Ociąganie się przy dodawaniu gazu w 130PS

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Ociąganie się przy dodawaniu gazu w 130PS

Post autor: Kamil76 » śr mar 12, 2008 12:22

Jako, że noszę się z zamiarem zakupu Bory 1,9TDI z 130KM 6biegów mam do was pilne pytanie.
Jeśli na odpalonym silniku przycisnę pedał gazu to reaguje, ale z niewielkim opóźnieniem.
To samo działo się na krótkiej jeździe próbnej. Nie wiem czy ten silnik tak ma czy jest to wynikiem uszkodzenia lub zbliżającej się usterki ??
Oglądałem Golfa z tym silnikiem i zasadniczo był ten sam objaw.
Dla porównania silniki 101KM reagowały na pedał przyspieszenia normalnie.

Jak to z tym jest ??
Jedynie to mnie niepokoi. Co prawda nie wiem jak się sprawdza turbo i inne ważne elementy TDI, bo na turboklekotach znam się jak modelka na uprawie pomidora szkarniowego, ale na razie nie znalazłem jeszcze nikogo obeznanego w mojej okolicy.
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 19:59 przez Kamil76, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » śr mar 12, 2008 14:09

Moim zdaniem powinien reagowac od razu pedal gazu,ja mam golfa4 101km i reaguje od razu.tam niema linki do gazu wiec powinien bez opuznienia zwiekawszac obroty.moze potencjometr jest cos nietak



Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kamil76 » śr mar 12, 2008 15:11

slodki01 pisze:Moim zdaniem powinien reagowac od razu pedal gazu,ja mam golfa4 101km i reaguje od razu.tam niema linki do gazu wiec powinien bez opuznienia zwiekawszac obroty.moze potencjometr jest cos nietak
Ja wiem, że motor 101KM reaguje od razu, bo oglądałem też z tym silnikiem. Jakoś nie specjalnie zależy mi na 130KM - po prostu taki się trafił.
Zastanawia mnie to, że oglądając Golfa IV 1,9 TDI z motorem 130KM zachowywał się identycznie jak ta Bora. Dlatego zastanawia mnie czy czasem nie jest tak, ze Ten Typ Tak Ma i wszystko jest OK.
Jednak chyba muszę poczekać na wypowiedź jeżdzących 130.



Darek Madejczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sty 02, 2007 22:26
Lokalizacja: Jasło

Post autor: Darek Madejczyk » śr mar 12, 2008 16:43

Ogólnie jak płynnie operuje się pedałem gazu autko płynnie przyspiesza. Chyba że przy bardzo niskich obrotach odrazu wciskasz pedał w podłoge to możesz mieć takie wrażenie jak opisujesz. Ale najlepiej było by porównać dwa rózne autka z tym samym motorem. Wtedy nie będziesz miał dylematu. Udanych łowów. Pozdrawiam.


"MADEJ"

Awatar użytkownika
Czerwień
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: sob mar 01, 2008 17:59
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Czerwień » śr mar 12, 2008 16:52

kumpel ma alhambre na pompowtryskach 115ps to tez ma takie minimalne opoznienie... na kazdym biegu i niezaleznie od obrotow:)



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » śr mar 12, 2008 16:53

Kolego ten typ tak ma:D


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kamil76 » śr mar 12, 2008 17:11

Czyli sprawa opóźnienia w przyspieszaniu jest wyjaśniona.

Pozostaje teraz zastanowić się nad samym autkiem :crazy:



jarol2002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: jarol2002 » czw mar 13, 2008 10:10

Ja mam 130km w A4 i na dodanie gazu reaguje od razu nie ma żadnej zwłoki.



Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kamil76 » czw mar 13, 2008 10:46

jarol2002 pisze:Ja mam 130km w A4 i na dodanie gazu reaguje od razu nie ma żadnej zwłoki.
No to ja już nie wiem. Może nawet nie zwracasz na to uwagi ...

To jest tak, ze opóźnienie jest naprawdę minimalne, aczkolwiek niezaprzeczalne, że jest.
Ku....a nie kupie chyba tego samochodu :grin:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw mar 13, 2008 10:51




Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kamil76 » czw mar 13, 2008 12:27

Może to mieć coś wspólnego, ale czy do końca ??
Tutaj nie będę gościowi kręcił pedałem gazu w aucie :-))

Sęk w tym żeby ustalić czy jest to norma czy usterka. Bo jak widać po postach to sprawa nadal jest ciekawa.
Naprzykład u ciotki w Sceniku też jest taki objaw i w tym modelu jest to normalne. Tak ma być czy to się komuś podoba czy nie.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw mar 13, 2008 13:16

w moim zdaniem to jeśli autko jest ładne, zadbane, z silnikiem wszystko ok, cena pasuje.. to tylko brac. Takie silniki sa naprawde łakomym kąskiem, a ewentualna usterka potencjometru z pedału gazu mysle, ze nie niesie za soba jakichś chorędalnych kosztów naprawy :bigok:



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw mar 13, 2008 13:38

Jezdzilem 2 golfami z takim silnikiem (jednego akurat posiadam i jezdze na codzien) i w obu jest male (jak dla mnie to nie takie male bo zauwazalne ale sie przyzwyczailem) opoznienie po dodaniu gazu i to niezaleznie od obrotow. Co prawda przy delikatnym (normalnym) dodaniu to prawie nie wystapuje (im delikantniej tym opoznienie mniejsze az calkowicie znika) ale przy depnieciu gazu do oporu to jest opoznienie, moze niecale pol sekundy takiej dziury a pozniej tylko wciska w fotel i trzeba sie trzymac :grin:
Nie znam sie i moze gadam glupoty to mnie poprawcie ale moze ma to cos wspolnego z tym ze turbina musi sie rozpedzic/nabic odpowiednie cisnienie czy zareagowac i zmienic nagle ustawienie kierowniczek jak z delikatnej jazdy gdzie sprezarka niewiele pompuje nagle musi dac max cisnienie a w tym silniku jest juz chyba troche wieksza sprezarka. W 90KM silniku nie zauwazylem takiej "dziury" podczas przyspieszania, pojemnosc taka sama a silnik o polowe mocniejszy wiec pewnie cos za cos.



Kamil76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 05, 2008 12:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Kamil76 » czw mar 13, 2008 13:51

GoF pisze:Jezdzilem 2 golfami z takim silnikiem (jednego akurat posiadam i jezdze na codzien) i w obu jest male (jak dla mnie to nie takie male bo zauwazalne ale sie przyzwyczailem) opoznienie po dodaniu gazu i to niezaleznie od obrotow. Co prawda przy delikatnym (normalnym) dodaniu to prawie nie wystapuje (im delikantniej tym opoznienie mniejsze az calkowicie znika) ale przy depnieciu gazu do oporu to jest opoznienie, moze niecale pol sekundy takiej dziury a pozniej tylko wciska w fotel i trzeba sie trzymac :grin:
Nie znam sie i moze gadam glupoty to mnie poprawcie ale moze ma to cos wspolnego z tym ze turbina musi sie rozpedzic/nabic odpowiednie cisnienie czy zareagowac i zmienic nagle ustawienie kierowniczek jak z delikatnej jazdy gdzie sprezarka niewiele pompuje nagle musi dac max cisnienie a w tym silniku jest juz chyba troche wieksza sprezarka. W 90KM silniku nie zauwazylem takiej "dziury" podczas przyspieszania, pojemnosc taka sama a silnik o polowe mocniejszy wiec pewnie cos za cos.
No i właśnie teraz się wsio wyjaśniło.
Czyli ten typ tak ma i z tym motorkiem jest wszystko OK.
Objaw jest identyczny jak go opisałeś. Ja sprawdziłem na 2 autkach i teraz kolega potwierdził 2 autkami.
Dzięki za pomoc. Już jestem deko mądrzejszy w sprawach TDI :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości