Strona 1 z 2

Oznaczenie turbosprężarki ???

: ndz kwie 06, 2008 16:38
autor: arti CCCO
Siemka,
Mam takie pytanko,a mianowicie chodzi mi o "klasyfikacje" turbosprężarek firmy KKK w TD.Tak mi się mocno wydaje że np. rozróżniamy je po takich symbolach jak: K14...czy też K26.Ja na swojej znalazłem tylko takowe symbole: KKK 2GW 5324 101 99 i zastanawiam się jaki to może byc model z rodzaju symboli wyżej wymienionych?
Może jest na forum jakiś specjalista w tej dziedzinie,który wyjaśniłby w czym rzecz?
Pozdrowionka!

: pn cze 02, 2008 16:15
autor: adi87
Mam taką samą turbinkę w JR i przyłączam się do pytania kolegi :bigok: niby wygląda jak k14 ale tabliczki nie widzę i logo KKK jest w innym miejscu.
Obrazek

: pn cze 02, 2008 17:52
autor: Dj Darecki
KKK 24 ? :bigok:

: pn cze 02, 2008 19:48
autor: EasyRider
Tabliczka znamionowa powinna być pod wężem od dolotu do turbiny, przynajmniej ja w K03 tak miałem :bigok:

: pn cze 02, 2008 20:25
autor: adi87
Dj Darecki pisze:24
raczej nie... ma inaczej WG
a tabliczki niema po prostu :P

: pn cze 02, 2008 22:31
autor: arti CCCO
..u mnie sporo wytrzymała ta turbina,ale zastanawiam się czy VNT tam nie wsadzic i dużego IC-ka przed chłodnicą(jest umiejscowiona po boku),tak aby wentylator ssał powietrze przez nią :chytry:

[ Dodano: 02 Cze 2008 22:33 ]
adi87 pisze:Mam taką samą turbinkę w JR i przyłączam się do pytania kolegi :bigok: niby wygląda jak k14 ale tabliczki nie widzę i logo KKK jest w innym miejscu.
[url=http://images26.fotosik.pl/220/260840c82285f837m.jpg]Obrazek[/URL]

..rozumiem pojemnośc 1.6 tak?

: wt cze 03, 2008 11:40
autor: adi87
tak mam 1,6 :) po Twoim opisie wnioskuję że masz cygaro więc pewnie 2 litrowy co? Bardzo podobny silnik do TD z mk2 (nie licząc piątego gara :P ) jesli tak to fajny dilniczek masz i raczej rzadko spotykany już. Ja przynajmniej miałem okazję tylko raz widzeć takiego

: śr cze 04, 2008 20:25
autor: arti CCCO
..tak,2.0 TD ginący gatunek.Gdyby niebył po remącie wsadziłbym tam jeszcze jeden garek...ze starego LT 55 2.4 TD (sześc cylindrów). Heh te same silniczki,a rosły wraz z karoseria :helm:
Apropos turbiny,ja z niej siódme poty wyciskałem,aż przepaliło metalowe pierścienie uszczelki głowicy.Na nowych zaworach tęcza się zrobiła :goof:
Pozdro.

: czw cze 05, 2008 06:31
autor: adi87
Jakie ciśnienie na niej uzyskałeś? w jakim jest stanie?

: pt cze 06, 2008 22:50
autor: arti CCCO
..przewód od wkaznika jest wpięty poprzez trójnik do przewodu idącego do bost-pina,i to niby przekłamuje prawdziwą wartość,którą się mierzy (z tego co mi wiadomo) przy turbinie.W każdym bądz razie wskaznik pokazywam max 2.4 bar,myślę że by deczko jeszcze podciągnoł.Ale turbina już nie świstała,tylko zaczeło gwizdac że ho ho :hmm: Długo tak niejezdziłem,stan turbiny dobry,pracuje w oleju silnikowym o specyfikacji temp. 10W-60 (pełen syntetyk Castrola przywieziony z niemczech w oryginalnej bańce)

: sob cze 07, 2008 06:53
autor: adi87
arti CCCO pisze:2.4 bar,
o żesz niemożliwe :P może 1,4 :bajer:

: ndz cze 08, 2008 11:45
autor: To_mas
adi87, skoro masz JR to musisz mieć K24 !! w niej Wg jest takie karbowane :)
mozesz dasz jakieś inne foto więcej ujęc turbinki

: ndz cze 08, 2008 19:42
autor: adi87
To_mas, no może masz rację ale K14 ma tak samo nie?

[ Dodano: 08 Cze 2008 19:44 ]
a nie jest w K24 zamiast wkręta regulacyjnego wężyk?

: pn cze 09, 2008 21:35
autor: arti CCCO
adi87 pisze:
arti CCCO pisze:2.4 bar,
o żesz niemożliwe :P może 1,4 :bajer:
..kolego poważnie,ale jak się nagrzał IC ciśnienie spadło do 1.8 bara.Tylko uprzedzam że to swałszowane ciśnienie,bo pomiar jest z przewodu od bost-pina.