Strona 1 z 1
Problemy z silnikem dziwne objawy pomocy!!!!
: ndz kwie 06, 2008 17:44
autor: czajaa22
Witam panowie moze wy mi pomozecie. Chodzi o dziwne objawy na zimnym silniku przy odpalaniu obroty sa wyzsze siwy dym sporo jego oraz lekkie zatrzesienie silnikiem doslawnie 1 sekunde, siwy dym pojawia sie tez przy obciazeniu. Pozatym ostatnio zaczal mi duzo palic a mianowicie w miescie na 17 litrach zrobilem tylko 200km a nei jezdzielm bardzo ostro. Nie mam pojecia co jest skanowalem kompem nie ma zadnych bledow w silniku. We wtorek jade do serwisu na dokladne badanie kompem moze wtedy mi cos powiedza. Nie wiem moze mi powiecie jakei parametry sprawdzic w vag comie podczas pracy bo tam jest tego duzo a nei wiem co ktory znaczy. Jedno bylo nie prawidlowe jak podgladalem prace silnika na vagu cisnienie ale nei wie mczego w barach bylo 1000 a powinno byc od 2000 do 3000, ale nei mam pojecia. Prosze o pmoc wy sie znacie. Dzieki.
: ndz kwie 06, 2008 18:28
autor: jasiek21
musiałbyś wrzucić logi z grupy 003, 007, 008 i 011. (gorący silnik, logi pod pełnym butem na 3cim biegu, 1,6k RPM -~ 4,2 k RPM.
Co do telepania rano, świece do sprawdzenia.
Siwy dym po odpaleniu i podwyższone obroty, to trzeba sprawdzić kąt wtrysku (grupa 000 Basic Settings), dawkę i czujnik temperatury.
Sprawdź też czy jak rano idziesz do auta, to czy temperatury w grupie 007 mniej więcej pokrywają się z temperaturą otoczenia.
Co do podwyższonego spalania, to:
a) wyciek,
b) termostat, bo może się nie dogrzewać,
c) czujnik temperatury, silnik leje więcej niż powinien i stąd dym, większe spalanie.
Jak dymi pod obciążeniem, to sprawdzić trzeba czy jakiejś dziury w dolocie nie ma i konie nie idą w las.
Pozdrawiam
: ndz kwie 06, 2008 20:44
autor: czajaa22
: śr kwie 09, 2008 07:11
autor: jasiek21
czy ta diagnoza była robiona na gorącym silniku?
: śr kwie 09, 2008 21:38
autor: czajaa22
Nie byla robiona rano ale po postoju paro godzinnym wiec silnik byl w miare zimny stal jakies3 godziny. Moge zrobic rano ale powiedz mi co dokladnie mam zeskanowac jakei parametry. Dzieks.
: śr kwie 09, 2008 21:56
autor: jasiek21
silnika ma być kompletnie ciepły, 80 stopni oleju, 90 wody,
blok 007 mnie interesuje, 013,
plus to wszystko co napisałem wyżej.
: śr kwie 09, 2008 23:05
autor: czajaa22
ok sprawdze jutro ale jak sprawdzic to pod pelnym butem o co dokladnie chodzi c omam jechac na 3 biegu max? Bedzie t ortrudne do zrobienia z laptopem . C odo rgupy 000 postaram sie sprawdzic tez na cieplym oczywiscie jak moj vag sie polaczy oczywiscie bo nie ze wszystkich chce sie laczyc. Dzieki za pomoc.
: czw kwie 10, 2008 08:43
autor: jasiek21
coś takiego musisz zrobić, oczywiście w dwie osoby:
a więc logi które by się przydały to
000 Basic Settings,
auto nagrzane do 90 stopni, włączasz vag-coma, wchodzisz w engine, measuring blocks, włączasz block 000, przełanczasz "switch to basic settings" i potem masz 10 pozycji, klikasz w rogu log, dajesz start, po 20 sekundach stop, zapisujesz "done".
Potem przerabiasz programem csvconv z katalogu z vagiem, żeby się to dało w excelu otworzyć. Robisz screena wrzucasz na forum.
Bloki 003, 007, 008 i 011(silnik gorący) robisz tak samo ale podczas jazdy, pomijasz przełączanie w basic settings.
Robisz je osobno z drugą osobą w aucie,. Każdy po kolei, jak zrobisz naraz będzie mniej odczytów.
Czyli włączasz analogicznie measuring blocks, wybierasz np. 003, dajesz go.
właczasz logowanie, teraz jedziesz 1,5k RPM, wciskasz start, gaz do dechy do ponad 4 tysięcy obrotów, dajesz stop, zapisujesz log.
Analogicznie robisz dla bloków pozostałych.
mam nadzieję, że pomogłem.
: czw kwie 10, 2008 21:32
autor: czajaa22
: czw kwie 10, 2008 22:37
autor: jasiek21
jasiek21 pisze:Potem przerabiasz programem csvconv z katalogu z vagiem, żeby się to dało w excelu otworzyć. Robisz screena wrzucasz na forum.
tego nei zrobiłeś
[ Dodano: 10 Kwi 2008 22:43 ]
sprawdź coolant temp w grupie 007 na ciepłym,
z tego co widzę to masz nieznacznie przestawiony kąt wtrysku.
: pt kwie 11, 2008 18:57
autor: czajaa22
Sorki ne mialem teg oprogramu ale juz mam przerobione wysylam jeszcze raz. Co do coolant temp to jest 69,3. Cos jest nei tak oprocz tych katów wtrysków czy to tu tkwi problem jak tak to ja kto zminic?
Pozostalych grup nei moge sprawdzic jak juz pisalem bo wystepuje blad ERROR GROUP NOT AVAIBLE nei wiem czy mto jest spowodowane. Pozdrawiam.
: sob kwie 12, 2008 10:01
autor: jasiek21
zobacz czy jak coolant temp pokazuje 69,3 to ile wtedy pokazują zegary, bo jeśli też tyle +-5 to termostat do wymiany, a jeśli normalnie 90 stopni to trzeba się czujnikowi temperatury przyjrzeć.
70 stopni to trochę mało i pewnie dlatego więcej pali.
: sob kwie 12, 2008 11:17
autor: czajaa22
Ok disiaj postaram sie sprawdzic i napisac co sie dzieje z temp. A c odo tych katow wtrysków i swiec moze tez trzeba je wymienic albo doprowadzic kat wtrysków do norm?? No i powiedz dlaczego nei moge sprawdzic pozostalych parametrow i wyskakuje blad wiana vaga pewnie co?
[ Dodano: 12 Kwi 2008 21:23 ]
witam jasiek dzisiaj po trasie odpalilem vaga i sprawdzilem te temperatury. Poznizej przedstawiam foty. Jeszcze zastanawia mnie cisnienie tylk onei wie mczego to ale zrobilem foto bo jakies niskie jest i zobacz jak z ta temperatura. Pozdro.
[ Dodano: 13 Kwi 2008 23:43 ]
witam zrobilem dzisiaj troche traz i masz racje chyba z tym czujnikiem albo termostatem bo skacze mi troche temperatura na licnziku nie ma 90 stopni tylk oczasami wskoczy a atk to skacze ponizej troche wiem moze przez to zreszta bedziesz wiedzia llepiej z tych fot z vaga. Pozdro.
[ Dodano: 18 Kwi 2008 18:39 ]
witam No imam rozwiazanie problemu a mianowicie przeplywomiez tylko 40% wiec ne zbyt. Drugi mechanik to wykryl. Byly jakies bledy w komunikacji dlatego pewnie pierwszy mi nei powiedzial. Teraz poczekam i po przejechaniu jakis 100 kilosow zobaczymy czy bedzie wszystko ok. Glowny problem usuniety hehe. Pzodro.