Strona 1 z 1
doładowanie
: śr kwie 02, 2008 15:51
autor: -pawlo111
Taki problemik ma moj znajomy:
Turbinę ponoć ma sprawną ale działa od 2500 tyś/obr/min i ciągnie do 3500 i później tak jakby nie załączało sie turbo,raz działa a raz wyłącza sie.Wszystko to powyżej 3500 tyś obrotów
ja dodam że też tak mam więć myślę że to normalne ale może sie jeszcze ktos wypowie. Ja mam T2
: śr kwie 02, 2008 16:04
autor: arwam
Moim zdaniem za wczesny kąt wtrysku
: śr kwie 02, 2008 19:58
autor: -pawlo111
arek wamej pisze:Moim zdaniem za wczesny kąt wtrysku
no i jak to ma zmienić???
: śr kwie 02, 2008 20:44
autor: twardy
myślę że nie ma co gdybać tylko podpiąć manometr i sprawdzić w trasie , może zawór upuszcza ciśnienie i wtedy auto zmula.
: śr kwie 02, 2008 21:30
autor: -pawlo111
twardy pisze:może zawór upuszcza ciśnienie i wtedy auto zmula
upustowy ma upuszczac gdy przekracza ileś tam Atmosfer zależy jak ma ustawione.
Jakis inny?
: czw kwie 03, 2008 02:02
autor: twardy
-pawlo111 pisze:upustowy ma upuszczac gdy przekracza ileś tam Atmosfer zależy jak ma ustawione.
Jakis inny?
własnie , ale
to tylko moje przypuszczenie , trzeba to sprawdzic manometrem
ja miałem tak u siebie ze podkręciłem dawke paliwa i zwiekszyłem cisnienie doładowania powietrza to przy 0,8 bara spadało do 0,2 i wtedy słyszałem taki syk uciekajacego powietrza. Wykreciłem śrube na tym zaworze , tam jest taka spręzynka i pod nia włozyłem śrube M6 na imbus o długości 15mm i teraz zawór sie nie otwiera.
: czw kwie 03, 2008 07:46
autor: BENITO
Turbina kręci się zawsze od momnetu odpalenia silnika, ona się ani nie włącza ani nie wyłącza. Pewnie otwiera ci sięzawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym i upuszcza ci ciśnienie.
: czw kwie 03, 2008 13:36
autor: Lukas-182
BENITO, ma racje, nie ma innej możliwości. jak zawór się otworzy upuszcza nadmiar powietrza, wtedy wydaje ci się, że turbo przestało ciągnąć, zamknie się zawór i znów ciągnie, ale sama turbosprężarka sie nie wyłącza nie ma takiej możliwości nawet w najnowszych silnikach, paliwem napędzającym turbosprężarkę są gazy spalinowe i nimi można sterować w najnowszych turbosprężarkach ze zmienną geometrią (wytwarzają duże ciśnienie już przy małych obrotach ). Zwykłe turbo zaczyna porządnie pompować od około 2000 - 2500 obr/min.
Tak więc zrób tak jak napisał
twardy, albo najlepiej zaspawaj ten zawór
Jakie ciśnienie maksymalne masz ustawione czy też seria ??
: czw kwie 03, 2008 15:55
autor: -pawlo111
kolega ma serie nie grzebana wcale.
: czw kwie 03, 2008 16:06
autor: Lukas-182
No to trochę dziwne, że mu się zawór otwiera, on chyba powyżej 0.8 - 0.9 bara sie otwiera, a seria to chyba maks dmucha 0.65 - 0.7bara ??
: czw kwie 03, 2008 20:01
autor: piow11
Lukas-182, To, że mu się otwiera zawór na seryjnym silniku wcale nie jest dziwne. W końcu po to on jest, żeby się otwierał jak zatnie się zawór regulacji ciśnienie na turbinie.
Prawdopodobnie zaciął się WG i ma przeładowanie, ale bez wskaźnika się nie dowie.