W jaki sposob wyczyscic turbine VNT ???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

W jaki sposob wyczyscic turbine VNT ???

Post autor: slodki01 » pn mar 31, 2008 21:16

Czyscilem Turbine ponad 2 miesiace temu bo sie lopatki zacinaly.i dzisiaj znowu wpada z tryb awaryjny.czy to mozliwe tak szybko?wyczysilem porzadnie turbine.znowu by sie zawalila sadza?co zrobic zeby juz ten problem sie nie pojawial nigdy wiecej?prosze o jakies rady.jak ja wyczyscic czego uzyc do czysczenia zeby sie juz ten problem niepowtarzal?
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 18:35 przez slodki01, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn mar 31, 2008 22:01

jak czyściłeś to kręciłeś sztangą, może jest źle wyregulowana?
Dwa to sprawdź jak się sztanga rusza.
Może też być tak, że zaworek sterujący gruchą nawala.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » pn mar 31, 2008 23:10

Jak czyscilem to nieruszalem sztangi.poskladalem tak jak rozbieralem.zworr jest dobry bo jak zapale auto to grucha wciaga sztange z lopatkami na maxa.tylko dzis jak mi wpadl w noufalt to jak puzniej zgasilem silnk i sprawdzilem reka to sztyanga z lopatkami nie wrucila na swoje miejsce dopiero jak pociaglem go gory to wtedy wrucila.poprostu sie przyciely lopatki.dziwi mnie to ze po tak ktotkim czasie ,po 2 miesicach lopatki sie juz przycinaja.co jest nietak.powierzchnie ktora styuka sie z lopatkami wyczyscilem porzadnie lopatki tez no .moze to wszystko za ciasno jest poskrecane?sam juz niewiem



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn mar 31, 2008 23:14

a za wolno czasem nie jeździsz?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » pn mar 31, 2008 23:26

Wlasnie nie bo wczesniej mialem golfa 3 tdi 95r. i takich problemow niemialem bo bylo tam zwykle turbo.dopiero jak kupilem, tego to mi zaczynal tak waryjowac i na forum wyczytalem ze to wina turbinu i tych lopatek i ze tzreba czasami przedmuchac turbine.wiec po czysczeniu czasamio daje mu w "gaznik".



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn mar 31, 2008 23:35

weź może go przegoń konkretnie i powinno być ok. Psiknij sztange wd40.
Trzeba sie porządnie postarać, żeby w 2 miesiące kierownice zafastrygować.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » wt kwie 01, 2008 10:46

dzis jezdzilem rano ,i dalem mu porzdnie po garach i nic sie niedzieje .mam nadzieje ze to tylko byl odosobniony przypadek.



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt kwie 01, 2008 18:15

to poszukaj autostradę jakąś i go przegoń na 5ce.
A najlepiej sobie kup wskaźnik doładowania i obserwuj.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » wt kwie 01, 2008 18:33

To na nic.teraz odkrecilem gruszke i poruszalem reka ta lapke co steruje lpatkami.dochodzi do polowy.zejdzie na sam gol ale juz na maxa do gory niewruci.jutro wyciagam turbine.i teraz pytanie w jaki sposob dobrze wyczyscic turbo zeby juz to sie niepowtarzalo?



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » wt kwie 01, 2008 19:18

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603 Porada kolegi VENTILA :bigok: może widziałeś nie wiem


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt kwie 01, 2008 20:50

w innym temacie napisałeś że zazwyczaj jeździsz 2km do pracy i spowrotem. Przy takiej jeździe nei ma szans się nagrzać więc ciągle jeździsz oszczędnie, bo zimny i się odkłada sadza w ciurbo.
Wniosek jeździć na około, żeby było dalej.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » czw kwie 03, 2008 13:19

Wczoraj czyscilem turbawke.teraz juz podszedlem do tego fachowo.czyli poweirzchnie ktora styka sie z kierownicami(w moim turbie jest ona wyjmowana) dalem do szlifowania.gosc mi ja "liznoł" na szlifierce magnesowej tzn wyrownal(powirzchnia musi byc gladka prawie jak lustro) plaszczyzne bo byly wzery.same kierownice tez wyszlifowalem ,oczywiscie recznie najpierw na papierze o grubosci 180 a puzniej na wodnym o grubosci 1500.Polozylem arkusz papieru na szybie i pare minut potarlem cala podstawa z kierownicami ,*#cenzura#* kolistymi,puzniej to samo na wodnym paierze.wszystko gladzsiutkie.zasada jest takaze kierownice musza ledziutko chodzic niemoga miec zadnego oporu.jak sie uchwyci jedna lpatke to powinna miec delikatny luzik zeby niebylo ciasno.bo wiadomo ze pod wplywem wysokiej temperetury material sie rozszeza,.turbo poskladalem i maszyna chodzi.mam nadzieje ze juz bedziez tym spokuuj.jak jzu sie czysci turbo to trzeaba to zrobic porzadnie bo jak nie to puznie tzrba robic te samo robote a co co?
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2008 13:20 przez slodki01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » sob kwie 05, 2008 20:04

Mnie po czyszczeniu chodzi już 3 rok i nic się nie dzieje


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

helmut76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 16, 2008 22:03
Lokalizacja: Łuków

Post autor: helmut76 » pt gru 12, 2008 16:39

jasiek21, witaj .. ja stałem sie użytkownikiem niedawno i mam podobny problem z przeładowaniem turbo tak jakby z tym tylko że auto na 4 5 biegu traci moc ale jak go zgasze w czasie jazdy i odpale to powraca moc.. i tak za kazdym razem sie dzieje.. zawory ok . egr ok wsio sprawdzone diagnostycznie . wyskakuje tylko przeładowanie ?? czy to elektryczny problem ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości