Strona 1 z 1

czujnik temperatury plynu chlodniczego

: śr mar 12, 2008 19:29
autor: golfmaniac22
panowie gdzie znajduje sie czujnik temperatury plynu chlodniczego wiem ze jest on odpowiedzialny za grzanie swiec zarwych moj silnik to 1.9 tdi axr pompowtrysk

: śr mar 12, 2008 19:52
autor: vision
:bigok: do czujnika temp.napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C
opór: 300 - 350 omów / 90 °C




Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 4 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 3, 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

: śr mar 12, 2008 19:57
autor: golfmaniac22
dzieki za zdjecie napewno sie przyda ale gdzie ten czujnik sie znajduje w ktorej czesci silnika :hmm:

: śr mar 12, 2008 20:01
autor: golfmaniac22
na razie nie mam jeszcze vaga czekam na kabel do kompa powinienem go miec na dniach ale chodzilo mi o taki rysunek jak zapodales wielkie dzieki damcio :bigok: chyba mi swiece niegrzeja i to moze jego wina z tego co czytalem na forum to moze byc jedna z przyczyn nie grzania swiec

: śr mar 12, 2008 20:02
autor: damcio151
golfmaniac22 pisze:chyba mi swiece niegrzeja i to moze jego wina z tego co czytalem na forum to moze byc jedna z przyczyn nie grzania swiec
świece grzeją gdy temp. płynu ma około 6 st.

: śr mar 12, 2008 20:05
autor: golfmaniac22
no wlasnie ja mam problem z rana i jak dlozej autko postoi troche nierowno zapala tak przez 2 sekundy i puszcza dyma niebieskawego

: śr mar 12, 2008 20:08
autor: damcio151
golfmaniac22 pisze:no wlasnie ja mam problem z rana i jak dlozej autko postoi troche nierowno zapala tak przez 2 sekundy i puszcza dyma niebieskawego
jak już będziesz miał vag sprawdź grupę 007 na zimnym silniku ( wskazania mają być przybliżone do temp. otoczenia ) , oraz grupę 004 pole 4 ( ma być około 0 )

: śr mar 12, 2008 22:53
autor: golfmaniac22
dzieki za pomoc koledzy duzo mi to pomoglo wielkie dzieki

[ Dodano: 13 Mar 2008 18:57 ]
a wiec sprawdzilem ten czujnik od temp cieczy chlodzoncej mianowicie autko stalo przez noc i caly dzien na dworzu po wyjeciu kabli od swiec zarowych i przekreceniu stacyjki sprawdzilem napiecie w kablach i nic zero napiecia idac dalej wylaczylem zaplon odlaczylem wtyczke od czujnika cieczy chlodzacej i przekrecilem stacyjke na zaplon i co sie okazalo ze jest napiecie na przewodach swiec zarowych. po dluzszym postoju autka odlaczylem czujnik cieczy chlodzacej i odpalilem autko swiece grzaly sie dluzej i juz niezakopcil z rury na niebieskawo i pracowal rowniej. i co wy na to panowie licze na wasze sugestie :hmm: