Strona 1 z 1

1Z rwie i traci moc na kilka sekund, Vmax 160 :(

: sob mar 29, 2008 16:16
autor: mentor22
Witam !
Mam problem z mocą silnika przy wyzszych obrotach tak mniej wiecej od 1800 (z tego co wiem wtedy wlasnie wlacza sie turbo). Od czasu do czasu powyzej tych obrotow traci moc na sekundę, dwie po czym znowu ja odzyskuje. Poza tym nie chce mi jechać szybciej niż 160 km/h. Natomiast przy niższych obrotach kilka razy zdarzyło się, że pedał gazu przestał reagować.. auto samoczynnie ustawiło się na 1200 obrotów i ani więcej ani mniej. Po wyłączeniu i odpalenia samochodu problem giną aby za jakis czas znowu się pojawić. Byłem z sprawą u mechanika, podłączył auto pod kompa. wyszedł problem 777 czujnika pedału przyspieszenia, poza tym porobił kompem testy silnika i niby poza tym wszystko w porządku. Mechanik zasugerował wymianę czujnika. Po jakimś czasie wybrałem się z autem do elektryka aby sprawdził instalację elektryczną bo wydawało mi się, że objawy usterki nasilają się w czasie deszczowej pogody. Elektryk stwierdził, że instalacja jest sucha, zero przebić itd. Jak sądzicie czy za te utraty mocy może być odpowiedzialny tylko czujnik pedału gazu czy w czymś innym jest problem ? Na forum w innych tematach czytałem, że są podobne objawy gdy jest uszkodzony zawór N75, zapieczone kierownice w turbo itd. A może turbo pada ? I jeszcze ostatnie pytanie, przepraszam jeśli będzie groteskowe ale jestem początkowym właścicielem TDI. Czy auto po dociśnięciu pedału gazu do dechy w czasie jazdy powinno od razu rwać do przodu czy po jakiejś sekundzie ?

: sob mar 29, 2008 23:22
autor: Adrian1980
jak auto nie chce jechac to na poczatek zaczalbym od najprostszej rzeczy --> wymienil filtr paliwa...

u mnie to pomoglo...

: ndz mar 30, 2008 00:32
autor: mentor22
Już to przerabiałem. Nie pomogło.

: ndz mar 30, 2008 01:19
autor: Scotto
mentor22, mialem podobne objawy w passacie, nasilalo sie gdy padal deszcz, a jak spad snieg pedal gazu przestal dzialac, mechanik nawet go nie wymienil tylko wyczyscil sniedz i bylo po klopocie

: ndz mar 30, 2008 02:12
autor: mentor22
Juz elektryk to probowal. Sniedzi brak na czujniku.

: ndz mar 30, 2008 11:02
autor: marcinbezrak
Witam! U mnie jest podobnie. Auto mam dopiero 1,5 tyg. ale już mi sie to przytrafiło. Zdarza sie to sporadycznie, jednak wtedy dzieje się to przez dłuższy okres niż przez kilka sekund. Czasem pomaga przygazówka do 4000 i ok. Mój kolega zauważył że w tym czasie nie słychać turbiny. Filtr paliwa jest nowy. Czy zawór upustowy z turbiny jest na turbinie czy gdzieś obok? Podobnie jak u kolegi, Vmax ok 150km/h.

: ndz mar 30, 2008 11:12
autor: PiotrusVW
co do przekraczania 150km\h to jak u mnie tak bylo to byl urwany wezyk przy turbinie od sterowania.

: ndz mar 30, 2008 11:22
autor: marcinbezrak
Zobaczę bo jutro będę na warsztacie. Dziwi mnie jednak brak przyspieszenia. Jeżeli wszystko jest ok to auto żwawo pomyka. Zastanawiam się czy to wina pompy czy może turbina przepuszcza gdzieś ciśnienie. Osoba która go przyprowadziła z Niemiec miesiąc temu wymieniła filtr paliwa więc zapewne jej też taka sytuacja się przytrafiła

: ndz mar 30, 2008 17:25
autor: Tomek
pzreładowuje, do wymiany masz tą gruszkę przy turbinie co upuszcza cisnienie
mamm to smo 3200 obr i koniec jazdy ,150 max i przy 120 jak by go przytrzymywało
tylkoze tego bez vaga zpowrotem chybanie ustawisz ......

: ndz mar 30, 2008 20:46
autor: Scotto
Tomek pisze:do wymiany masz tą gruszkę przy turbinie co upuszcza cisnienie
w 1Z za to co opisales wyzej odpowiada zawor N-75, latwo to sprawdzic wystarczy sciagnac z niego czerwony i niebieski wezyk i je zlaczyc razem jak auto bedzie jezdzic ok to znaczy ze padl wlasnie n-75

: ndz mar 30, 2008 22:58
autor: Scotto
Ale n75 może upuszczać do śmierci jak gruszka bedzie miała wine bedzie peknieta czy zacięta
skoro tak mowisz :kac: wypilem teraz troche wiec moge sie mylic ale w 1Z gdzie jest ta groszka? bo mam teki silnik i niewidzialem :green_fuck: jak ja znajdziesz to daj znac gdzie sie znajduje :kac:

: pn mar 31, 2008 11:10
autor: rob555
Scotto pisze:
Ale n75 może upuszczać do śmierci jak gruszka bedzie miała wine bedzie peknieta czy zacięta
skoro tak mowisz :kac: wypilem teraz troche wiec moge sie mylic ale w 1Z gdzie jest ta groszka? bo mam teki silnik i niewidzialem :green_fuck: jak ja znajdziesz to daj znac gdzie sie znajduje :kac:
Gruszka upustowa do wasegate jest przy turbinie ale lezy poziomo. Moze byc tak ze ktos to regulowal robiac tjuning...widzialem takich asow. Wtedy nawet 3 zmostkowane n75 nie pomoga...
trzeba zobaczyc jakie cisnienia lapie auto, jak wyglada sprawa z dawkami paliwa, i czemu pedal gazu wariuje. Porzadna diagnoza.

: sob paź 25, 2008 15:29
autor: Stecko
witam

Mam te same problemy z szarpaniem czasami idzie bdb czasami mszarpie jak np wczoraj- deszczowa pogoda i szarpal jak szalony:/ dzis juz jest pogodnie i jest lepiej choc zauwazylem ze z pedalem gazu jest problem poniewaz czasami szybko reaguje na wcisniecie a dzis np wciskam go dosyc szybko do dechy i zwalniam a silnik nawet nie zareagowal!! czy to normalne? musze przytrzymac chwilke pedal wcisniety i dopiero wskakuje na obroty... aha gdzie znajduje sie czujnik pedalu gazu jak pisal scotto moze o jest przyczyna bo 90% swirowania jest podczas deszczowej pogody