Zbyt głośna praca silnika po zmianie oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zbyt głośna praca silnika po zmianie oleju
Witam.
Mam problem (na wlasne niestety zyczenie) z silnikiem po zmianie oleju.
Silnik to 1.9 TDI PD rocznik 2002 i wszystko bylo z nim cacy dopoki mi diabel nie nagadal do ucha. Mianowicie:
Gdy go kupilem mial wlany
castrol GTD Magnatec 10W-40 - syntetyczny
Po jakims czasie przyszlo do zmiany oleju no i nalalem (niestety)
jakis olej PETRO CANADA (czy cos takiego) 5W-40 - syntetyczny
/wg opisu spelnial specyfiakcje wymagana przez VW, wiec myslalem, ze bedzie ok
Niestety na tym oleju silnik zaczal pracowac po prostu glosniej. Z biegami z obrotami itd wszystko bylo w porzadku - tylko dzwiek silnika stal sie wysoki i glosny. Pojezdzilem kilka tys,. km na tym oleju i postanowilem go zmienic.
Tym razem nalalem CASTROL EDGE Turbodiesel 5W-40 - syntetyczny.
Silnik chodzi ciszej, ale mam wrazenie, ze jednak glosniej niz na poczatku, szczegolnie objawia sie to na duzych obrotach ( na niskich jest cichutki tak jak powinie).
I teraz nie wiem co z tym fantem zrobic. caly czas lalem syntetyk, wiec rozszczelniony nie moze byc, zadnej straty mocy tez nie ma :/ /
Czy ktos sie z tym spotkal do tej pory?
Mam problem (na wlasne niestety zyczenie) z silnikiem po zmianie oleju.
Silnik to 1.9 TDI PD rocznik 2002 i wszystko bylo z nim cacy dopoki mi diabel nie nagadal do ucha. Mianowicie:
Gdy go kupilem mial wlany
castrol GTD Magnatec 10W-40 - syntetyczny
Po jakims czasie przyszlo do zmiany oleju no i nalalem (niestety)
jakis olej PETRO CANADA (czy cos takiego) 5W-40 - syntetyczny
/wg opisu spelnial specyfiakcje wymagana przez VW, wiec myslalem, ze bedzie ok
Niestety na tym oleju silnik zaczal pracowac po prostu glosniej. Z biegami z obrotami itd wszystko bylo w porzadku - tylko dzwiek silnika stal sie wysoki i glosny. Pojezdzilem kilka tys,. km na tym oleju i postanowilem go zmienic.
Tym razem nalalem CASTROL EDGE Turbodiesel 5W-40 - syntetyczny.
Silnik chodzi ciszej, ale mam wrazenie, ze jednak glosniej niz na poczatku, szczegolnie objawia sie to na duzych obrotach ( na niskich jest cichutki tak jak powinie).
I teraz nie wiem co z tym fantem zrobic. caly czas lalem syntetyk, wiec rozszczelniony nie moze byc, zadnej straty mocy tez nie ma :/ /
Czy ktos sie z tym spotkal do tej pory?
Pyton50 pisze:Jedno jest pewne jeszcze nikomu nie wyszła na dobre wymiana oleju gęstszego na rzadszy czyli w twoim przypadku 10W40 na 5W40 po takiej operacji silniki zaczynały palić olej i dziwnie pracować.Pomimo normy VW według mnie powinieneś zastać przy 10W40 bo taki był już nalany.
Jak Ci się coś wydaje a nie jesteś pewien to nie pisz bzdur i nie wprowadzaj innych w błąd. :green_fuck:
"Rzadszy" to by był jakby kolega zalał 0W30 albo 5W30 a nie xW40 gdzie lepkość dynamiczna w temperaturze 100*C jest taka sama albo wyższa dla 5W40 ponieważ ma on wyższy współczynnik lepkości jak 10W40. O przejściach z oleju na olej już było setki razy napisane...
A tak nawiasem mówiąc od kiedy CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40 spełnia normę do PD?
(dla jasności spełnia: API CF, ACEA A3/B3, Specyfikacje: MB 229.1, VW 505.00) czyli jest cienki bo nawet B4 nie spełnia a jest ono wskazane dla TDI VP...
P.S. Unikaj Catrola bo zasyfia w środku silnik i później dziwne "kwiatki" wychodzą. Może właśnie nastąpiło u Ciebie - Perto Canada może wypłukał syf po Castrolu
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 19:26 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Dlatego pytam dlaczego koledzy leją CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40 spełniającego tylko 505.00 do PD?Majiic pisze:Norma dla tdi pd to 505.01
Dodatkowo ten Castol jest tak cienki, że nie powinien nawet do VP być stosowany bo nie spełnia normy B4, a gdzie mu do PD...
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 00:41 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
"Rzadszy" to by był jakby kolega zalał 0W30 albo 5W30 a nie xW40 gdzie lepkość dynamiczna w temperaturze 100*C jest taka sama albo wyższa dla 5W40 ponieważ ma on wyższy współczynnik lepkości jak 10W40. O przejściach z oleju na olej już było setki razy napisane...
No właśnie ale zanim osiągnie 100 stopni to różnica jest a wtedy silnik jest najbardziej podatny na spalanie oleju :green_fuck:
Co do normy to wcale się nie spieram sugestia była tylko do tego przypadku.Sam latam PDkiem i na Magnateku 10w40 i chodzi bez zarzutów dlatego napisałem.
Co do tych opini który olej jaki syf zostawia to dałbym sobie na luz
No właśnie ale zanim osiągnie 100 stopni to różnica jest a wtedy silnik jest najbardziej podatny na spalanie oleju :green_fuck:
Co do normy to wcale się nie spieram sugestia była tylko do tego przypadku.Sam latam PDkiem i na Magnateku 10w40 i chodzi bez zarzutów dlatego napisałem.
Co do tych opini który olej jaki syf zostawia to dałbym sobie na luz
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 00:56 przez Pyton50, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dałbym sobie na luz bo pracuję zawodowo w branży związanej z motoryzacją i widziałem na własne oczy wiele silników po Magnatecu, które miały w środku taki syf, że się skrobało go szpachelką. Łącznie z tym, że po 65 kkm silnik wymagał remontu głównego bo pierścienie się skleiły z tłokami. Spowodowały to laki powstające z Castrola. Ostatnio nawet moj znajomy szef serwisu Toyoty stwierdził, że mają poważne problemy z silnikami ZI i olejami LL Castrola.Pyton50 pisze:Co do tych opini który olej jaki syf zostawia to dałbym sobie na luz
Kto Ci znów takich głupot nawciskał? :green_fuck:Pyton50 pisze:No właśnie ale zanim osiągnie 100 stopni to różnica jest a wtedy silnik jest najbardziej podatny na spalanie oleju
Rzeczywiście wówczas ma silnik większe luzy na tłokach, ale trwa to chwilę bo denko tłoka nagrzewa się bardzo szybko i kasuje luz. Poza tym olej w zimnym i niedogrzanym silniku ma lepkość jakieś 5 razy większą jak w 100*C i nie ma fizycznej możliwości by łatwo przedostawał się do komory spalania.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 01:07 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Hmmm Castrol Edge 5W40 diesel ma słabą rezerwę alkaliczną - tylko 7.4 mg KOH. Nie wróży to dobrze przy naszym zasiarczonym silnie paliwie.golfmaniac22 pisze:podlacze sie do tematu ja jezdze na castrol edge 5w40 dopompowtryskow i co polecacie wymienic olej na mobila
Mobil Synt S Specjal V to olej mający lepsze "papierowe" parametry jak Castrol Edge. Poza tym Mobil sprawdzony był w PD takich co miały okolice 200 KM i zrobiły na nim po 180 kkm. Czystość i zachowanie silnika bez uwag.
Jednak tak Castrol jak i Mobil mogą być (i ostatnio są) blendowane i rozlewane w Polsce.
Osobiście polecić mogę Motula 505.01 5W40 w nowej wersji full syntetyk, Texaco 505.01 5W40, Valvoline Durablend 5W40. Wszystkie one są produkowane poza Polską i przychodzą oryginalnie zapakowane od producenta.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 01:34 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Odpowiedziałeś sobie już sam...Pyton50 pisze:tylko fakt że kupuję zawsze w Niemczech
Castrol nie ma własnych fabryk!!! To tylko znak firmowy. Produkcję oleju na dane rynki zlecają lokalnym rafinerią i blendownią i Castrol w Polsce to inny Castrol jak w GB a jeszcze inny jak w Niemczech.
Odmiennie jak np Motul - na całym świecie to jest ten sam olej robiony w tylko jednym miejscu we Francji. Podobnie jest z Valvoline (Holandia) i Texaco w Europie (Belgia).
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 01:41 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 18:09
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
wg. mnie to 10w40 to pół syntetyk a 5w40 to pełny styntetyk. Zalej 10w40 nienajgorszej firmy i powinno się ustabilizować. Nie lej tylko 15w40 (mineralny) bo to morderstwo turbiny ponieważ minerał jest zbyt gęsty i po zgaszeniu silnika zostawia turbinę bez smarowania która nieraz osiąga nawet 200000 obr/min i nim się zatrzyma od zgaszenia silnika może minąć nawet 2min.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości