Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Po podpięciu auta do kompa wyszło czarno na białym, że zawór padł. Auto chodzi głośno, jak by ktoś oleju do niego nie nalał.
Mechanik, który mi to sprawdzał powiedział, że wymianę zaworu może zrobić co jedynie pompiarz, gdyż montaż czujnika nie jest prosty i trzeba przy tym coś ustawiać.
Ile kosztuje wymiana takiego czujnika na nowy i czy podczas wymiany w pompie przy okazji jest coś jeszcze innego robione, np uszczelnianie. Albo czy obowiązkowo trzeba coś jeszcze zrobić.
Proszę o poradę, nie za bardzo się na tym znam, a nie chciał bym, aby mnie ktoś niepotrzebnie naciągnął na dodatkowe koszty, typu " a pan tu musi jeszcze zrobic regeneracje, czy coś innego..."
Z góry dzięki za pomoc
Mechanik, który mi to sprawdzał powiedział, że wymianę zaworu może zrobić co jedynie pompiarz, gdyż montaż czujnika nie jest prosty i trzeba przy tym coś ustawiać.
Ile kosztuje wymiana takiego czujnika na nowy i czy podczas wymiany w pompie przy okazji jest coś jeszcze innego robione, np uszczelnianie. Albo czy obowiązkowo trzeba coś jeszcze zrobić.
Proszę o poradę, nie za bardzo się na tym znam, a nie chciał bym, aby mnie ktoś niepotrzebnie naciągnął na dodatkowe koszty, typu " a pan tu musi jeszcze zrobic regeneracje, czy coś innego..."
Z góry dzięki za pomoc
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zabatjl, jesli sie bardzo uprzesz to sam wymienisz bez problemu w jakies 2 - 3 h
odkrecasz wyjscia na wtryski, odkrecasz wspornik pompy i gimnastykujac sie wyciagasz zawor,
opcja nr 2 to wyjecie calej pompy wtryskowej i wyjecie zaworu.
nic sie tam specjalnego nie ustawia, (przy opcji nr 2 - rozrzad i kat wtrysku)
a jaki masz kat wtrysku? moze masz za wszesny i dlatego Ci klekocze a zaworu nie trzeba wcale ruszac
jesli masz za wczesny wtedy bedzie wywalalo blad 00550 - regulacja kata wtrysku
odkrecasz wyjscia na wtryski, odkrecasz wspornik pompy i gimnastykujac sie wyciagasz zawor,
opcja nr 2 to wyjecie calej pompy wtryskowej i wyjecie zaworu.
nic sie tam specjalnego nie ustawia, (przy opcji nr 2 - rozrzad i kat wtrysku)
a jaki masz kat wtrysku? moze masz za wszesny i dlatego Ci klekocze a zaworu nie trzeba wcale ruszac
jesli masz za wczesny wtedy bedzie wywalalo blad 00550 - regulacja kata wtrysku
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
1 opcja odpada. mam za długie i grube łapy i zawsze mi ciężko było takie rzeczy robićAdamm pisze:zabatjl, jesli sie bardzo uprzesz to sam wymienisz bez problemu w jakies 2 - 3 h
odkrecasz wyjscia na wtryski, odkrecasz wspornik pompy i gimnastykujac sie wyciagasz zawor,
opcja nr 2 to wyjecie calej pompy wtryskowej i wyjecie zaworu.
nic sie tam specjalnego nie ustawia, (przy opcji nr 2 - rozrzad i kat wtrysku)
a jaki masz kat wtrysku? moze masz za wszesny i dlatego Ci klekocze a zaworu nie trzeba wcale ruszac
jesli masz za wczesny wtedy bedzie wywalalo blad 00550 - regulacja kata wtrysku
Kąty wtrysku były ok. Elektryk na swym przenośnym płaskim urządzeniu diagnostycznym ustawił pomiar normalny i efektywny. Podczas pomiaru pokazał mi, ze efektywny sie w ogóle nie zmienia, był cały czas na 1.3, a powinien przy 2.5tys obrotów wskazać chyba koło 1.9. Powiedział ze to zawór popsuty. Potem jeszcze kilka razy sprawdzał jak odpala, chciał się upewnić czy to na pewno ten zawór- tak mi powiedział.
Ale nie rozumiem jednego. Dlaczego warsztat nie chciał się tego podjąć, mówiąc ze trzeba podczas montażu ustawiać kąty wtrysków i tego nie robią w ogóle.Przecież warsztat rorząd i kąty wtrysku to powinni chyba umieć robić. Oni wysyłają takie rzeczy do pompiarzy i tyle.
Dzwoniłem do takiego tańszego mechanika jeszcze, to w ogóle nową pompę chciał mi wcisnąć.
Sam mógłbym spróbować to wymienić, ale i tak się zatrzymam na rozrządzie i ustawieniu kątów wtrysku.
Dzięk Adamm za pomoc A byłbyś jeszcze tak miły i mógł mi to w jakiś sposób zilustrować ten stwój sposób 2?
[ Dodano: 07 Kwi 2008 19:43 ]
Dzwoniłem przed chwilką do jednego pompiarza z pod Częstochowy. Powiedział 450zł- Montaż nowego czujnika
Czy ta cena nie jest czasem trochę dziwna?. Jak przejrzałem forum, to montaż demontaż ok 200zł, to pozostałe 250zł kosztowałby czujnik i jego wymiana?
podro
Ostatnio zmieniony pn kwie 07, 2008 19:44 przez zabatjl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zabatjl, ten czujnik nowy kosztuj ok 450 zl
uwierz mi ze ja tez mam spore lapki i daloby rade jakby sie uprzec i sruby nie beda stawialy oporu
nie wiem co on Ci sprawdzal i w jaki sposob, najlepiej po prostu podepnij sie u kogos poVAG COMa i wejdz w grupe 004 w mess blocks a potem przelacz na basic setting i zobacz czy pozycja 3 wyrowna do pozycji 2
wczesniej jednak sprawdz w basic settings grupa 000 pozycja 2 jaki masz kat wtrysku
dopiero potem bedziemy myslec nad wymiana tego zaworu
z wyjeciem pompy jest tak:
ustawiasz wszystko na znaki fabyrczne, rozpinasz rozrzad, zdejmujesz pompe, wymieniasz zawor, montujesz pompe, zakladasz rozrzad, ustawiasz kat wtrysku
uwierz mi ze ja tez mam spore lapki i daloby rade jakby sie uprzec i sruby nie beda stawialy oporu
nie wiem co on Ci sprawdzal i w jaki sposob, najlepiej po prostu podepnij sie u kogos poVAG COMa i wejdz w grupe 004 w mess blocks a potem przelacz na basic setting i zobacz czy pozycja 3 wyrowna do pozycji 2
wczesniej jednak sprawdz w basic settings grupa 000 pozycja 2 jaki masz kat wtrysku
dopiero potem bedziemy myslec nad wymiana tego zaworu
z wyjeciem pompy jest tak:
ustawiasz wszystko na znaki fabyrczne, rozpinasz rozrzad, zdejmujesz pompe, wymieniasz zawor, montujesz pompe, zakladasz rozrzad, ustawiasz kat wtrysku
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
- Lokalizacja: Pomorze
W zeszłym tygodniu szukałem cena w aso..... 950pln, gdzieś na sieci widziałem za 550Adamm pisze:zabatjl, ten czujnik nowy kosztuj ok 450 zl
Masakra
maciek
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
matikdalik pisze:W zeszłym tygodniu szukałem cena w aso..... 950pln, gdzieś na sieci widziałem za 550
Masakra
maciek
a niech mnie!. cena w ASO kosmiczna. 550zł juz lepiej, to widzisz matikdalik, tam gdzie dzwoniłem do Woźnik koleś 450zł nowy z zamontowaniem
Adamm,
jaki mam kont wtrsku to Ci nie powiem, bo nie mam pełnej wersji VAG'a
ale za to zczytałem o wyprzedzieniu katu wtrysku i sie wyrównują, fotka niżej
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zabatjl, masz przestawiony kat wtrysku
prawdopodobnie na rozrzadzie o zabek i machiety pompa zeby wogole zapalal
kto Ci skladal rozrzad?
PS
poza tym to sie sprawdza na jalowym a nie na obrotach
prawdopodobnie na rozrzadzie o zabek i machiety pompa zeby wogole zapalal
kto Ci skladal rozrzad?
PS
poza tym to sie sprawdza na jalowym a nie na obrotach
Ostatnio zmieniony pn kwie 07, 2008 22:14 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Pewnie się uśmiejesz, ale ten mechanik co mi to dzisiaj sprawdzał. No nie do końca ten, bo to był akurat pracownik.
Ale tak bez żartów. Rozrząd miałem robiony 7tyś km temu, autem lubię się szybko poruszać, o k 150-160km/h po A4 prawie codziennie. To sie pojawiło niedawno. Potem coraz częściej, aż od wczoraj i nie przestaje.
Nie wykluczam, ten gość ma kilku pracowników, mógł jakiś z nich to robić i zpartolił, ale to dopiero teraz by się to objawiło, po 7 tysiącach?
---
wejdziesz na gg?
Ale tak bez żartów. Rozrząd miałem robiony 7tyś km temu, autem lubię się szybko poruszać, o k 150-160km/h po A4 prawie codziennie. To sie pojawiło niedawno. Potem coraz częściej, aż od wczoraj i nie przestaje.
Nie wykluczam, ten gość ma kilku pracowników, mógł jakiś z nich to robić i zpartolił, ale to dopiero teraz by się to objawiło, po 7 tysiącach?
---
wejdziesz na gg?
Ostatnio zmieniony pn kwie 07, 2008 22:23 przez zabatjl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
zabatjl, a sprawdzales wczesniej?
moze przeskoczyl rozrzad?
ruszali kolo zebate walu?
cos spierdzielili raczej i gosc CI wmawia ze zawor
[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:27 pm ]
zabatjl, ja caly czas jestem na GG
moze przeskoczyl rozrzad?
ruszali kolo zebate walu?
cos spierdzielili raczej i gosc CI wmawia ze zawor
[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:27 pm ]
zabatjl, ja caly czas jestem na GG
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
- Lokalizacja: Pomorze
U mnie siadł przewód zasilający zawór N108, dotknięcie go powoduje wyskok wartości kąta z 50-60 na 255. Niestety przewód padł na podłączeniu (w środku pod białym dekielkiem - trochę pomógł mu w tym napinacz paska wielorowkowego) więc bez wymiany tego zaworku raczej się nie obejdzie - Na razie zamocowałem ten przewód klejem na gorąco i jest ok.Adamm pisze:zabatjl, a sprawdzales wczesniej?
moze przeskoczyl rozrzad?
ruszali kolo zebate walu?
cos spierdzielili raczej i gosc CI wmawia ze zawor
[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:27 pm ]
zabatjl, ja caly czas jestem na GG
Przy okazji mam pytanie: Jak głęboko sięga ten zawór do środka (czyli jaki jest długi)?
pzdr
maciek
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
matikdalik, tu masz zdjecie http://allegro.pl/item339450181_zawor_m ... _audi.html
i na tym schemacie tez masz
i na tym schemacie tez masz
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości