Strona 1 z 1
ALH szarpie podczas jazdy z obr 1200 1400
: ndz mar 09, 2008 21:50
autor: adi1982
Dzień dobry wszystkim
Jestem nowy więc proszę o odrobinę wyrozumiałości
Mam problem ze swoim samochodem tzn. Golf 4 1,9 tdi silnik ALH rok 2000 180tys przebiegu, problem ten spędza mi sen z powiek. A oto opis objawów:
Jadąc ze stałą prędkością na biegu 2 i 3 (tylko) ze stałą prędkością obrotową silnika 1200 - 1400 obr/min silnik zaczyna szarpać jak by nie dostawał paliwa. Po dodaniu gazu objawy znikają niema problemów z dynamiką samochodu. Wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy wtryskowej i zaworek zwrotny (widać było powietrze w przewodach paliwowych) , filtr 4 tys. przebiegu tankowane na sprawdzonych stacjach zmieniony CPN nadal to samo. Poczytałem forum objawy podobne do uszkodzenia nastawnika ale według opinii szanownych kolegów z forum uszkodzeniu nie ulegają.
Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
Proszę o Pomoc
: ndz mar 09, 2008 21:57
autor: damcio151
adi1982 pisze:Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mam
w Koszalinie na ul. Lechickiej masz wjazd w garaże ... obok pizzerii Uszatek . Z tego co wiem dobry specjalista tam jest
: ndz mar 09, 2008 22:12
autor: Adamm
adi1982, troche za swierzy nastawnik zeby cos sie z nim dzialo :/
moze to kolo dwumasowe siada, bo to jest bolaczka tych aut
podjedz do speca z Vagiem i sprawdz czy sa jakies bledy
niech Ci je ewentualnie poda
dodatkowo popros zeby sprawdzil jaki jest kat wtrysku w basic settings,
oraz dawka paliwa (grupa 001 pozycja 02) i korekcja na wtryskach (grupa 013) na biegu jalowym w mess blocks
: ndz mar 09, 2008 23:10
autor: adi1982
Na koło to nie wygląda ponieważ tylko dzieje się to na 2 i 3 przy określonych obrotach tzn 1200 -1400 objaw występuje od czasu do czasu. Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ). Usterka ta jest bardzo denerwująca - szlak mnie trafia co będzie jak w Kołobrzegu będą korki?
[ Dodano: 09 Mar 2008 22:12 ]
damcio151 pisze:Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mam
trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK
: ndz mar 09, 2008 23:18
autor: damcio151
adi1982 pisze:trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK
i laptop
a pieniądze teraz na remont idą
adi1982 pisze:Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ).
tzn. szarpie , czy obroty falują
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 22:18 ]
adi1982, podjedź do tego gościa w Koszalinie ... wiem , że to jest spec właśnie od TDI
: pn mar 10, 2008 08:25
autor: adi1982
damcio151 pisze:tzn. szarpie , czy obroty falują
na pewno szarpie - jest to takie intensywne że zauważalne na obrotomierzu
: pn mar 10, 2008 08:29
autor: Dario84
Ja bym mimo wszystko obstawial nastawnik, trzeba VAGowac samochod... Choc 1200-1400 to taka predkosc obrotowa przy ktorej dwumas najbardziej lubi wariowac.
Na wolnych obrotach trzesie sie samochod ?? przy odpalaniu i gaszeniu samochodu masz jakies szarpania, stukania ??
: pn mar 10, 2008 09:31
autor: adi1982
podczas odpalania gaszenia samochodu niemam żadnych dziwnych objawów tzn szarpanie stuki wszystko jest ok
[ Dodano: 10 Mar 2008 13:05 ]
Facet w serwisie Bosch powiedział że moja usterka może być spowodowana wadliwie ustawionym rozrządem (wymianiałem rozrząd 4 tys. km temu i było wszystko ok az do teraz)
[ Dodano: 10 Mar 2008 21:18 ]
Witam wszystkich przeglądających forum . Mam kolejny objaw jaki znalazłem w swoim samochodzie tzn:
Dziś w pracy podłączyłem rozbudowany skaner OBD i wyszło że podczas jazdy w komputerze aktualna prędkość jazdy jest 0 km/h natomiast licznik wskazuje.
Proszę może ktoś użyczy mi jakiegoś schemaciku jaka jest droga impulsu ze skrzyni do ECU
i proszę o pomysły co się mogło zepsuć
: pt mar 14, 2008 02:43
autor: mmmmat
ja tak mialem i okazalo sie ze dawka na pompie za wysoka
: ndz mar 16, 2008 00:39
autor: Dario84
A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??
: ndz mar 16, 2008 19:24
autor: adi1982
Dario84 pisze:A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??
Co do Vag - owania jeszce tego niestety niezrobiłem
( mój Vagowiec niema dla mnie czasu chyba w tym tygodniu to zrobi)
natomiast sprawdzałem błędy na skanerze OBD ( skaner do samochodów marki XXX z OBD ) w firmie której pracuje i podczas jazdy prędkość pojazdu w komputerze jest 0 podczas gdy na liczniku prędkości jest wskazanie
.
Przypuszczam że sygnał trafia do licznika natomiast nie dochodzi do ECU - tak mi się wydaje niestety nie posiadam schematów ( VW jest zupełnie czymś nowym i innym niż to co robię na co dzień)
[ Dodano: 02 Kwi 2008 20:40 ]
Witam wszystkich rozwiązałem problem szarpiącego silnika
jak wiadomo sygnał prędkości jazdy przebiega od czujnika w skrzyni do zegarów z kąt na komputer silnika.
Sygnał prędkości jazdy trafia także do radia i tu był problem uszkodzone radio.
Po odpięciu radia wszystko ok potwierdzony diagnozą podczas jazdy
: wt cze 03, 2008 00:29
autor: Marcinek
mam to samo jutro sprawdze czy to radio bo wlasnie stalo mi sie to po polozeniu kabli pod wzmacniacz i podlaczeniu go..