Strona 1 z 2

W jaki sposob wyczyscic turbine VNT ???

: pn mar 31, 2008 21:16
autor: slodki01
Czyscilem Turbine ponad 2 miesiace temu bo sie lopatki zacinaly.i dzisiaj znowu wpada z tryb awaryjny.czy to mozliwe tak szybko?wyczysilem porzadnie turbine.znowu by sie zawalila sadza?co zrobic zeby juz ten problem sie nie pojawial nigdy wiecej?prosze o jakies rady.jak ja wyczyscic czego uzyc do czysczenia zeby sie juz ten problem niepowtarzal?

: pn mar 31, 2008 22:01
autor: jasiek21
jak czyściłeś to kręciłeś sztangą, może jest źle wyregulowana?
Dwa to sprawdź jak się sztanga rusza.
Może też być tak, że zaworek sterujący gruchą nawala.

: pn mar 31, 2008 23:10
autor: slodki01
Jak czyscilem to nieruszalem sztangi.poskladalem tak jak rozbieralem.zworr jest dobry bo jak zapale auto to grucha wciaga sztange z lopatkami na maxa.tylko dzis jak mi wpadl w noufalt to jak puzniej zgasilem silnk i sprawdzilem reka to sztyanga z lopatkami nie wrucila na swoje miejsce dopiero jak pociaglem go gory to wtedy wrucila.poprostu sie przyciely lopatki.dziwi mnie to ze po tak ktotkim czasie ,po 2 miesicach lopatki sie juz przycinaja.co jest nietak.powierzchnie ktora styuka sie z lopatkami wyczyscilem porzadnie lopatki tez no .moze to wszystko za ciasno jest poskrecane?sam juz niewiem

: pn mar 31, 2008 23:14
autor: jasiek21
a za wolno czasem nie jeździsz?

: pn mar 31, 2008 23:26
autor: slodki01
Wlasnie nie bo wczesniej mialem golfa 3 tdi 95r. i takich problemow niemialem bo bylo tam zwykle turbo.dopiero jak kupilem, tego to mi zaczynal tak waryjowac i na forum wyczytalem ze to wina turbinu i tych lopatek i ze tzreba czasami przedmuchac turbine.wiec po czysczeniu czasamio daje mu w "gaznik".

: pn mar 31, 2008 23:35
autor: jasiek21
weź może go przegoń konkretnie i powinno być ok. Psiknij sztange wd40.
Trzeba sie porządnie postarać, żeby w 2 miesiące kierownice zafastrygować.

: wt kwie 01, 2008 10:46
autor: slodki01
dzis jezdzilem rano ,i dalem mu porzdnie po garach i nic sie niedzieje .mam nadzieje ze to tylko byl odosobniony przypadek.

: wt kwie 01, 2008 18:15
autor: jasiek21
to poszukaj autostradę jakąś i go przegoń na 5ce.
A najlepiej sobie kup wskaźnik doładowania i obserwuj.

: wt kwie 01, 2008 18:33
autor: slodki01
To na nic.teraz odkrecilem gruszke i poruszalem reka ta lapke co steruje lpatkami.dochodzi do polowy.zejdzie na sam gol ale juz na maxa do gory niewruci.jutro wyciagam turbine.i teraz pytanie w jaki sposob dobrze wyczyscic turbo zeby juz to sie niepowtarzalo?

: wt kwie 01, 2008 19:18
autor: Przewodnik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603 Porada kolegi VENTILA :bigok: może widziałeś nie wiem

: wt kwie 01, 2008 20:50
autor: jasiek21
w innym temacie napisałeś że zazwyczaj jeździsz 2km do pracy i spowrotem. Przy takiej jeździe nei ma szans się nagrzać więc ciągle jeździsz oszczędnie, bo zimny i się odkłada sadza w ciurbo.
Wniosek jeździć na około, żeby było dalej.

: czw kwie 03, 2008 13:19
autor: slodki01
Wczoraj czyscilem turbawke.teraz juz podszedlem do tego fachowo.czyli poweirzchnie ktora styka sie z kierownicami(w moim turbie jest ona wyjmowana) dalem do szlifowania.gosc mi ja "liznoł" na szlifierce magnesowej tzn wyrownal(powirzchnia musi byc gladka prawie jak lustro) plaszczyzne bo byly wzery.same kierownice tez wyszlifowalem ,oczywiscie recznie najpierw na papierze o grubosci 180 a puzniej na wodnym o grubosci 1500.Polozylem arkusz papieru na szybie i pare minut potarlem cala podstawa z kierownicami ,*#cenzura#* kolistymi,puzniej to samo na wodnym paierze.wszystko gladzsiutkie.zasada jest takaze kierownice musza ledziutko chodzic niemoga miec zadnego oporu.jak sie uchwyci jedna lpatke to powinna miec delikatny luzik zeby niebylo ciasno.bo wiadomo ze pod wplywem wysokiej temperetury material sie rozszeza,.turbo poskladalem i maszyna chodzi.mam nadzieje ze juz bedziez tym spokuuj.jak jzu sie czysci turbo to trzeaba to zrobic porzadnie bo jak nie to puznie tzrba robic te samo robote a co co?

: sob kwie 05, 2008 20:04
autor: inspire
Mnie po czyszczeniu chodzi już 3 rok i nic się nie dzieje

: pt gru 12, 2008 16:39
autor: helmut76
jasiek21, witaj .. ja stałem sie użytkownikiem niedawno i mam podobny problem z przeładowaniem turbo tak jakby z tym tylko że auto na 4 5 biegu traci moc ale jak go zgasze w czasie jazdy i odpale to powraca moc.. i tak za kazdym razem sie dzieje.. zawory ok . egr ok wsio sprawdzone diagnostycznie . wyskakuje tylko przeładowanie ?? czy to elektryczny problem ??