krzysiektdi pisze:038 130 107 J
to czasami nie jest pompa 110 PS ????? a ja mam 90 i jest jakas różnica między automatem a manualną skrzynią ??? może być używana jedna pompa do automata i manualu???
Wybacz kolego, ale rozmiar twojej niewiedzy jest ogromny. Wytłumaczę Ci to tak. Istnieją pompy 10 i 11. To jest średnica tłoczka w mm. Oprócz średnicy różnią się jeszcze skokiem tłoczka. Więc występują:
- 10 z niską falą czyli niskim skokiem (np. silniki AHU, 1Z)
- 10 z wysoką falą (np. AFN, ALH, AGR, AHF, ASV)
- 11 - taki skok jak 10 z wysoką falą (tylko silnik ALH z automatem oraz silnik AHH z Passata)
P.S. Przerabiając starą 10 na 11 trzeba dać wysoką falę!!!
Do tego dochodą jeszcze różne średnice dziurek we wtryskiwaczach (0.184 i 0.205 mm) oraz rożnie ciśnienia otwarcia wtrysków (190/300 lub 220/300).
Jak widać 10 o niskiej wydajności wystepują w starych silnikach TDI VP, 10 z wysoką falą we wszystkich TDI VP w Golfie IV i jest to właśnie pompa 038 130 107 D.
Jedynymi wyjątkami posiadającymi seryjnie 11 038 130 107J jest właśnie ALH+automat i AHH.
Dlatego możesz śmiało zastosować do tych wtrysków, które masz (0.184mm 220/300 barów) pompę 10mm 038 130 107D + korektę mapy paliwowej. Otrzymasz wówczas to samo co ma ALH z ręczną skrzynią.
Na następne laickie pytanie nie odpowiem
