Przeładowanie w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Przeładowanie w AFN

Post autor: bugalon » ndz mar 30, 2008 00:03

No więc po kolei. Problem niby typowy, ale nie do końca.

Auto zaczelo przeladowywac. Wiele sie nie zastanawiajac wywalilem turbine i ja wyczyscilem. Po zalozeniu turbiny dalej to samo. Stwierdzilem zatem ze N75 jest tutaj winowajcą bo nie ma innej opcji. Nie podmienialem go z N18 tylko rozebralem. Nie był ani przytarty ani zacięty. Przesmarowałem go ładnie i prewencyjnie wyczyscilem. Dalej to samo, auto przeładowuje. Dzwignia gruchy nie dotykana od nowości i przy czyszczeniu kierownic również nie była demontowana, poza tym w ustawieniach podstawowych w bloku 11 wszystko w porządku roznice rzędu 160-180 milibarow. Kierownice po czyszczeniu na pewno działają dobrze. Zabawiłem się w zaworek N75 i zasysałem sobie rureczkę od podcisnienia do gruchy. Dzwignia dziala w calym zakresie i plynnie wraca do swojego polozenia. Sprawdzalem to kilkakrotnie i na 100% jest ok. Wszyskie rurki z podcisnieniami są szczelne i nie poprzecierane. Jakies inne pomysły oprócz wymiany N75 na pałę (lub podmianą z N18) ? Dodam ze przeładowania nie zdarzają się zawsze. Czasem przy logowaniu cisnienie utrzymywane jest na właściwym poziomie (nie przekracza 1 bara). Czasem jedzie doladowanie np do 1,3 i jest gwaltownie cięte do 0,8. Czasem nie jest ograniczane i notlauf.

Jakies propozycje? (ciekawe kto to wszystko przeczytal)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz mar 30, 2008 08:42

ja poczytałem :bigok:
co do twojego problemu to miałem tak samo, n75 jakby za późno wysterowywał sztangę.
Podmieniłem zaworki i to samo tobie proponuje. Normalnie jakbym mój przypadek widział.
tutaj się trochę bardziej o wnioskach z podmiany rozpisałem.
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 08:46 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 30, 2008 18:33

zloguj grupe 010 i sprawdź czy nie wariuje ci cisnienie atmosferyczne

czasem w AFNach peka wezyk do MAP sensora wenętrz sterownika i trubina pompuje cisnienie do hermetycznej obudowy - zmienia sie cisnienie atmo (czujnik na płycie ECU) i wariuje doładowanie

podmiana zaworków oczywiście wskazana



Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Post autor: Pioteros » pt kwie 04, 2008 22:39

pytanko... czy moze ktos pokazac gdzie dokladnie jest czujnik MAP i ktory dokladnie to jest wezyk?


Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro :) :)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt kwie 04, 2008 22:42

potek, czytaj ze zrozumieniem :) mowa o map sensorze wewnatrz ECU (komputer sterujacy)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Post autor: Pioteros » pt kwie 04, 2008 22:57

no tak ale jest mowa o wezyku, da rade sie do niego jakos dostac i sprawdzic?:P


Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro :) :)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 05, 2008 00:02

potek, no ten wezyk idzie do samego map sensora, jak rozbierzesz ECU to bedziesz go widzial


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » sob kwie 05, 2008 09:22

Adamm pisze:potek, no ten wezyk idzie do samego map sensora, jak rozbierzesz ECU to bedziesz go widzial
Aha! Czyli wewnatrz Ecu jest tez wezyk :chytry: Bo ja zmieniłem tylko ten ktory idzie od rury (od ICka) do Ecu. A wychodzi na to że muszę rozebrać Ecu? Jak to uczynić, bo Ecu jest w Aluminiowej obudowie-jak to rozbebeszyć?


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob kwie 05, 2008 09:38

VW User pisze:Jak to uczynić,
są tam chyba 4 srubeczki w tym deklu gdzie jest gniazdo wtyczki - wykręcasz je i wyciągasz płytkę sterownika

węzyk gumowy ma około 6cm od króćca do MAP sensora na płycie

zloguj kanał 010 pod obciażeniem jeżeli zwiększa się cienieni ATMO to 99% szans że pęknął ten wężyk, a ponieważ obudowa jest szczelna to turbo "pompuje" cisnienie do obudowy przez co MAP sensor szaleje a w związku z tym doładowanie



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » sob kwie 05, 2008 11:55

cowboy pisze:
VW User pisze:Jak to uczynić,
są tam chyba 4 srubeczki w tym deklu gdzie jest gniazdo wtyczki - wykręcasz je i wyciągasz płytkę sterownika

węzyk gumowy ma około 6cm od króćca do MAP sensora na płycie

zloguj kanał 010 pod obciażeniem jeżeli zwiększa się cienieni ATMO to 99% szans że pęknął ten wężyk, a ponieważ obudowa jest szczelna to turbo "pompuje" cisnienie do obudowy przez co MAP sensor szaleje a w związku z tym doładowanie
Serdeczne dzięx cowboy dobry z ciebie człowiek :jezor:


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości