pisze:ponoć jest to niby jakiś "zawór podciśnienia turbo".
jest to elektrozawór N75, który wygląda tak :
golfik4 pisze:Chodzi o to czy da sie ten zawur wymienić czy tylko trzeba całe turbo?
oczywiście, że jesli jest on uszkodzony to tylko jego się wymienia a nie całe turbo,
co to za serwis, że chcą Cię orżnąć na kosztach wymiany turbiny ? zmień lepiej serwis !
: pt kwie 11, 2008 01:04
autor: AndrzejP4
prawdopodobnie to nie wina zaworu sterującego, tylko zapieczonych kierownic turbiny. Musisz sprawdzić jak chodzi sztanga - drążek idący od puszki(gruszki:) ) podciśnieniowej do turbiny. Ma chodzić swobodnie, bez żadnych przycięć.
Na próbę możesz spróbować zamienić miejscami zaworki sterujące turbo(N75) i EGR(N18). Obydwa znajdują się po lewej stronie auta przy podszybiu. N75 jest niebieski, a N18 czarny.
: pt kwie 11, 2008 01:16
autor: Łukasz_Mk2
im pewnie chodzi o gruszke przy turbo! pracuje w takim servisie i ogolnie nie ma takich gruszek osobno. do wymiany całe turbo. znajdz taka gruszke lub ja zregeneruj(jakis typ z forum tym sie zajmuje). poszukaj i jeszce dokładnie zbadaj temat. Tak samo jak kolega wyzej stprawdz czy nie sa kierownice zapieczone. Pozdrawiam
: pt kwie 11, 2008 01:57
autor: Sztomel
AndrzejP4 pisze:prawdopodobnie to nie wina zaworu sterującego, tylko zapieczonych kierownic turbiny
Łukasz_Mk2 pisze:samo jak kolega wyzej stprawdz czy nie sa kierownice zapieczone
Koledzy, przecież
golfik4 napisał wyraźnie :
golfik4 pisze:turbo jest w dobrej kondycji.
więc o czym mowa.
[ Dodano: 11 Kwi 2008 05:32 ]
Łukasz_Mk2 pisze:im pewnie chodzi o gruszke przy turbo! pracuje w takim servisie i ogolnie nie ma takich gruszek osobno. do wymiany całe turbo
skoro pracujesz w "takim" serwisie to powinieneś wiedzieć, że ta gruszka ze sztangą to
aktuator
Łukasz_Mk2 pisze:znajdz taka gruszke lub ja zregeneruj
z tym się zgadzam, na szrocie powinno być tego pełno z rozwalonych turbin, zregenerować można jeśli puszka aktuatora ma dziurę lub pęknięcie - lutowanie.
: pt kwie 11, 2008 08:31
autor: golfik4
Dziekuje za odpowiedzi.
Ponoć jest to Zapieczone ale słyszałem ze to jakiś zawur-regulator turbo chyba?
i mówize tylko całe trubo trzeba.
: pt kwie 11, 2008 16:59
autor: Sztomel
golfik4 niech ci specjaliści z tego serwisu powiedzą Ci dokładnie co jest uszkodzone czy w końcu
golfik4 pisze:jakiś "zawór podciśnienia turbo".
czy
golfik4 pisze:Ponoć jest to Zapieczone ale słyszałem ze to jakiś zawur-regulator turbo chyba?
i mówize tylko całe trubo trzeba.
bo zawór N75 a aktuator i łopatki turbiny to trzy różne rzeczy ale w żadnym wypadku nie wymaga to wymiany całego turbo (pomijając oczywiście metody naprawy stosowane przez ASO np. pęknie linka podnoszenia szyby w drzwiach a oni proponują wymianę drzwi).