Wymiana rozrządu 1,9 TDI 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Wymiana rozrządu 1,9 TDI 1Z

Post autor: Razal » śr kwie 09, 2008 08:11

W piątek przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym się upewnić jakie elementy należało by wymienić, żeby to śmigało jak trzeba.

Przy poprzedniej wymianie (60 tys.km wstecz przy przebiegu 200 tys.km) wymieniono pasek, rolkę prowadzącą i rolkę napinającą i 60 tys przejechałem bez najmniejszego problemu :-)

Teraz moje pytanka co do zbliżającej się kolejnej wymiany w piątek:

1. Wiadomo, że podstawa to pasek (mam GATES XS), rolka napinająca (mam SKF), rolka prowadząca (mam RUVILL'a) no i na poprzedniej wymianie rozrządu nie była wymieniana pompa wody - Czy dokupić tym razem jeszcze pompę wody i wymienić - jeśli tak to jakiego producenta pompy polecacie ?

2. Poprzednio też nie było wogóle ruszane kółko na wale (to od nieszczęsnego klina) - obecnie nie mam rzadnych problemów z autem i najchętniej bym tam nic nie ruszał jak przy poprzedniej wymianie rozrządu, ale słyszałem, że dobrze jest co drugą wymianę rozrządu wymienić to kółko + nową śrubę - CZY TO PRAWDA ? Wolał bym tam niczego nie ruszać mówiąc szczerze mówiąc po przeanalizowaniu forum z problemem ścinająego się klina.

3. Może jeszcze jakieś wskazówki ?

Z góry dzięki za wszystkie porady !

Auto to: VW Golf Mk3, 1,9TDI, 1Z, rok produkcji 1995, przebieg 260tys.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 09, 2008 09:16

z pompa wody sie cos dzieje? jesli nie to nie ruszaj bo ona nie chodzi na rozrzadzie

podobnie zrob z kolem zebatym, jesli nie widac zadnych luzow i bicia to nie ruszaj, wymien tylko pasek i rolki


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » śr kwie 09, 2008 09:23

Cześć Adamm

Dzięki za odpowiedź - koło chodzi identycznie jak 60 tys km wstecz i nie ma problemów z nim. Podobnie jest z pompą wody - tylko tu słyszałem, że dobrze jest wymienić co drugi rozrząd pompę bo jak padnie pompa po rozrządzie to odnowa ta sama robota, Ale jak piszesz, że 1Z nie ma pompy na rozrządzie to nie wymieniam bo chodzi b.dobrze :-)

Jeszcze ma do Ciebie jedną prośbę - możesz mi podpowiedzieć jak skorygować kąt wtrysku po wymianie rozrządu (mam VAG'a) i wiem gdzie to sprawdzić - tylko jak to się robi mechanicznie ? Ponoć potrzebna brech i klucz 13 ;-)

Dzięki i pozdrooo
:pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 09, 2008 10:06

Razal, poszukaj na forum bo pisalem wiele razy :)

w skroce luzujesz sruby pompy odpalasz auto i vaga i ruszasz pompa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » śr kwie 09, 2008 12:00

Adamm pisze:Razal, poszukaj na forum bo pisalem wiele razy :)

w skroce luzujesz sruby pompy odpalasz auto i vaga i ruszasz pompa
Adamm przyznam, że dużo znalazłem na teb tamat, ale 0 konkretów. Nawet udało się znaleźć 2 tematy w których piszesz o fotoporadzie na ten temat ;-) - nie udało mi się nic znaleźć :-(

Jak byś miał chwilkę to napisz coś więcej na prv lub tutaj - z góry wielkie dzięki - przyda się jak nie wiem co..

pozdroooo :kufel:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 09, 2008 13:41

Razal pisze:Jak byś miał chwilkę to napisz coś więcej na prv lub tutaj - z góry wielkie dzięki - przyda się jak nie wiem co..
Razal, http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr kwie 09, 2008 14:11

damcio151, jak zawsze na strazy linkow ;)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » śr kwie 09, 2008 16:19

Przyda się fotoporada oj przyda bo w piątek rozrządas do wymiany, a tam gdzie wymieniam nie robią kontroli kąta po wymianie :-( ale robią dobrze wymianę i bez problemu. Przy poprzedniej wymianie kąt się nawet nie ruszył - chyba to jakoś gościu zblokował ?

Wszystko mi śmiga jak w zegarku i najchętniej to bym jeszcze z 60tys pośmigał ;-) i nic tam nie ruszał... :jezor:

pozdrooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » śr kwie 09, 2008 17:11

Ja bym jeszcze na twoim miejscu wymienił uszczelniacze wałka rozrządu i wału. Ja wymieniałem rozrząd 20 tys km temu i teraz muszę wymienić te uszczelniacze bo zaczyna z nich cieknąc a koszt robocizny rozrządu 160 zł. I muszę wymienić pasek rozrządu bo jest zaolejony, dodatkowo pompę wody bo zaczyna cieknąc uszczelkę pod miska oleju i te uszczelniacze. Bo zapomniałem powiedzieć im żeby je wymienili, a oni nie wymienili bo wtedy jeszcze były ok.Ale namotałem :crazy:


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » czw kwie 10, 2008 08:26

Arczi pisze:Ja bym jeszcze na twoim miejscu wymienił uszczelniacze wałka rozrządu i wału. Ja wymieniałem rozrząd 20 tys km temu i teraz muszę wymienić te uszczelniacze bo zaczyna z nich cieknąc a koszt robocizny rozrządu 160 zł. I muszę wymienić pasek rozrządu bo jest zaolejony, dodatkowo pompę wody bo zaczyna cieknąc uszczelkę pod miska oleju i te uszczelniacze. Bo zapomniałem powiedzieć im żeby je wymienili, a oni nie wymienili bo wtedy jeszcze były ok.Ale namotałem :crazy:
Dobrze wiedzieć - sprawdze to przy wymianie. Jaki koszt dodatkowy wymiany tych uszczelniaczy. Trzeba ściągać koła / wałki, żeby je wymienić ?

Pozdroooo :pub:
Ostatnio zmieniony czw kwie 10, 2008 08:34 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw kwie 10, 2008 10:59

Razal, koszt zimeringu (uszczelniacza) walka rozrzadu to 10 zl

trzeba zdjac kolozebate walka i odkrecic / poluzowac jedna podpore, potem wyjmujesz stary i wkladasz nowy

co do walu to musialbys zdejmowac kolo zebate, wiec to mozesz sobie darowac jesli tam masz sucho

do tego wszystkiego wymien paski klinowy i wielorowkowy no i komplet uszczelek pod dekiel :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pt kwie 11, 2008 22:40

Razal pisze:Adamm przyznam, że dużo znalazłem na teb tamat, ale 0 konkretów. Nawet udało się znaleźć 2 tematy w których piszesz o fotoporadzie na ten temat ;-) - nie udało mi się nic znaleźć :-(
Lepiej jak na fotoporadzie to sie chyba nie da tego wyjasnić :grin:



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Rozrząd wymieniony

Post autor: Razal » czw kwie 24, 2008 11:18

We wtorek wymienili mi rozrząd - wszystko śmiga, aż miło :)

Wybrałem chyba dobrego fachowca bo wszystko trwało ok. 2h i autko śmiga superaśnie, a nawet troszkę lepiej odpala z samego rańca :)

wszystko zaczęło sie ok. 9:30 - autko trafiło na warsztat i po rozebraniu wszystkich osłon i rury doprowadzającej powietrze do filtra itp. zaczęły się oględziny.

Decyzja: do wymiany => pasek rozrządu, pasek wielorowkowy, pasek klinowy, rolka napinająca rozrząd, rolka prowadząca + dodatkowo rolka napinająca pasek wielorowkowy bo sam osobiście słyszałem jak szumi. Tak jak pisał Adamm pompa wody nie jest na rozrządzie i nic się z nią nie dzieje, także pozostała na swoim miejscu :) Części REUVIL, INA, CONTITECH...

Najważniejsze to obejżenie pracy koła na wale korbowym => według speca, który oglądał pracę silnika koła nie trzeba ruszać bo pracuje równo i nie widać oznak, które sugerowały by wymianę tego koła. Jednak zapytałem o koszty ewentualnej wymiany tego koła, wygląda na to że nowe koło + śruba to koszt ok. 120zł dodatkowo. Jednak jak nie ma potrzeby to się nie rusza :)

Kolejnym krokiem było podłączenie autka pod VAG'a i diagnoza z ustawieniem kąta wtrysku, a to zdarza się nie w każdym warsztacie. Ustawili mi kąt w górnej granicy tolerancji (tu przyznam, że autko się lepiej zachowuje po odpaleniu z samego rańca jak jest chłodniej). Po 2h wymiany stwierdzili 0 błędów skasowali za wszystko 590PLN i dali gwarancję na kolejne 60tys.km. przy czym mam ustawione przez nich IN02 i po 30tys.km mam się zgłosić na przegląd darmowy :)

Pozdrowionka :pub:
Ostatnio zmieniony czw kwie 24, 2008 11:22 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Post autor: mizu » sob paź 17, 2009 12:33

Witam
Zauważyłem, że w układzie rozrządu (w miejscu gdzie jest pompa paliwowa) jest pełno oleju. Co tam może przeciekać? Piszecie o uszczelniaczach wałka rozrządu i wału. Czy to któryś z nich?
Gdybym sam chciał to wymieniać to za bardzo nie widzę dojścia. Zaraz obok jest chyba wspomaganie. Czy trzeba je rozebrać? Mogę przesłać jakieś zdjęcia, żeby lepiej to wyjaśnić.
pzdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości