Strona 1 z 2

Jak odzyskac dawna moc?

: pt mar 28, 2008 15:57
autor: Yacko
Kupiłem wreszcie MK IV TDI 110KM taki jak chciałem. Mierzyłem stoperem przyśpieszenie od 0 do 100 i wychodzi 11 sek, powtarzalny pomiar. Według katalogu powinno być 10,5s. Wiem, że pomiar stoperem nie jest idealny ale dość miarodajny. Auto z przebiegiem 150 tys. serwisowane, silnik pracuje idealnie, nowy przepływomierz. Co mozna jeszcze sprawdzic / przeczyścić aby odzyskać trochę mocy? to mój pierwszy TDI więc moja wiedza jest znikoma.

MK IV TDI 110KM - podniesienie mocy

: pt mar 28, 2008 16:32
autor: androv
Na początek zaślep EGR,sprawdź Vagiem kąt wtrysku a i tak za jakiś czas będzie brakowac mocy :D i zrobisz program.

: pt mar 28, 2008 17:22
autor: cowboy
Yacko, moze masz jakieś koła większe zimowe albo palisz lacka na starcie albo z wolno zmieniasz biegi ?

do ilu kręcisz silnik przed zmianą biegu ?

: pt mar 28, 2008 18:30
autor: Yacko
cowboy pisze:Yacko, moze masz jakieś koła większe zimowe albo palisz lacka na starcie albo z wolno zmieniasz biegi ?

do ilu kręcisz silnik przed zmianą biegu ?
koła zimowe, ale 15 standardowo. Lekko przy starcie mam poślizg kół. Przed zmianą biegów kręcę do 4 tys. W sumie tylko chciałem sprawdzić sprawnośc autka bo do szybkiej jazdy to miałem poprzednie auto BMW E36 328i.

: pt mar 28, 2008 18:52
autor: Rafał 8657
Witam,
Bez urazy ale uważam że przesadzasz zamiast 10.5s do setki robisz w 11s i to w warunkach domowych, chyba szukasz dziury w całym, może pomiar robiłeś na pełnym baku?
Jak masz taki wynik przyśpieszenia i wszystko z autkiem wporzo to nic tylko się cieszyć, a jak chcesz mocy to wirus... :bigok:

: sob mar 29, 2008 10:28
autor: Yacko
Rafał 8657 pisze:Witam,
Bez urazy ale uważam że przesadzasz zamiast 10.5s do setki robisz w 11s i to w warunkach domowych, chyba szukasz dziury w całym, może pomiar robiłeś na pełnym baku?
Jak masz taki wynik przyśpieszenia i wszystko z autkiem wporzo to nic tylko się cieszyć, a jak chcesz mocy to wirus... :bigok:
Nie robię z tego tragedii, ale niektóre silniki mają jakieś typowe elementy, które mozna wyszyścić/uszczelnić/wymienić i moc się podnosi. TDI nie znam zbytnio dlatego zapytałem na forum.

: sob mar 29, 2008 10:44
autor: souler
jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:

: sob mar 29, 2008 11:14
autor: Yacko
souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:
Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ? :)
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.

: sob mar 29, 2008 11:24
autor: stania-PL
Yacko pisze:
souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie :bigok:
Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ? :)
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.
Mój z poślizgiem kół ma 10,3 - 10.5 Wyczysc kolektor ssący EGR, możesz wyciąć kata i to chyba na tyle.

: sob mar 29, 2008 11:27
autor: Yacko
stania-PL pisze:Wyczysc kolektor ssący EGR, możesz wyciąć kata i to chyba na tyle.
Własnie coś o tym słyszałem. Autko było serwisowane w ASO, ale tego pewnie nie czyścili. Dam radę to zrobić sam czy serwis ?

: sob mar 29, 2008 14:16
autor: stania-PL
Nie jeździj nigdy do serwisu!! To największe partacze pod słońcem, sam smiało to zrobisz poszukaj na forum było pare tematów o tym.

: wt kwie 01, 2008 12:35
autor: Yacko
Zrobiłem jeszcze kilka testów i schodzę poniżej 11s do 100 więc chyba wszystko OK mimo to przeczyszczę w wolnej chwili dolot i EGR. Poprzedni właściciel jeździł raczej bardzo spokojnie, więc może być troszkę osadu z sadzy.

[ Dodano: 10 Kwi 2008 14:51 ]
Pojutrze zabieram sie z mechanikiem za czyszczenie kolektora. Spróbuję również przeczyścić kanały w głowicy. Mam tylko obawy co do czyszczenia EGR, chciałbym go przemyć benzyną ekstrakcyjną ale mam obawy do do późniejszego suszenia powietrzem, aby ciśnienie nie uszkodziło membramy. Ma ktoś pomysł jak zrobic to skutecznie i bezpiecznie ?

Re: Jak odzyskac dawna moc?

: śr sie 25, 2010 14:34
autor: Boczkowski_D
Czy gdzieś można znaleźć opis jak zdemontować kolektor ssący do przeczyszczenia? Dużo jest z tym roboty?

Jak odzyskac dawna moc?

: śr sie 25, 2010 15:38
autor: Adamm
Boczkowski_D, zajrzyj pod maske to zadna filozofia

4 sruby od rurki egr
3 od klapy aszace
6 od kolektora
2 od rury do turbo
3 od oslony ( o ile masz)
pare opasek