1Z rwie i traci moc na kilka sekund, Vmax 160 :(
: sob mar 29, 2008 16:16
Witam !
Mam problem z mocą silnika przy wyzszych obrotach tak mniej wiecej od 1800 (z tego co wiem wtedy wlasnie wlacza sie turbo). Od czasu do czasu powyzej tych obrotow traci moc na sekundę, dwie po czym znowu ja odzyskuje. Poza tym nie chce mi jechać szybciej niż 160 km/h. Natomiast przy niższych obrotach kilka razy zdarzyło się, że pedał gazu przestał reagować.. auto samoczynnie ustawiło się na 1200 obrotów i ani więcej ani mniej. Po wyłączeniu i odpalenia samochodu problem giną aby za jakis czas znowu się pojawić. Byłem z sprawą u mechanika, podłączył auto pod kompa. wyszedł problem 777 czujnika pedału przyspieszenia, poza tym porobił kompem testy silnika i niby poza tym wszystko w porządku. Mechanik zasugerował wymianę czujnika. Po jakimś czasie wybrałem się z autem do elektryka aby sprawdził instalację elektryczną bo wydawało mi się, że objawy usterki nasilają się w czasie deszczowej pogody. Elektryk stwierdził, że instalacja jest sucha, zero przebić itd. Jak sądzicie czy za te utraty mocy może być odpowiedzialny tylko czujnik pedału gazu czy w czymś innym jest problem ? Na forum w innych tematach czytałem, że są podobne objawy gdy jest uszkodzony zawór N75, zapieczone kierownice w turbo itd. A może turbo pada ? I jeszcze ostatnie pytanie, przepraszam jeśli będzie groteskowe ale jestem początkowym właścicielem TDI. Czy auto po dociśnięciu pedału gazu do dechy w czasie jazdy powinno od razu rwać do przodu czy po jakiejś sekundzie ?
Mam problem z mocą silnika przy wyzszych obrotach tak mniej wiecej od 1800 (z tego co wiem wtedy wlasnie wlacza sie turbo). Od czasu do czasu powyzej tych obrotow traci moc na sekundę, dwie po czym znowu ja odzyskuje. Poza tym nie chce mi jechać szybciej niż 160 km/h. Natomiast przy niższych obrotach kilka razy zdarzyło się, że pedał gazu przestał reagować.. auto samoczynnie ustawiło się na 1200 obrotów i ani więcej ani mniej. Po wyłączeniu i odpalenia samochodu problem giną aby za jakis czas znowu się pojawić. Byłem z sprawą u mechanika, podłączył auto pod kompa. wyszedł problem 777 czujnika pedału przyspieszenia, poza tym porobił kompem testy silnika i niby poza tym wszystko w porządku. Mechanik zasugerował wymianę czujnika. Po jakimś czasie wybrałem się z autem do elektryka aby sprawdził instalację elektryczną bo wydawało mi się, że objawy usterki nasilają się w czasie deszczowej pogody. Elektryk stwierdził, że instalacja jest sucha, zero przebić itd. Jak sądzicie czy za te utraty mocy może być odpowiedzialny tylko czujnik pedału gazu czy w czymś innym jest problem ? Na forum w innych tematach czytałem, że są podobne objawy gdy jest uszkodzony zawór N75, zapieczone kierownice w turbo itd. A może turbo pada ? I jeszcze ostatnie pytanie, przepraszam jeśli będzie groteskowe ale jestem początkowym właścicielem TDI. Czy auto po dociśnięciu pedału gazu do dechy w czasie jazdy powinno od razu rwać do przodu czy po jakiejś sekundzie ?