Strona 1 z 1

Przeładowanie w AFN

: ndz mar 30, 2008 00:03
autor: bugalon
No więc po kolei. Problem niby typowy, ale nie do końca.

Auto zaczelo przeladowywac. Wiele sie nie zastanawiajac wywalilem turbine i ja wyczyscilem. Po zalozeniu turbiny dalej to samo. Stwierdzilem zatem ze N75 jest tutaj winowajcą bo nie ma innej opcji. Nie podmienialem go z N18 tylko rozebralem. Nie był ani przytarty ani zacięty. Przesmarowałem go ładnie i prewencyjnie wyczyscilem. Dalej to samo, auto przeładowuje. Dzwignia gruchy nie dotykana od nowości i przy czyszczeniu kierownic również nie była demontowana, poza tym w ustawieniach podstawowych w bloku 11 wszystko w porządku roznice rzędu 160-180 milibarow. Kierownice po czyszczeniu na pewno działają dobrze. Zabawiłem się w zaworek N75 i zasysałem sobie rureczkę od podcisnienia do gruchy. Dzwignia dziala w calym zakresie i plynnie wraca do swojego polozenia. Sprawdzalem to kilkakrotnie i na 100% jest ok. Wszyskie rurki z podcisnieniami są szczelne i nie poprzecierane. Jakies inne pomysły oprócz wymiany N75 na pałę (lub podmianą z N18) ? Dodam ze przeładowania nie zdarzają się zawsze. Czasem przy logowaniu cisnienie utrzymywane jest na właściwym poziomie (nie przekracza 1 bara). Czasem jedzie doladowanie np do 1,3 i jest gwaltownie cięte do 0,8. Czasem nie jest ograniczane i notlauf.

Jakies propozycje? (ciekawe kto to wszystko przeczytal)

: ndz mar 30, 2008 08:42
autor: jasiek21
ja poczytałem :bigok:
co do twojego problemu to miałem tak samo, n75 jakby za późno wysterowywał sztangę.
Podmieniłem zaworki i to samo tobie proponuje. Normalnie jakbym mój przypadek widział.
tutaj się trochę bardziej o wnioskach z podmiany rozpisałem.

: ndz mar 30, 2008 18:33
autor: cowboy
zloguj grupe 010 i sprawdź czy nie wariuje ci cisnienie atmosferyczne

czasem w AFNach peka wezyk do MAP sensora wenętrz sterownika i trubina pompuje cisnienie do hermetycznej obudowy - zmienia sie cisnienie atmo (czujnik na płycie ECU) i wariuje doładowanie

podmiana zaworków oczywiście wskazana

: pt kwie 04, 2008 22:39
autor: Pioteros
pytanko... czy moze ktos pokazac gdzie dokladnie jest czujnik MAP i ktory dokladnie to jest wezyk?

: pt kwie 04, 2008 22:42
autor: Adamm
potek, czytaj ze zrozumieniem :) mowa o map sensorze wewnatrz ECU (komputer sterujacy)

: pt kwie 04, 2008 22:57
autor: Pioteros
no tak ale jest mowa o wezyku, da rade sie do niego jakos dostac i sprawdzic?:P

: sob kwie 05, 2008 00:02
autor: Adamm
potek, no ten wezyk idzie do samego map sensora, jak rozbierzesz ECU to bedziesz go widzial

: sob kwie 05, 2008 09:22
autor: VW User
Adamm pisze:potek, no ten wezyk idzie do samego map sensora, jak rozbierzesz ECU to bedziesz go widzial
Aha! Czyli wewnatrz Ecu jest tez wezyk :chytry: Bo ja zmieniłem tylko ten ktory idzie od rury (od ICka) do Ecu. A wychodzi na to że muszę rozebrać Ecu? Jak to uczynić, bo Ecu jest w Aluminiowej obudowie-jak to rozbebeszyć?

: sob kwie 05, 2008 09:38
autor: cowboy
VW User pisze:Jak to uczynić,
są tam chyba 4 srubeczki w tym deklu gdzie jest gniazdo wtyczki - wykręcasz je i wyciągasz płytkę sterownika

węzyk gumowy ma około 6cm od króćca do MAP sensora na płycie

zloguj kanał 010 pod obciażeniem jeżeli zwiększa się cienieni ATMO to 99% szans że pęknął ten wężyk, a ponieważ obudowa jest szczelna to turbo "pompuje" cisnienie do obudowy przez co MAP sensor szaleje a w związku z tym doładowanie

: sob kwie 05, 2008 11:55
autor: VW User
cowboy pisze:
VW User pisze:Jak to uczynić,
są tam chyba 4 srubeczki w tym deklu gdzie jest gniazdo wtyczki - wykręcasz je i wyciągasz płytkę sterownika

węzyk gumowy ma około 6cm od króćca do MAP sensora na płycie

zloguj kanał 010 pod obciażeniem jeżeli zwiększa się cienieni ATMO to 99% szans że pęknął ten wężyk, a ponieważ obudowa jest szczelna to turbo "pompuje" cisnienie do obudowy przez co MAP sensor szaleje a w związku z tym doładowanie
Serdeczne dzięx cowboy dobry z ciebie człowiek :jezor: