Wymiana rozrządu 1,9 TDI 1Z
: śr kwie 09, 2008 08:11
W piątek przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym się upewnić jakie elementy należało by wymienić, żeby to śmigało jak trzeba.
Przy poprzedniej wymianie (60 tys.km wstecz przy przebiegu 200 tys.km) wymieniono pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinającą i 60 tys przejechałem bez najmniejszego problemu
Teraz moje pytanka co do zbliżającej się kolejnej wymiany w piątek:
1. Wiadomo, że podstawa to pasek (mam GATES XS), rolka napinająca (mam SKF), rolka prowadząca (mam RUVILL'a) no i na poprzedniej wymianie rozrządu nie była wymieniana pompa wody - Czy dokupić tym razem jeszcze pompę wody i wymienić - jeśli tak to jakiego producenta pompy polecacie ?
2. Poprzednio też nie było wogóle ruszane kółko na wale (to od nieszczęsnego klina) - obecnie nie mam rzadnych problemów z autem i najchętniej bym tam nic nie ruszał jak przy poprzedniej wymianie rozrządu, ale słyszałem, że dobrze jest co drugą wymianę rozrządu wymienić to kółko + nową śrubę - CZY TO PRAWDA ? Wolał bym tam niczego nie ruszać mówiąc szczerze mówiąc po przeanalizowaniu forum z problemem ścinająego się klina.
3. Może jeszcze jakieś wskazówki ?
Z góry dzięki za wszystkie porady !
Auto to: VW Golf Mk3, 1,9TDI, 1Z, rok produkcji 1995, przebieg 260tys.
Przy poprzedniej wymianie (60 tys.km wstecz przy przebiegu 200 tys.km) wymieniono pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinającą i 60 tys przejechałem bez najmniejszego problemu
Teraz moje pytanka co do zbliżającej się kolejnej wymiany w piątek:
1. Wiadomo, że podstawa to pasek (mam GATES XS), rolka napinająca (mam SKF), rolka prowadząca (mam RUVILL'a) no i na poprzedniej wymianie rozrządu nie była wymieniana pompa wody - Czy dokupić tym razem jeszcze pompę wody i wymienić - jeśli tak to jakiego producenta pompy polecacie ?
2. Poprzednio też nie było wogóle ruszane kółko na wale (to od nieszczęsnego klina) - obecnie nie mam rzadnych problemów z autem i najchętniej bym tam nic nie ruszał jak przy poprzedniej wymianie rozrządu, ale słyszałem, że dobrze jest co drugą wymianę rozrządu wymienić to kółko + nową śrubę - CZY TO PRAWDA ? Wolał bym tam niczego nie ruszać mówiąc szczerze mówiąc po przeanalizowaniu forum z problemem ścinająego się klina.
3. Może jeszcze jakieś wskazówki ?
Z góry dzięki za wszystkie porady !
Auto to: VW Golf Mk3, 1,9TDI, 1Z, rok produkcji 1995, przebieg 260tys.