Jak odzyskac dawna moc?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak odzyskac dawna moc?
Kupiłem wreszcie MK IV TDI 110KM taki jak chciałem. Mierzyłem stoperem przyśpieszenie od 0 do 100 i wychodzi 11 sek, powtarzalny pomiar. Według katalogu powinno być 10,5s. Wiem, że pomiar stoperem nie jest idealny ale dość miarodajny. Auto z przebiegiem 150 tys. serwisowane, silnik pracuje idealnie, nowy przepływomierz. Co mozna jeszcze sprawdzic / przeczyścić aby odzyskać trochę mocy? to mój pierwszy TDI więc moja wiedza jest znikoma.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 20:47 przez Yacko, łącznie zmieniany 3 razy.
MK IV TDI 110KM - podniesienie mocy
Na początek zaślep EGR,sprawdź Vagiem kąt wtrysku a i tak za jakiś czas będzie brakowac mocy i zrobisz program.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 16:52 przez androv, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak by co VAG. VCDS
koła zimowe, ale 15 standardowo. Lekko przy starcie mam poślizg kół. Przed zmianą biegów kręcę do 4 tys. W sumie tylko chciałem sprawdzić sprawnośc autka bo do szybkiej jazdy to miałem poprzednie auto BMW E36 328i.cowboy pisze:Yacko, moze masz jakieś koła większe zimowe albo palisz lacka na starcie albo z wolno zmieniasz biegi ?
do ilu kręcisz silnik przed zmianą biegu ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
- Lokalizacja: Podkarpackie
Nie robię z tego tragedii, ale niektóre silniki mają jakieś typowe elementy, które mozna wyszyścić/uszczelnić/wymienić i moc się podnosi. TDI nie znam zbytnio dlatego zapytałem na forum.Rafał 8657 pisze:Witam,
Bez urazy ale uważam że przesadzasz zamiast 10.5s do setki robisz w 11s i to w warunkach domowych, chyba szukasz dziury w całym, może pomiar robiłeś na pełnym baku?
Jak masz taki wynik przyśpieszenia i wszystko z autkiem wporzo to nic tylko się cieszyć, a jak chcesz mocy to wirus...
Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ?souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.
Mój z poślizgiem kół ma 10,3 - 10.5 Wyczysc kolektor ssący EGR, możesz wyciąć kata i to chyba na tyle.Yacko pisze:Może chcesz kupic? TDI 110KM z oryginalnym przebiegiem 150 tys. ?souler pisze:jedyny sposob zmienic silnik, a ten sprzedac mi wraz z ospzetem, wiazka, kompem... z niego juz nic nie bedzie
Żartuję. Szukałem długo 110KM bo to moim zdaniem najlepszy silnik w MK IV, nie chciałem PD. Sprawdzę te kąty wtrysków jak radził kolega.
<wymoderowano>
Zrobiłem jeszcze kilka testów i schodzę poniżej 11s do 100 więc chyba wszystko OK mimo to przeczyszczę w wolnej chwili dolot i EGR. Poprzedni właściciel jeździł raczej bardzo spokojnie, więc może być troszkę osadu z sadzy.
[ Dodano: 10 Kwi 2008 14:51 ]
Pojutrze zabieram sie z mechanikiem za czyszczenie kolektora. Spróbuję również przeczyścić kanały w głowicy. Mam tylko obawy co do czyszczenia EGR, chciałbym go przemyć benzyną ekstrakcyjną ale mam obawy do do późniejszego suszenia powietrzem, aby ciśnienie nie uszkodziło membramy. Ma ktoś pomysł jak zrobic to skutecznie i bezpiecznie ?
[ Dodano: 10 Kwi 2008 14:51 ]
Pojutrze zabieram sie z mechanikiem za czyszczenie kolektora. Spróbuję również przeczyścić kanały w głowicy. Mam tylko obawy co do czyszczenia EGR, chciałbym go przemyć benzyną ekstrakcyjną ale mam obawy do do późniejszego suszenia powietrzem, aby ciśnienie nie uszkodziło membramy. Ma ktoś pomysł jak zrobic to skutecznie i bezpiecznie ?
- Boczkowski_D
- Mały gagatek
- Posty: 81
- Rejestracja: sob sty 27, 2007 11:15
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Jak odzyskac dawna moc?
Czy gdzieś można znaleźć opis jak zdemontować kolektor ssący do przeczyszczenia? Dużo jest z tym roboty?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Jak odzyskac dawna moc?
Boczkowski_D, zajrzyj pod maske to zadna filozofia
4 sruby od rurki egr
3 od klapy aszace
6 od kolektora
2 od rury do turbo
3 od oslony ( o ile masz)
pare opasek
4 sruby od rurki egr
3 od klapy aszace
6 od kolektora
2 od rury do turbo
3 od oslony ( o ile masz)
pare opasek
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości