czujnik temperatury plynu chlodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

czujnik temperatury plynu chlodniczego

Post autor: golfmaniac22 » śr mar 12, 2008 19:29

panowie gdzie znajduje sie czujnik temperatury plynu chlodniczego wiem ze jest on odpowiedzialny za grzanie swiec zarwych moj silnik to 1.9 tdi axr pompowtrysk



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr mar 12, 2008 19:52

:bigok: do czujnika temp.napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C
opór: 300 - 350 omów / 90 °C




Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 4 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 3, 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 20:11 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » śr mar 12, 2008 19:57

dzieki za zdjecie napewno sie przyda ale gdzie ten czujnik sie znajduje w ktorej czesci silnika :hmm:



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » śr mar 12, 2008 20:01

na razie nie mam jeszcze vaga czekam na kabel do kompa powinienem go miec na dniach ale chodzilo mi o taki rysunek jak zapodales wielkie dzieki damcio :bigok: chyba mi swiece niegrzeja i to moze jego wina z tego co czytalem na forum to moze byc jedna z przyczyn nie grzania swiec



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr mar 12, 2008 20:02

golfmaniac22 pisze:chyba mi swiece niegrzeja i to moze jego wina z tego co czytalem na forum to moze byc jedna z przyczyn nie grzania swiec
świece grzeją gdy temp. płynu ma około 6 st.



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » śr mar 12, 2008 20:05

no wlasnie ja mam problem z rana i jak dlozej autko postoi troche nierowno zapala tak przez 2 sekundy i puszcza dyma niebieskawego



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr mar 12, 2008 20:08

golfmaniac22 pisze:no wlasnie ja mam problem z rana i jak dlozej autko postoi troche nierowno zapala tak przez 2 sekundy i puszcza dyma niebieskawego
jak już będziesz miał vag sprawdź grupę 007 na zimnym silniku ( wskazania mają być przybliżone do temp. otoczenia ) , oraz grupę 004 pole 4 ( ma być około 0 )



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Post autor: golfmaniac22 » śr mar 12, 2008 22:53

dzieki za pomoc koledzy duzo mi to pomoglo wielkie dzieki

[ Dodano: 13 Mar 2008 18:57 ]
a wiec sprawdzilem ten czujnik od temp cieczy chlodzoncej mianowicie autko stalo przez noc i caly dzien na dworzu po wyjeciu kabli od swiec zarowych i przekreceniu stacyjki sprawdzilem napiecie w kablach i nic zero napiecia idac dalej wylaczylem zaplon odlaczylem wtyczke od czujnika cieczy chlodzacej i przekrecilem stacyjke na zaplon i co sie okazalo ze jest napiecie na przewodach swiec zarowych. po dluzszym postoju autka odlaczylem czujnik cieczy chlodzacej i odpalilem autko swiece grzaly sie dluzej i juz niezakopcil z rury na niebieskawo i pracowal rowniej. i co wy na to panowie licze na wasze sugestie :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości