Strona 1 z 2
Kopci na bialo niebiesko przy odpalaniu zimnego silnika
: ndz kwie 06, 2008 11:43
autor: daro31ie
Kopci na bialo niebiesko przy odpalaniu zimnego silnika
Co moze byc powodem?
Prosze o opinie
pozdrawiam daro
: ndz kwie 06, 2008 14:41
autor: norman
moze masz ktoras swiece spalona
: ndz kwie 06, 2008 18:35
autor: daro31ie
tak tez mysle sprawdze to jutro
: ndz kwie 06, 2008 18:44
autor: jasiek21
jak są świece kaputt to telepie na zimnym przez parę sekund,
ja u Ciebie odstawiam uszczelniacze zaworowe, jak zgasisz silnik, ścieka po nich olej i jak odpalisz to spala się w komorze spalania. Stąd niebieski dym.
Potem przestaje i już nie kopci.
: ndz kwie 06, 2008 18:52
autor: daro31ie
no tak ale u mnie dzieje sie to tylko jak temperatura ponizej 6 stopni wiec raczej swiece nie uszczelniacze
: ndz kwie 06, 2008 19:13
autor: jasiek21
ja raczej kiepską kompresję obstawiam, bo co mają świece do spalania oleju
[ Dodano: 06 Kwi 2008 19:27 ]
jak na bioło kopci to sprawdź kąt wtrysku
[ Dodano: 06 Kwi 2008 19:35 ]
PS. co masz za silnik, bo nie wynika z profilu/
: ndz kwie 06, 2008 22:01
autor: golfmaniac22
kolego jasiek21 czemu twoim zdaniem ma niska kompresje przesto ze zakopci na niebieskawo jak jest zimny? moj tez zakopci naniebieskawo i raczej to nie komprecha bo autko dobrze sie zbiera niemam problemu z podjechaniem pod nawet stroma gore to swiece badz uszczelniacze moim zdaniem
: wt kwie 08, 2008 02:50
autor: jasiek21
po kolei,
świece służą do podgrzewania komory, można jeździć ze spalonymi i one nie mają żadnego związku z działaniem silnika jako takim.
A że na zimnym zakopci na niebiesko to wniosek z tego taki, że olej przelatuje przez pierścienie i spala się w komorze.
Jak się silnik rozgrzeje, uszczelnia się i już nie kopci. Powyżej pewnej temperatury też może być na tyle uszczelniony, że nie kopci na zimnym.
Uszczelniacze by powodowały kopcenie niezaleźnie od temperatury.
TDi ma sobie prawo puścić rano siwego lub czarnego dymka, nie białego lub niebieskiego.
: wt kwie 08, 2008 23:39
autor: golfmaniac22
oki ale jezeli uszczelniacze puszczaja olej podczas postoju to przy rozruchu ten olej jest spalany i dla tego puszcza dyma niebieskawego jak sie myle to mnie popraw a tak naprawde gdy by pierscienie puszczaly olej to mial by slaba kompresje i niemial by mocy tak czy nie?
: śr kwie 09, 2008 07:09
autor: jasiek21
jak się silnik rozgrzeje to w skrócie wszystko puchnie, rozszerza sie, uszczelnia = podnosi kompresja.
Więc przestaje kopcić.
: śr kwie 09, 2008 17:54
autor: golfmaniac22
dobrze ok ale moj tylko przy rozruchu pusci dyma a pozniej zaraz po odpaleniu nie dymi jak jest zimny a gdy sa zuzyte pierscienie to powinno ubywac oleju a moj wziol 0.2l na 6000 km to chyba niewiele
: śr kwie 09, 2008 18:08
autor: jasiek21
golfmaniac22 pisze:dobrze ok ale moj tylko przy rozruchu pusci dyma a pozniej zaraz po odpaleniu nie dymi jak jest zimny a gdy sa zuzyte pierscienie to powinno ubywac oleju a moj wziol 0.2l na 6000 km to chyba niewiele
mogłeś założyć swój własny temat, bo trochę zamieszanie jest.
U kolegi
daro31ie, prawdopodobnie jest to wina niskiej kompresji, a u Ciebie jak puszcza dyma po każdym odpaleniu na zimno, po postoju ok 12h to jest to problem z uszczelniaczami.
Zużycie oleju pasuje jak najbardziej.
: wt kwie 15, 2008 20:48
autor: daro31ie
trlallala panowie tak jak podejrzewalem wszystkie swiece padniete!!!!!!!!!
Po wymianie brak dymienia, czyli jednak ja mialem racje
: śr kwie 16, 2008 12:21
autor: norman
daro31ie, a ja to co ci napisalem