czujnik temperatury plynu chlodniczego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
czujnik temperatury plynu chlodniczego
panowie gdzie znajduje sie czujnik temperatury plynu chlodniczego wiem ze jest on odpowiedzialny za grzanie swiec zarwych moj silnik to 1.9 tdi axr pompowtrysk

opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C
opór: 300 - 350 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 4 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 3, 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 20:11 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
jak już będziesz miał vag sprawdź grupę 007 na zimnym silniku ( wskazania mają być przybliżone do temp. otoczenia ) , oraz grupę 004 pole 4 ( ma być około 0 )golfmaniac22 pisze:no wlasnie ja mam problem z rana i jak dlozej autko postoi troche nierowno zapala tak przez 2 sekundy i puszcza dyma niebieskawego
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
dzieki za pomoc koledzy duzo mi to pomoglo wielkie dzieki
[ Dodano: 13 Mar 2008 18:57 ]
a wiec sprawdzilem ten czujnik od temp cieczy chlodzoncej mianowicie autko stalo przez noc i caly dzien na dworzu po wyjeciu kabli od swiec zarowych i przekreceniu stacyjki sprawdzilem napiecie w kablach i nic zero napiecia idac dalej wylaczylem zaplon odlaczylem wtyczke od czujnika cieczy chlodzacej i przekrecilem stacyjke na zaplon i co sie okazalo ze jest napiecie na przewodach swiec zarowych. po dluzszym postoju autka odlaczylem czujnik cieczy chlodzacej i odpalilem autko swiece grzaly sie dluzej i juz niezakopcil z rury na niebieskawo i pracowal rowniej. i co wy na to panowie licze na wasze sugestie
[ Dodano: 13 Mar 2008 18:57 ]
a wiec sprawdzilem ten czujnik od temp cieczy chlodzoncej mianowicie autko stalo przez noc i caly dzien na dworzu po wyjeciu kabli od swiec zarowych i przekreceniu stacyjki sprawdzilem napiecie w kablach i nic zero napiecia idac dalej wylaczylem zaplon odlaczylem wtyczke od czujnika cieczy chlodzacej i przekrecilem stacyjke na zaplon i co sie okazalo ze jest napiecie na przewodach swiec zarowych. po dluzszym postoju autka odlaczylem czujnik cieczy chlodzacej i odpalilem autko swiece grzaly sie dluzej i juz niezakopcil z rury na niebieskawo i pracowal rowniej. i co wy na to panowie licze na wasze sugestie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości