Strona 1 z 1

Wymiana kości, probem z kołem zebatym itd

: czw kwie 03, 2008 16:22
autor: markowy
Witam ( golf 1,9 TDI 94r. 1Z )

Jestem takim praktykiem i lubie sie zajmować wszystkim. Oto co zrobiłem...

Znalazłem gdzieś na sieci wsady do kości do silnika 1Z, kupiłem pamieci nagrałem, włożyłem i samochodzik chodził, troche mocniejszy.

Wszystko fajnie. Siostra pojechała do babci i coś stukęnło - nie chciał zapalić później. Siostra wróciła PKSem.

No i musiałem odwiedzić babcie.

Zerwał się klin na kole zębatym wałka korbowego. Kupiłem nowy, przykręciłem na klej, wymieniłem pasek rozrządu, napinacz rolkę, rozrząd ustawiłem.

Zapalił od razu , tylko wałiło cos, metal o metal.

Rozkręciłem pokrywę wałka rozrządu i okazało sie ze jeden popychacz jest rozwalony.

Wymieniłem, niby chodzi, troche mi popekały te uchwyty mocujące wałek rozrządu, ale na szczeście sie nie rozpadły a ta powierzchnia od strony wałka jest nie naruszona wiec tak zostawiłem.

Co zrobić ?? Koniecznie wymnienić te uchwyty ??

Czy te chipy raczej darować bo mogą znowu zepsuć silnik ??

Mam silnik 1z- tak jest to koło z takim wiekszym klinem , dziwne że on sie wyciął ?!?!


Pzdr
Marcin

: czw kwie 03, 2008 21:37
autor: TomTDI
markowy,

chip mógł jedynie przyspieszyć sprawę, sprawa ścinanego klina to wada fabryczna, koniecznie trzeba wymienić śrubę na nową, później fabryka zastosowała lepsze śruby

: czw kwie 03, 2008 21:42
autor: markowy
TomTDI

Na razie włożyłem starą śrubę i wkręciłem ją na klej do gwintów (czerwony).
Tak mi radzili w sklepie itd itp :))) ( mechanicy )
Myślisz, że powinienem ją wymienić ?? Mimo wszystko.

: sob kwie 05, 2008 16:47
autor: golfir
no jasne wymieniaj na nowa i ja wkrec na klej do gwintó i wtedy bedziesz miał napewno spokój ta srube wymienia sie na nowa przy kazdej zmianie rozrzadu

: sob kwie 05, 2008 16:56
autor: souler
markowy pisze:Na razie włożyłem starą śrubę i wkręciłem ją na klej do gwintów (czerwony).
Tak mi radzili w sklepie itd itp :))) ( mechanicy )
Myślisz, że powinienem ją wymienić ?? Mimo wszystko.

fajnie ci radzili ci MECHANICY, no ale klient przeciez musi wrocic do sklepu. tym razem po pol silnika :panna:

: ndz kwie 06, 2008 00:33
autor: TomTDI
markowy,

to tych co tak radzą omijaj szerokim łukiem!!

za każdym razem śruba musi być nowa!! dokręcanie jak pamietam (niech inni potwierdzą co mają dokumentację) 90Nm + 90stopni do tego warto specjalnym frezem sprawdzić czoło wału (poszukaj - może ktoś pożyczy) - znam takich co naciagają klienta na wymontowanie wału z silnika oddanie do szlifierza itd.......

teraz jak założyłeś na kleju to jak się to mówi na dwoje babka wróżyła może będzie dobrze a może nie?? w każdym bądź razie fabryka potem stosowała inne śruby i zalecała ich wymianę na nowe