Strona 1 z 2
TDI po wymianie kompletu sprzęgła szarpie przy ruszaniu.
: czw kwie 03, 2008 09:08
autor: matthew4
Mam pewien problem z moim passatem b4 1,9 TDi kombi. Posypało mi się stare sprzęgło, więc postanowiłem wymienić je na nowe. Czytałem opinie na temat sprzęgła i kupiłem cały komplet VALEO. Tarcza i reszta podzespołów dokładnie odpowiadała wymiarom starego sprzęgła. Po wymianie okazało się, że autko strasznie szarpie przy ruszaniu. Na dodatek jeśli jadę spokojnie na 5 biegu ok 1500 obrotów i dodam gazu to też czuję jak silnik szarpie. Wyobraźcie sobie jazdę w korkach, jak przy ruszaniu szarpie Ci autko. Doprowadza mnie to do sz... Proszę o pomoc w tej sprawie i porady jak mam zwalczyć to szarpanie...
: pt kwie 04, 2008 14:55
autor: pelek8
prawdopodobnie kupiles sprzegelko bez kola dwumasowego (takie zespolone) albo naprawiles sprzeglo a zwaliles dwumasowke. obym sie mylil... pzdr.
: wt kwie 08, 2008 09:54
autor: matthew4
A jak ma ocenić czy to sprzęgło, które wymieniłem było dwumasowe? Bo mam to stare i mam karton od tego nowego, także chyba coś tam powinno być napisane. Proszę o pomoc.
: wt kwie 08, 2008 10:00
autor: jaruhna
tarcz łozysko i docisk to kpl sprzegła - do tego dochodzi koło zamachowe dwumasowe ktore teraz jest najsłabszym ogniwem. dlatego szarpie na 5 biegu przy 1500obr.
jesli wymaga tego stan to wymienia sie sprzegło z kołem ale mugł ocenic to mechanik.
a wczesniej nie szarpało na 5 biegu przy 1500 i mocnym nacisnieciu gazu??
: wt kwie 08, 2008 11:03
autor: pelek8
ogolnie wyglada inaczej niz normalne z dwumasowka popatrz na fotki takiego z dwumasowka a poza tym kupiles Valeo a to nie sa dobre zestawy. Taki zestaw czesto montuje sie jak chce sie sprzedac samochod. Ogolnie Valeo ma takie zestawy zastepcze ez masowki i moze poprostu taki kupiles
: wt kwie 08, 2008 11:09
autor: matthew4
No to wtopa. przedtem nie szarpało tylko ślizgało się. A u mnie jest hydrauliczne i dlatego zdecydowałem się na jego wymianę.
[ Dodano: 08 Kwi 2008 11:25 ]
Dzięki za pomoc ale nie stać mnie na następną wymianę. Zapewne kupiłem ten zamiennik Valeo i dlatego sie tak dzieje. No niestety będę się z tym męczył. Pozdrawiam!
: wt kwie 08, 2008 12:39
autor: Adamm
matthew4, a jaki masz silnik wogole poza tym ze 1.9 TDI?
1Z czy AFN? bo w 1Z nie bylo dwumasu ;p
: wt kwie 08, 2008 13:17
autor: matthew4
WVWZZZ3AZRE09.... to początek numeru silnika. Nie wiem do czego to zaliczyć i zklasyfikować.
[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:22 ]
Sory to nie to! pomyliłem się to numery nadwozia. Silniczek to 1Z!!!
: śr kwie 09, 2008 05:35
autor: leo...
zgadzam się z opinia że valeo to nie jest najlepszy wybór no ale ...
dobrze odpowietrz wysprzęglik sprzęgła (zasilany jest płynem hamulcowym) - i ciesz się ze spokojnej jazdy (bez szarpań)
w zalezności od modelu/rocznika - możesz mieć odpowietrznik w pompie wysprzęglika i wysprzęgliku - lub tylko w samym wysprzęgliku - 2 osoby się przydzadzą do sprawnego odpowietrzenia układu ... sprawdź jakośc i poziom płynu hamulcowego przy okazji
: śr kwie 09, 2008 08:01
autor: matthew4
Ok zrobie tak jak pisze leo. Dzisiaj odpowietrzę ten wysprzęglik i zmienie płyn hamulcowy na nowy i dam znać co się dzieje.
: śr kwie 09, 2008 09:17
autor: Adamm
matthew4, jesli masz 1Z to nie masz zadnego dwumasu, wiec nie mogles go popsuc uszkodzic itd
: śr kwie 09, 2008 09:18
autor: ciela81
Kolego a powiedz mi ile cie ta impreza kosztowała tzn. wymiana całego sprzęgła??
: śr kwie 09, 2008 13:09
autor: matthew4
Za komplet sprzęgła dałem jakieś 5 setek no i plus wymiana.
: śr kwie 09, 2008 14:10
autor: Adamm
matthew4, w tej cenie mialbys komplet sachsa