Włącznik wentylatorów. Czy po wykręceniu poleci płyn?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

prochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 02, 2006 09:28
Lokalizacja: Wolin / Koszalin
Kontakt:

Włącznik wentylatorów. Czy po wykręceniu poleci płyn?

Post autor: prochu » pn mar 10, 2008 20:13

Jak w temacie. Chyba padł mi włącznik wentylatorów chłodnicy. Autko mam dopiero jakies 3 miesiace i jeszcze nie przekroczylem nim temperatury powyzej 90 stopni. Dzis troche pojezdzilem po miescie, autko zgrzalo sie do 90 i tak sobie pomyslalem ze sprawdze czy zalaczaja sie wentylatory. Zaczal wiec gazowac autko, temperatura wzrosla tak lekko ponad 100 i niestety wentylatory sie nie zalaczyly. Sprawdzilem kostke idaca do wlacznika, zrobilem tam male zwracie i wentylatory zadzialaly. Wiec silnik wentylatora jest ok. Wyglada na to ze padl ten wlacznik. Wiem ze koszt nowego nie jest duzy wiec pomyslalem ze go wymienie. Wiem ze potrzebuje klucza 29, ale czy jak go wykrece to poleci plyn z chlodnicy??
Jesli tak to czy jest jakas metoda wymiany bez spuszczania plynu??
Z gory dzieki za podpowiedzi...
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 20:21 przez prochu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: pt sie 04, 2006 20:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: pavello » pn mar 10, 2008 20:37

to moze najpierw sprawdz termostat.optymalna temperatura pracy TD to wlasnie 90 stopni.a z tego co pamietam wentylaotry wlaczaja sie co jakis czas na kilkanascie czy kilkadziesiat sekund.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images12.fotosik.pl/63/ec7bc7e88b6fa39c.jpg[/img][/url]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn mar 10, 2008 20:44

prochu pisze:Jesli tak to czy jest jakas metoda wymiany bez spuszczania plynu??
nie ma niestety,póxniej jak go wkręcisz dolej płynu i odpal auto niech się zagrzeje do temp roboczej,nie zapomnij o włączeniu nawiewu na ciepły i na max bieg to wsio,układ sam sie odpowietrzy



prochu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: wt maja 02, 2006 09:28
Lokalizacja: Wolin / Koszalin
Kontakt:

Post autor: prochu » pn mar 10, 2008 21:12

Tak wlasnie myslalem. Potrzebna bedzie tu szybka akcja aby ubytki plynu byly jak najmniejsze. Dzieki za podpowiedz...

I po kłopocie... Wystarczyło wymienić ten włącznik i wszystko działa. Czas operacyjny jakieś 10 minut, ilość ubytego płynu jakieś 200 ml. Wielkie dzieki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 10:27 przez prochu, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości