Strona 1 z 2

Swap z AXR na AJM

: wt mar 11, 2008 10:19
autor: Pyton50
Witam.Mam zapytanie mianowicie padł mi AXR PD 100KM i mam pod ręką bez osprzętu AJM 115KM PD czy mogę go wkładać?Czy trzeba robić jakieś korekty w ECU?Z góry dzięki za porady.

: wt mar 11, 2008 10:38
autor: Ponior
Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.

Re: AXR NA AJM?

: wt mar 11, 2008 10:39
autor: rob555
Pyton50 pisze:Witam.Mam zapytanie mianowicie padł mi AXR PD 100KM i mam pod ręką bez osprzętu AJM 115KM PD czy mogę go wkładać?Czy trzeba robić jakieś korekty w ECU?Z góry dzięki za porady.
AJM jest gorszy technologicznie... jak cos to wkladaj ATD lub najlepiej ASZ.
Praktycznie w kazdym przypadku jesli nie zalozysz od swojego starego AXR pompek i turbiny to trzeba bedzie w sofcie grzebac.

: wt mar 11, 2008 10:56
autor: Pyton50
Robert możesz krótko powiedziec dlaczego jest gorszy ten AJM?

: wt mar 11, 2008 19:44
autor: boria
panowie kupie ECU do AJM skrecane na 4 sruby, ma ktos sprzedac ?

: wt mar 11, 2008 20:59
autor: Cinek
ajm to chyba jeden z pierwszych pompowtrysków. dlatego najgorszy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 8:04 pm ]
Ponior pisze:Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.
a pompek samych nie bedziesz sprzedawać ?

: wt mar 11, 2008 22:00
autor: rob555
Pyton50 pisze:Robert możesz krótko powiedziec dlaczego jest gorszy ten AJM?
Pierwszy PD ma troche niedoskonałosci technicznych

: wt mar 11, 2008 23:02
autor: Ponior
Cinek pisze:ajm to chyba jeden z pierwszych pompowtrysków. dlatego najgorszy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 8:04 pm ]
Ponior pisze:Na dniach bede miał do sprzedania AJM z mojego samochodu z mocnymi pompkami z ASZ.
Pompki są nówki przejechałem na nich 4000 km.
Zastanów się ze wzg na pompki (dużo wydajniejsze niż te z AJM) które nowe kosztują ok 2000 zł.
można z nich wycisnąć koło 200 ps. (na przyszłość)
Tel 604832861
Myśle że podłączenie pod kompa i korekta bedzie konieczna.
Zerknij na moja bryke.
a pompek samych nie bedziesz sprzedawać ?
Prawdopodobnie sprzedam tez same pompki?
Ale wszystko będzie wiadomo za jakieś2 tygodnie.
Pozdro

: śr mar 12, 2008 11:01
autor: Pyton50
Dzięki Koledzy za porady teraz chociaż wiem o co biega. :grin:

: śr mar 12, 2008 14:04
autor: maryjan
rob555 pisze:Pierwszy PD ma troche niedoskonałosci technicznych
Dziwne każdy tak narzeka na PD i AJMa... Ale sensownych odpowiedzi na tym forum nie znalazłem dotyczących tegoż silnika. Taki dość dziwny stereotyp powstał nie tylko o PD ale również o silnikach AJM.

Jak kupowałem również odradzaliście ten silnik ale na pytanie dlaczego? Nikt nie zdołał mi odpowiedzieć. Że niby drogi podczas awarii, że słaby technicznie, ale żadnego potwierdzenia... I co kupiłem PD AJM przerobiłem ponad 60tyś na szafie już 212tyś i nic się nie dzieje.

Musiałem coś napisać na obronę mojego silnika.
Myślę, że wszystko zależy od użytkownika samochodu. Jeżeli robisz regularne przeglądy lejesz dobry olej i wymieniasz wszystko na czas to silnik posłuży, zrobisz na odwrót załatwisz diesla w 100 tyś.

Swap z AXR na AJM

: pt cze 24, 2011 22:56
autor: krafol10
witam kolegów kupiłem okazyjnie turbinę z axr osobiście jeżdżę ajm czy czy turbiny do tych modeli się różnią? czy są takie same?

Swap z AXR na AJM

: pt cze 24, 2011 23:54
autor: Sztomel
maryjan pisze:Dziwne każdy tak narzeka na PD i AJMa... Ale sensownych odpowiedzi na tym forum nie znalazłem dotyczących tegoż silnika

a znalazłeś jakieś stereotypy na temat silnika BLB i pierwszych 2.0 TDI 16V przed 2006 rokiem (dotyczy nie tylko forum Golfa) - bo ja tak i nie są to stereotypy wyssane z palca tylko z reala. Niestety nie wszystko zależy od użytkownika auta a raczej od tego jak fabryka nie dba o swojego klienta tylko o to by serwis miał dochody. Wejdź sobie np. na forum Audi A4 to się przekonasz z jakimi wiatrakami walczą bezskutecznie użytkownicy tamtych aut.

Swap z AXR na AJM

: sob cze 25, 2011 00:00
autor: doggie
pewnie tak samo w przypadku AJM jak i BLB chodzi głównie o kiepską jakość materiałową pewnych elementów, gdyby w BLB zastosowano odpowiedni materiał do budowy napędu pompy olejowej to jeździłyby w większości do dziś bezawaryjnie, z ciekawostek dodam że znam goscia, który kupił w polskim salonie Audi A4 2.0 TDI BLB i po 101.000 km padł mu napęd pompy olejowej, silnik trafił - wiadomo co, niestety gwarant nie pokrył kosztów

Swap z AXR na AJM

: sob cze 25, 2011 01:12
autor: Sztomel
to jest takie trudne porównanie bo AJM to pierwszy pompowtrysk czyli pełen niezamierzonych wad a BLB pompowtrysk pełen zamierzonych wad więc różnica kolosalna ale efekt ten sam. Ale na pytanie miał odpowiedzieć kolega maryjan.