Poranne piszczenie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Paweł-mk3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:35
Lokalizacja: szczecin

Poranne piszczenie

Post autor: Paweł-mk3 » ndz kwie 06, 2008 13:45

Witam!
Wiem ze na ten temat jest duzo na forum ale moj problem jest troche bardziej skomplikowany! Od kiedy kupilem mojego golfa (rok temu) przy porannym rozruchu cos popiskiwalo ale tak delikatnie ze nie zwracalem na to uwagi! Jakies 2 miesiace temu coraz bardziej zaczelo piszczec na wolnych obrotach! Ktoregos razu przy wyzszych obrotach az mi sie zajkopcilo z pod maski! Myslalem ze sie zatarla rolka napinacza! Kupilem rolke i pasek i przy wymianie okazalo sie ze kolo od sprezarki klimy cale lata! Kupilem sprzarke wymienilem pasek i rolke i dalej piszczalo! Oddalem auto do mechanika ktory stwierdzil na poczatku ze to piszczy lozysko na klimie ale jak sie wzial za robote to stwierdzil ze to lozysko jest ok i na alternatorze tez! Mialem duze skoki napinacza wiec stwierdzil ze to moze byc to! Wiec kupilem napinacz skf-a, kolo juz nie skakalo ale dalej cos piszczalo! Nastepnego dnia 400 km od domu zatarla mi sie sprezarka od klimy:) Kupilem kolejna sprezarke i dalej piszczy! Pomozcie mi bo mam juz tego dosyc! Rano strasznie piszczy a po rozgrzaniu ustaje! Moj silnik to 1z! Z gory dziekuje za pomoc!
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 13:59 przez Paweł-mk3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » ndz kwie 06, 2008 14:37

Paweł-mk3, zdejmij pasek od klimu i sprawdz czy piszczy jak odpalisz rano jak bedzie dalej popiskiwalo to spruboj jeszcze zdjac pasek od alternatora i odpal jezeli nie bedzie piszczalo to wymien pasek a jak bedzie dalej to moze masz kolo pasoew na wale korbowym wyrobione i pasek popiskuje



mieszek_dm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 07, 2007 00:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mieszek_dm » ndz kwie 06, 2008 18:13

Sprawdź czy koło pasowe na wale korbowym chodzi równo-czy nie ma bicia. Następnie po kokolei sprawdź: łożyska alternatora, pompę wpomagania, pompę wody. Jeśli zadna z nich nie piszczy to już nie mam pojęcia co to może być. Czy piszczy także jak włączysz klimę?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz kwie 06, 2008 19:52

Zrzuć całkowicie pasek wielorowkowy i gdy nadal będzie popiskiwać to z całą pewnością będzie to wina pompy wody.


Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz kwie 06, 2008 20:54

Kolego mi sie wydaje ze to koło pasowa na wale korbowym moze popiskiwać, jest w nim tłumik drgan w postaci gumy, u mnie tak było ze guma była wyrobiona i to koło piszczało. Jak zdejmies pasek wielorowkowy to koło to nie bedzie miało obciązenia i piszczenie powinno ustac, ale równie dobrze moze to byc pompa wody jak ktos wyzej pisał.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » ndz kwie 06, 2008 20:57

szatanek pisze:Kolego mi sie wydaje ze to koło pasowa na wale korbowym moze popiskiwać, jest w nim tłumik drgan w postaci gumy, u mnie tak było ze guma była wyrobiona i to koło piszczało. Jak zdejmies pasek wielorowkowy to koło to nie bedzie miało obciązenia i piszczenie powinno ustac, ale równie dobrze moze to byc pompa wody jak ktos wyzej pisał.
Jestem tego samego zdania.



Paweł-mk3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: Paweł-mk3 » ndz kwie 06, 2008 23:59

Dolny pasek od wspomy i pompy wody sciagalem i dalej piszczy! Jutro sciagne pasek od klimy i zobacze czy bedzie piszczec. A jakie koszta kola pasowego na wale??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 07, 2008 00:29

Paweł-mk3 pisze:jakie koszta kola pasowego na wale??

300-400zl, srednio ok. 350


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn kwie 07, 2008 10:31

Ja za orginalną uzywkę płaciłem 250 zł.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn kwie 07, 2008 11:16

szatanek pisze:Ja za orginalną uzywkę płaciłem 250 zł.
dobra cena. nic tylko brac :okej:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » pn kwie 07, 2008 13:16

Ja placilem za nowke febi-bilstein 325zl I u mnie tez wlasnie piszczalo rano, Po wymianie jest w porzadku :okej:



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz kwie 13, 2008 20:40

Panowie skoro juz jestesmy przy temacie pasków i kół pasowych to i ja sie przyłącze bo mam mały dylemat z napinaczem paska wieloklinowego. A mianowicie jakis czas temu pękła mi sprężyna w tym czarnym napinaczu więc kupiłem nowy orginał i wszystko było ok. do czasu jak zaczęło mi rano i pod obciązeniem popiskiwac koło na wale korbowym. Pomyslałem ze poprostu guma w tłumiku drgan sie wyrobiła więc kupiłem uzywkę jak juz wyzej pisałem. Piszczenie całkowicie ucichło, ale co mnie niepokoiło to to ze napinacz nowy który załozyłem wczesniej bardzo mocno napinał pasek wieloklinowy, wczesniej myslałem ze tak ma byc ale jak u ojca w passacie AAZ i u kolego w 1Z porównałem to tam pasek nie był tak mocno napięty, bo gdy palcami ścisnąłem pasek to widac było wyraźnie ze ramię z kołem napinającym sie rusza, a u mnie pasek jest tak napięty ze nie ścisnie go za chiny i ramienia nie ruszy. Na dodatek od niedawna za zimnym silniku zaczyna sie pojawiac delikatne popiskiwanie koła na wale. Więc zaczynam dochodzic do wniosku ze poprostu pasek mam za mocno napięty i tłumik drgan zaczyna znowu powoli siadać :( Powiedzcie mi czy te napinacze wystepują w dwóch wersjach z klimą i bez różniące sie siłą sprężyny? W zadnym katalogu nie znalazłem podziału na dwie wersje. Powiedzcie mi co jest z nim nie tak ze tak mocno napina pasek? Boje sie bo po dłuzszym czasie łozyska alternatora tez moga poleciec no i koło na wale a do tanich ono nie nalezy. Piszcie jak wiecie o co tu chodzi. pozdrawiam.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz kwie 13, 2008 20:49

szatanek, jeśli chodzi o napinacz nie ma żadnych różnic



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz kwie 13, 2008 22:24

W takim razie czemu u mnie tak mocno napina on pasek?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 170 gości