Strona 1 z 2

AXR vs ATD

: pt mar 14, 2008 00:47
autor: andy_czarny
Siemka zakladam nowy temat bo o silniku AXR tutaj prawie nic nie nzalazlem a taki wlasnie siedzi u mnei w samochodzie... zostalem wprowadzony w blad przez jendego z uzytkownikow ze mam ATD ale to raczej wina mojej nie wiedzy....

Jednak dzieki wiedzy i ciekawosci poniora doszlilsmy do wniosku ze siedzi u mnie AXR...

Interesuje mnie:
1.Czym tes silniki sie roznia??
2.Ktory jest lepszy??
3.Czy mody o ktorych piszecie do ATD mozna jednakowo stosowac w AXR??
pozdrawiam i dzieki za wypowiedzi....

: pt mar 14, 2008 03:54
autor: Sztomel
Wg danych producenta silniki te mają takie same parametry czyli m.in. moc 100 KM, moment obrotowy 240 Nm przy jednakowym zakresie obrotów, obydwa na pompowtryskach, produkcja silnika ATD zaczęła się wcześniej bo od lutego 2000 roku a AXR od maja 2001.
Czy są jakieś różnice konstrukcyjne ew. różnice w osprzęcie tego nie wiem ale z całą pewnością jeżeli chodzi o mody silnika to można je jednakowo stosować i jak sądzę z takim samym skutkiem dla każdego z nich.
Co do pytania, który z nich jest lepszy to konkretnej odpowiedzi chyba nikt Ci nie udzieli - wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i od obchodzenia się z tym silnikiem przez kierującego bo zarżnąć można każdy silnik a zależy to już od "umiejętności" :grin: konkretnego kierowcy.

Re: AXR VS ATD???

: pt mar 14, 2008 09:51
autor: mirass
andy_czarny pisze:
Interesuje mnie:
1.Czym tes silniki sie roznia??
2.Ktory jest lepszy??
3.Czy mody o ktorych piszecie do ATD mozna jednakowo stosowac w AXR??
pozdrawiam i dzieki za wypowiedzi....
AXR jest lepszy od ATD, ponieważ
- ma lepsze, wydajniejsze pompowtryski
-fabrycznie kolektor ssący który jest kolektorem a nie kawałkiem czegoś niewydarzonego do doprowadzenia powietrza

AXR jest silnikiem bardziej ekologicznym od ATD

: pt mar 14, 2008 09:56
autor: Ponior
I masz już swoją odpowiedz, wyszło, że przez pomyłke masz troche nowszy silnik od ATD i wydajniejsze pompki. :okej: :okej:
Ciekawi mnie jeszcze znaczek z czerwonym "i" na tyle. (czemu nie "d", jeżeli to pompowtryski)
Pozdro

: pt mar 14, 2008 10:42
autor: souler
Ponior pisze:I masz już swoją odpowiedz, wyszło, że przez pomyłke masz troche nowszy silnik od ATD i wydajniejsze pompki. :okej: :okej:
Ciekawi mnie jeszcze znaczek z czerwonym "i" na tyle. (czemu nie "d", jeżeli to pompowtryski)
Pozdro
literkami sie nie kieruj. wersje 101 kuniow mialy tylko i czerwone. dla przykladu 105 z golfa V jest cale srebrne, a przeciez tez pompki.

:(((

: pt mar 14, 2008 10:54
autor: Sabre21
podlamujecie mnie coraz bardziej mam serie atd nie jest zle ale coraz gorsze rzeczy o nim slysze i zle mi z tym... ale i tak jest dobra bryka jak bym mial 5 tys to juz takimi slowami bym sie nie przejmowal... pozdrawiam

: pt mar 14, 2008 11:06
autor: J3L3N
Na kolorki niema wogole co patrzec!!! Dla przykladku kolegam ma 101 KM i czerwone DI, a drugi ma 110KM i niema wogole kolorku heh:D PozdrO

Re: :(((

: pt mar 14, 2008 11:13
autor: mirass
Sabre21 pisze:podlamujecie mnie coraz bardziej mam serie atd nie jest zle ale coraz gorsze rzeczy o nim slysze i zle mi z tym... ale i tak jest dobra bryka jak bym mial 5 tys to juz takimi slowami bym sie nie przejmowal... pozdrawiam
ee tam gorszy/lepszy
moja siostra ma Fabie ATD po chipsie na 143KM i przelatała na nim bez komplikacji 50 tys km

pozdr

: pt mar 14, 2008 11:47
autor: Sabre21
a co mozecie konkretniej powiedziec o tych brykach ja mam czyba turbawke kkk w axr tez takie cudo siedzi, przeguby heble to wszystko to samo... jesli ktos chetny niech sie wypowie

: pt mar 14, 2008 12:00
autor: Ponior
souler pisze:literkami sie nie kieruj. wersje 101 kuniow mialy tylko i czerwone. dla przykladu 105 z golfa V jest cale srebrne, a przeciez tez pompki.
Tak tylko w golfie V generacji zrezygnowano z czerwonych literek (dlatego ich brak). A golfy Iv generacji właśnie były tak oznaczane (d, czerwone to pompowtryski, czyli 101, 115, 130ps). Kumpel ma skode 101ps i di jest na czerwono.
Gdzieś czytałem artykuł na ten temat, jka znajde to podeśle.
Ogólnei literki nie ważne, najważniejsze oznaczenie silnika. koniec, kropka. :jezor:
Pozdro

: pt mar 14, 2008 12:08
autor: andy_czarny
dobrze wiedziec ze w moim silniku sa wydajniesze pomki i lepszy kolektor ale neich ktos madry powie do ilu te pompoki dadza rade skoro od ATD do 160KM sobie radza :)???? pozdro :helm:

: pt mar 14, 2008 12:43
autor: mirass
andy_czarny pisze:dobrze wiedziec ze w moim silniku sa wydajniesze pomki i lepszy kolektor ale neich ktos madry powie do ilu te pompoki dadza rade skoro od ATD do 160KM sobie radza :)???? pozdro :helm:
znam jedno 175KM

: pt mar 14, 2008 19:42
autor: andy_czarny
Wiadomo ze w ATD slabsze sa tloki korby itp od tych uzytych w silniach 130HP i 150HP czy ktos moze powiedziec jak jest z AXR ale na bazie wiedzy lub doswiadczenai a nie domyslow??
pozdro

AXR vs ATD

: pn sty 31, 2011 21:53
autor: bulon1
W AXR są takie same tłoki i korbowody jak w ATD - możesz sprawdzić w etce - co do ASZ i ARL zgadzam się tam są inne.