Strona 1 z 1

Pompa wody?

: czw kwie 03, 2008 12:35
autor: rafal77
Czy nie w pełni sprawna pompa wody ma wpływ na temperaturę silnika?

: czw kwie 03, 2008 12:40
autor: paja
rafal77, może mieć, jeśli nie pompuje dostatecznie szybko to silnik może sie bąrdziej grzać, to tak samo jak nie de końca otwierający sie termostat.

: czw kwie 03, 2008 12:49
autor: rafal77
Oto chodzi, że temperatura jest na poziomie 80 stopni, wymieniłem termostat, czujnik na oryginalny i płyn i dalej to samo. Natomiast mechanik wymieniał mi łożyska w alternatorze bo pasek popiskiwał i myślałem że to od tego, niestety okazało się że pompa do wymiany bo cała chodzi i dlatego moje pytanie.

: czw kwie 03, 2008 12:54
autor: Kazimir
rafal77 pisze:Natomiast mechanik wymieniał mi łożyska w alternatorze bo pasek popiskiwał i myślałem że to od tego, niestety okazało się że pompa do wymiany bo cała chodzi i dlatego moje pytanie.
No tak tylko że pompę wody napędza pasek rozrządu a nie pasek klinowy tak więc łożyska w alternatorze nie mają nic do tego :bajer:

: czw kwie 03, 2008 13:04
autor: rafal77
Głownie chodziło mi oto że pasek wieloklinowy popiskiwał i myślałem że to przez alternator, a mechanik powiedział że to przez nie sprawną pompę wody, bo regeneracji alternatora nic się nie zmieniło (paski wcześniej zmienione na nowe).

: czw kwie 03, 2008 13:05
autor: Kazimir
Ps. Jesteś pewien czy w twoim silniku pompa jest napędzana paskiem klinowym bo tak jak czytam teraz to jedni mają napędzaną przez rozrząd a inni przez dodatkowy pasek.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=7410

: czw kwie 03, 2008 13:13
autor: rafal77
Powiem szczerze że nie wiem, paski są 3 od alternatora, rozrządu i wspomagania, a pompa jest bliżej rozrządu. Nie jest droga kosztuje 80 zł z uszczelkami.

: czw kwie 03, 2008 13:16
autor: Marcin_87
Kazimir, w aaz pompa wody jest napedzana paskiem alternatora

: czw kwie 03, 2008 13:19
autor: rafal77
No właśnie i jak pompa jest rozklekotana to będzie pasek piszczał. Wszystko się zgadza.

: czw kwie 03, 2008 13:22
autor: Marcin_87
No właśnie i jak pompa jest rozklekotana to będzie pasek piszczał. Wszystko się zgadza.
No bo bedzie szedł po kole pod zmiennym kątem

: czw kwie 03, 2008 14:11
autor: marrcin
rafal77, ja mam to samo z piskiem , wymieniłem pasek alternatora , rolke napinającą i nic nie dało. Chyba tez musze pompe wymienic, a u Ciebie słychac na zimnym silniku? U mnie na zimnym tylko.
A zapomnialem napisac ze stało sie to kiedy temp. nie mogł osiagnąć 90C i wymieniłem termostat i temp. juz OK ale ten pisk mnie denerwuje.

: czw kwie 03, 2008 14:19
autor: rafal77
Na zimnym silniku słychać klekot, jak się rozgrzeje to mniej i trochę mniej piszczy. Elektryk,który robił mi alternator pokazał mi jak pompa jest rozklekotana, na szczęście nie jest droga a za wymianę mechanik powiedział mi 100 zł bo bez dobrania się do rozrządu nie odkręci pompy.

: czw kwie 03, 2008 14:24
autor: marrcin
A kiedy wymieniasz bo jestem ciakaw efektu :grin:
A w skład pompy wchodzi tez to koło po którym pasek chodzi? Bo moze wystarczy tylko to koło wymienic i bedzie OK bo jak pasek recznie naciągne mocniej napinaczem to ucicha pisk, moze to wina tylko tego koła , gdzies luz jest ? Za bardzo sie nie znam na tym :bajer:

: czw kwie 03, 2008 14:26
autor: rafal77
Wymieniam we wtorek, ponoć łożyska w pompie mam rozwalone dlatego jest taki hałas i piszczy.

[ Dodano: 07 Kwi 2008 09:44 ]
Udało mi się wymieni pompę w sobotę okazało się że stara faktycznie była szrot, auto ciszej chodzi i pasek mniej popiskuje. Druga przyczyną popiskiwania u mnie może by to iż na jednym cylindrze jest za niskie ciśnienie sprężania, jak się silnik rozgrzeje to szarpie go na boki jak by na jednym cylindrze kulał i go buja. Czuć to szczególnie po stroni pasażera.