Strona 1 z 1

Swist w turbinie VNT

: wt mar 11, 2008 14:45
autor: slodki01
Witam.mam pytanie.ma golfa 4 1.9 TDI sil ATD.ostatnio czyscilem turbine bo mailem zapieczone kierownice powietrza.i jak wiadomo samochod wpadal w tryb awaryjny.po wyczyscvzeniu turbiny wszystko jest ok.turbina przcuje b.dobrze :grin: .ale teraz slychac swist wydobywajacy sie z komory silnika,wczesniej tego niebylo.jak zapale samochod i dodaje gazu na postoju tak stopniowo to tego swistu nieslychac.alej jak jade to wraz ze wzrostem obrotow i przedkosci swista narazsta tnz jak dodaje gazu.ten swistslychac tylkopodczas jazdy pzry obciarzeniu.a jak sie silnik rozgrzeje to ten swistprzwie zanika calkowiecie.to jest taki swist jakby jakis mamy silniczek elektryczny caly czas pracowal tak jak maly kompresoerek.i pytanie czy to jest normalne czy nie.bo moj brat ma audi z 2000r tdi 115km i tez turbina troche gwizada,przyczym dfodam ze auto ma kopa takiego jak powinno miec moj gol tez ma moc taka jak powinien miec.czy to jest nozrmale w tego typu silnikach?bo slyszalem ze tak ma byc i ze niowe tdi TEZ KA GWIZDZA.POZDRAWIAM I DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI

: wt mar 11, 2008 15:03
autor: Dario84
Swist taki jaki opisujesz to normalna sprawa w TDI szczegolnie w VNT :). Chyba ze mocno swiszcze tak jakby byla nieszczelnosc w dolocie...

Jak nie ma takich efektow to nie masz sie co przejmowac.

: śr mar 12, 2008 00:10
autor: slodki01
Mam nadziej ze masz racje.bo chodzi o to ze przed czysczeniem tego swistu(gwizgu) niebylo,moze teraz jak turbina jest przczysczona to dajew wieksze cisnienie i dlatego taki odglos jest.pozdro

: śr mar 12, 2008 09:16
autor: Cinek
właśnie odwrotnie. teraz turbina daje takie ciśnienie jak powinno być. wcześniej dawała za duże i dlatego tryb awaryjny

: śr mar 12, 2008 14:37
autor: slodki01
MOze i dobrze mowisz ale w trybb awaryjny wpadal bo kierownice byly zablokowane i dawal duze cisnienie.tera juz niewpada tylko ten swist taki jest.ja to tak mysle ze przedtem nieswistalo bo turbo bylo cale sadzami zawalone razem z kierownicami.i dlatego siebylo slychac tyego swistu(gwizdu)przez to ze byly sadze,a teraz caly srodek wypolerowany kierownice czysciutkie gladkie powierzchnie i mylse ze ruch powietrza przel;atujacy przez kierownice i wirnik powoduje taki odglos.ja tak mysle ale czy tak jest to niewim.kto mi muwil ze nowe samochode TDI tez gwizdza.i chyba to normalne jest.mam nadziej.

: śr mar 12, 2008 15:41
autor: micky
Ja bym sie cieszyl, bo swist turbosprężarki i upuszczengo powietrza dla mnie to czysta mechaniczna filharmonia :D

: śr mar 12, 2008 16:00
autor: To_mas
micky pisze:Ja bym sie cieszyl,
ja tez :D

: czw mar 13, 2008 19:04
autor: andaluzyjski
mam identyczny silnik i tez mi gwiżdżę
moim zdaniem to poluzowana instalacja od intercoolera, jutra sprawdzam, odpiszę