Olej na pokrywie zaworów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Olej na pokrywie zaworów

Post autor: Ryszardo » ndz mar 09, 2008 00:37

Witam, ostatnio syn kupił Golfa 3 kombi z silnikiem AFN i po odkręceniu tej górnej plastikowej osłony zauważyłem, że cała pokrywa zaworów jest mokra i brudna od oleju. Słyszałem, że trzeba tam jakoś uszczelnić śruby, którymi jest przykręcona ta pokrywa. Ciekawy jestem, czy to prawda i jak to zrobić, prosze o porady w tej kwestii. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
george_79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: czw lis 01, 2007 02:55
Lokalizacja: Warszawa / Pęsy
Kontakt:

Re: Olej na pokrywie zaworów

Post autor: george_79 » ndz mar 09, 2008 01:27

Ryszardo pisze:Słyszałem, że trzeba tam jakoś uszczelnić śruby, którymi jest przykręcona ta pokrywa. Ciekawy jestem, czy to prawda i jak to zrobić, prosze o porady w tej kwestii. Pozdrawiam.
Po pierwsze wytrzyj pokrywe i zaobserwuj po jakims czasie gdzie masz dokladnie wyciek.
W moim silniku byl wyciek spod jednej z tych srub (silnik 1Z). Nie wiem jak jest w AFN, ale u mnie 3 szpilki trzymaja pokrywe. Na szpilkach sa nakretki i po 2 podkladki na kazdej. Koszt tych podkladek niewielki (do 10pln za komplet 6 szt). O ile pamietam na szpilce jedna podkladka idzie nad pokrywe, a druga pod, ale moge sie mylic. Wymiana jest prosta, mozna samemu, ale ja zrobilem to w warsztacie podczas wymiany oleju.
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 01:32 przez george_79, łącznie zmieniany 3 razy.


[img]http://images.spritmonitor.de/249749_5.png[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152667][img]http://images43.fotosik.pl/267/042e53b984389f25.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287386]>>Sprzedam elementy Nokia DSP<<[/url]

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » ndz mar 09, 2008 12:47

Dzięki, sprawdzę dokładnie jutro, jak to wygląda, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 09, 2008 13:13

george_79, w AFN jest to samo bo to taki sam silnik

Ryszardo, jesli bedzie sie saczylo to musisz wymienic gumki bod tymi metalowymi pierscieniami od gory i gumki ktore sa pod pokrywa na tych szpilkach

dodatkowo mozesz wymienic uszczelke pokrywy

GOETZE
50-027921-00
Uszczelka pokrywy zaworów 24 zl

FEBI BILSTEIN
15188 FE15188 dolna 4,53 zł x3 szt
15190 FE15190 gorna 5,77 zł x3 szt
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 13:20 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » ndz mar 09, 2008 13:37

W sumie te uszczelki zalatwia sprawde!


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » ndz mar 09, 2008 19:19

Adamm, przede wszystkim dzięki, tylko jak możesz, to wytłumacz mi, dlaczego te silniki mają inne oznaczenie, skoro są takie same? I jeszcze pytanko; te ceny uszczelek do pokrywy zaworów to są z serwisów cz innych sklepów? Oczywiście punkcik dla ciebie :D



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » ndz mar 09, 2008 19:23

Silniki 1Z i AFN, to te same silniki, roznia sie jedynie osprzetem takim jak:
Turbo
Wtryski
Skrzynia biegow
Pompa wtryskowa
Komputer
itp...
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 19:24 przez SaNoN, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 09, 2008 19:51

Ryszardo, kolega SaNoN, juz wyjasnil jaka jest roznica

blok glowica i pokrywa sa takie same :)
sam mam u siebie glowice z AFNa i ma nawet taki sam numer jak stara

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 6:52 pm ]
aha
ceny wziete z katalogu intercars

www.sklep.intercars.com.pl


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » ndz mar 09, 2008 19:56

SaNoN pisze:Silniki 1Z i AFN, to te same silniki, roznia sie jedynie osprzetem takim jak:
Turbo
Wtryski
Skrzynia biegow
Pompa wtryskowa
Komputer
itp...
no i mocą 1z 90km afn 110km



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » ndz mar 09, 2008 21:17

Ok, dzięki wszystkim!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 09, 2008 22:12

mular, ale to wynika z powyzszych roznic :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » ndz mar 09, 2008 22:19

Adamm to taka formalność tylko :pub:



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Mam podobny problem

Post autor: HellMan » pn mar 10, 2008 09:01

Mam podobny problem z cieknącym olejem z uszczelek pokrywy zaworów. Najgorsze, że już dwa razy wymieniane (przez mechanika) i nic to nie dało. Spokój przez jakieś dwa tygodnie i znowu leci. Zastanawiałem się tylko czy przyczyną nie leży gdzie indziej :crazy: . Może przyczyną jest zbyt mocne "dmuchanie z korka oleju"? Chociaż nie wydaje mi się żeby odma nie zdołała odprowadzić takiej ilości powietrza.
Bardzo proszę o porady bo to strasznie denerwująca dolegliwość.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn mar 10, 2008 10:47

HellMan, a wymieniane byly i gorne i dolne gumy?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości