Strona 1 z 1

jak sprawdzic czy doszlo do kolizji tloki zawory?

: pn mar 24, 2008 19:28
autor: Tutti
probuje krecic walem, ale idzie strasznie ciezko, nie wiem czy tak ma byc. jakiej sily potrzeba? powinno reka dac rade sie obkrecic czy musze sie pozadnie zaprzec?

boje sie ze cos sie stalo z rozrzadem i doszlo do kolizji. jak moge to sprawdzic? jakis bulgot slychac jak krece rozrzadem, ale to chyba kompresja?

: pn mar 24, 2008 19:35
autor: Tutti
dzieki za mila informacje.

mielismy problem bo chcielismy odpalic golfika na pych i kola przednie doslownie sie blokowaly! w nocy mialem dzwona - w tyl auta w drzewo. auto lezalo na boku, silnik pracowal, NORMALNIE. zgasilem, wciagnelismy na lawete i dzisiaj rano c hcielismy odpalic na pych bo myslelismy ze rozrusznik sie zblokowal... i wlasnie takie rzeczy sie dzialy.

ktos ma jakis pomysl co moglo sie stac?

: pn mar 24, 2008 20:11
autor: jackyz
Tutti pisze:dzieki za mila informacje.

mielismy problem bo chcielismy odpalic golfika na pych i kola przednie doslownie sie blokowaly! w nocy mialem dzwona - w tyl auta w drzewo. auto lezalo na boku, silnik pracowal, NORMALNIE. zgasilem, wciagnelismy na lawete i dzisiaj rano c hcielismy odpalic na pych bo myslelismy ze rozrusznik sie zblokowal... i wlasnie takie rzeczy sie dzialy.

ktos ma jakis pomysl co moglo sie stac?
Dam Ci taką rade-nigdy nie zapalaj żadnego auta na zaciąg czy popych,a w szczególności Diesla.Grozi to zerwaniem paska rozrządu,a w najlepszej wersji może przeskoczyć o pare ząbków co może doprowadzić do uszkodzenia zaworów.Proponuje sprawdzić rozrząd.
1 Po prawej stonie skrzyni masz plastikową zaślepke którą musisz wykręcić
2 Załóż odpowiedni klucz na wał i pokręcaj silnikiem aż na kole zamachowym pojawi się znak -ustaw go na przeciw strzałki wewnątrz skrzyni biegów
3 Zdejmij pokrywe zaworów i zobacz czy na 1 cylindrze krzywki wałka są ustawione do góry.Po prawe stronie w wałku jest wycięcie musi być na równo z płaszczyzną glowicy
4 Na kole pompy wtryskowej jest znak ,powinien być na przeciw znaku na mocowaniu pompy wtryskowej.
Jeżeli wzystkie znaki się zgadzają rozrząd jest ok i nie masz powodu do zmartwienia że tłoki dobiły do zaworów.

: pn mar 24, 2008 20:36
autor: Tutti
mowisz, ze na sile mam krecic?
bo jak tam jest kolizja i jeszcze sie zawory nie pokrzywily to chyba jak pokrece rozrzadem to moge cos im zrobic?

nie krecilem walem w dieslu nigdy, wiec nie wiem jak mocno moge to robic :)

: pn mar 24, 2008 21:05
autor: Sztomel
Tutti pisze:mielismy problem bo chcielismy odpalic golfika na pych i kola przednie doslownie sie blokowaly! w nocy mialem dzwona - w tyl auta w drzewo. auto lezalo na boku, silnik pracowal, NORMALNIE
taki objaw może wskazywać na zatarcie silnika, zwłaszcza że pracował on w aucie przechylonym na boku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć co się stało z tłokami i zaworami to gdyby przy sprawdzeniu jakie podaje Ci jackyz okazało się, że znaki nie pokrywają się to musisz niestety zdjąć głowicę.

: pn mar 24, 2008 22:03
autor: Tutti
pracowal ale krotko. max 10 sekund. mozliwe zeby sie zatarl w tak krotkim czasie?
jutro na chama sprobuje ruszyc rozrzadem. oby wszystko bylo dobrze ;]

: pn mar 24, 2008 22:27
autor: Sztomel
Tutti pisze:pracowal ale krotko. max 10 sekund. mozliwe zeby sie zatarl w tak krotkim czasie?
skoro piszesz, że przy próbie uruchomienia silnika na pych koła się blokują to jednoznacznie wskazuje to na jego zatarcie a zwłaszcza jeżeli koła blokują po wrzuceniu na najwyższy bieg. Wystarczy kilka sekund bez smarowania i zatarcie a zwłaszcza jak silnik był rozgrzany do temperatury roboczej. Przy pochyleniu silnika o 90 stopni smok pompy nie załapie oleju i brak jest smarowania silnika.

: pn mar 24, 2008 22:30
autor: jackyz
Sztomel pisze:
Tutti pisze:mielismy problem bo chcielismy odpalic golfika na pych i kola przednie doslownie sie blokowaly! w nocy mialem dzwona - w tyl auta w drzewo. auto lezalo na boku, silnik pracowal, NORMALNIE
taki objaw może wskazywać na zatarcie silnika, zwłaszcza że pracował on w aucie przechylonym na boku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć co się stało z tłokami i zaworami to gdyby przy sprawdzeniu jakie podaje Ci jackyz okazało się, że znaki nie pokrywają się to musisz niestety zdjąć głowicę.
Jeżeli przeskoczył do 2 zębów nie musisz zdejmować głowicy,tylko pierwsze spróbuj ustawić tak jak ma być.

: pn mar 24, 2008 22:35
autor: Sztomel
jackyz pisze:Jeżeli przeskoczył do 2 zębów nie musisz zdejmować głowicy,tylko pierwsze spróbuj ustawić tak jak ma być.
Tutti pisze:boje sie ze cos sie stalo z rozrzadem i doszlo do kolizji
moim skromnym zdaniem to nie jest wina rozrządu tylko zatartego silnika.

: pn mar 24, 2008 22:47
autor: Tutti
ale jak slychac kompresje to moze byc zatarty - chodzi o ten bulgot? na czym w ogole polega zatarcie? panewki na wale?

: pn mar 24, 2008 23:30
autor: Sztomel
maciek88 pisze:A no i sztomel napisałeś że jak znaki sie nie będą zgadzały to trzeba zdjąć głowice.Może napiszesz po co.Jedno chyba drugiemu zaprzecza
a no własnie po to :
Tutti pisze:boje sie ze cos sie stalo z rozrzadem i doszlo do kolizji. jak moge to sprawdzic?

: wt mar 25, 2008 00:38
autor: Tutti
ale jesli sie pasek przestawi to chyba urywaja sie zabki?
zdjalem gorna oslone i wszystkie sa ok. dolnej nie moge zdjec, odkrecilem 2 sruby i chyba kolo pasowe od walu korbowego ja blokuje. wlasnie wiem czemu... kolo daje rade sie normalnie krecic kluczem.

pasek klinowy byl niezle przekrecony. z jednej strony zabki byly do gory nogami. ale rozrzadu raczej lezy jak powinnien tylko jutro znaki sprawdze.

moze to cos z przeniesieniem napedu? bo wlasnie dziwne jest to ze jak lezalem na boku to silnik chodzil a gazu nie trzymalem. albo mi sie luz wbil albo jakis przegub sie odczepil?