doładowanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

doładowanie

Post autor: -pawlo111 » śr kwie 02, 2008 15:51

Taki problemik ma moj znajomy:

Turbinę ponoć ma sprawną ale działa od 2500 tyś/obr/min i ciągnie do 3500 i później tak jakby nie załączało sie turbo,raz działa a raz wyłącza sie.Wszystko to powyżej 3500 tyś obrotów

ja dodam że też tak mam więć myślę że to normalne ale może sie jeszcze ktos wypowie. Ja mam T2


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

arwam

Post autor: arwam » śr kwie 02, 2008 16:04

Moim zdaniem za wczesny kąt wtrysku



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » śr kwie 02, 2008 19:58

arek wamej pisze:Moim zdaniem za wczesny kąt wtrysku
no i jak to ma zmienić???


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr kwie 02, 2008 20:44

myślę że nie ma co gdybać tylko podpiąć manometr i sprawdzić w trasie , może zawór upuszcza ciśnienie i wtedy auto zmula.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » śr kwie 02, 2008 21:30

twardy pisze:może zawór upuszcza ciśnienie i wtedy auto zmula
upustowy ma upuszczac gdy przekracza ileś tam Atmosfer zależy jak ma ustawione.
Jakis inny?


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 03, 2008 02:02

-pawlo111 pisze:upustowy ma upuszczac gdy przekracza ileś tam Atmosfer zależy jak ma ustawione.
Jakis inny?
własnie , ale to tylko moje przypuszczenie , trzeba to sprawdzic manometrem

ja miałem tak u siebie ze podkręciłem dawke paliwa i zwiekszyłem cisnienie doładowania powietrza to przy 0,8 bara spadało do 0,2 i wtedy słyszałem taki syk uciekajacego powietrza. Wykreciłem śrube na tym zaworze , tam jest taka spręzynka i pod nia włozyłem śrube M6 na imbus o długości 15mm i teraz zawór sie nie otwiera.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw kwie 03, 2008 07:46

Turbina kręci się zawsze od momnetu odpalenia silnika, ona się ani nie włącza ani nie wyłącza. Pewnie otwiera ci sięzawór bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym i upuszcza ci ciśnienie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw kwie 03, 2008 13:36

BENITO, ma racje, nie ma innej możliwości. jak zawór się otworzy upuszcza nadmiar powietrza, wtedy wydaje ci się, że turbo przestało ciągnąć, zamknie się zawór i znów ciągnie, ale sama turbosprężarka sie nie wyłącza nie ma takiej możliwości nawet w najnowszych silnikach, paliwem napędzającym turbosprężarkę są gazy spalinowe i nimi można sterować w najnowszych turbosprężarkach ze zmienną geometrią (wytwarzają duże ciśnienie już przy małych obrotach ). Zwykłe turbo zaczyna porządnie pompować od około 2000 - 2500 obr/min.

Tak więc zrób tak jak napisał twardy, albo najlepiej zaspawaj ten zawór :)

Jakie ciśnienie maksymalne masz ustawione czy też seria ??



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » czw kwie 03, 2008 15:55

kolega ma serie nie grzebana wcale.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw kwie 03, 2008 16:06

No to trochę dziwne, że mu się zawór otwiera, on chyba powyżej 0.8 - 0.9 bara sie otwiera, a seria to chyba maks dmucha 0.65 - 0.7bara ??



Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » czw kwie 03, 2008 20:01

Lukas-182, To, że mu się otwiera zawór na seryjnym silniku wcale nie jest dziwne. W końcu po to on jest, żeby się otwierał jak zatnie się zawór regulacji ciśnienie na turbinie.
Prawdopodobnie zaciął się WG i ma przeładowanie, ale bez wskaźnika się nie dowie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości