Olej na pokrywie zaworów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Olej na pokrywie zaworów
Witam, ostatnio syn kupił Golfa 3 kombi z silnikiem AFN i po odkręceniu tej górnej plastikowej osłony zauważyłem, że cała pokrywa zaworów jest mokra i brudna od oleju. Słyszałem, że trzeba tam jakoś uszczelnić śruby, którymi jest przykręcona ta pokrywa. Ciekawy jestem, czy to prawda i jak to zrobić, prosze o porady w tej kwestii. Pozdrawiam.
- george_79
- Ma gadane
- Posty: 188
- Rejestracja: czw lis 01, 2007 02:55
- Lokalizacja: Warszawa / Pęsy
- Kontakt:
Re: Olej na pokrywie zaworów
Po pierwsze wytrzyj pokrywe i zaobserwuj po jakims czasie gdzie masz dokladnie wyciek.Ryszardo pisze:Słyszałem, że trzeba tam jakoś uszczelnić śruby, którymi jest przykręcona ta pokrywa. Ciekawy jestem, czy to prawda i jak to zrobić, prosze o porady w tej kwestii. Pozdrawiam.
W moim silniku byl wyciek spod jednej z tych srub (silnik 1Z). Nie wiem jak jest w AFN, ale u mnie 3 szpilki trzymaja pokrywe. Na szpilkach sa nakretki i po 2 podkladki na kazdej. Koszt tych podkladek niewielki (do 10pln za komplet 6 szt). O ile pamietam na szpilce jedna podkladka idzie nad pokrywe, a druga pod, ale moge sie mylic. Wymiana jest prosta, mozna samemu, ale ja zrobilem to w warsztacie podczas wymiany oleju.
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 01:32 przez george_79, łącznie zmieniany 3 razy.
[img]http://images.spritmonitor.de/249749_5.png[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152667][img]http://images43.fotosik.pl/267/042e53b984389f25.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287386]>>Sprzedam elementy Nokia DSP<<[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152667][img]http://images43.fotosik.pl/267/042e53b984389f25.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287386]>>Sprzedam elementy Nokia DSP<<[/url]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
george_79, w AFN jest to samo bo to taki sam silnik
Ryszardo, jesli bedzie sie saczylo to musisz wymienic gumki bod tymi metalowymi pierscieniami od gory i gumki ktore sa pod pokrywa na tych szpilkach
dodatkowo mozesz wymienic uszczelke pokrywy
GOETZE
50-027921-00
Uszczelka pokrywy zaworów 24 zl
FEBI BILSTEIN
15188 FE15188 dolna 4,53 zł x3 szt
15190 FE15190 gorna 5,77 zł x3 szt
Ryszardo, jesli bedzie sie saczylo to musisz wymienic gumki bod tymi metalowymi pierscieniami od gory i gumki ktore sa pod pokrywa na tych szpilkach
dodatkowo mozesz wymienic uszczelke pokrywy
GOETZE
50-027921-00
Uszczelka pokrywy zaworów 24 zl
FEBI BILSTEIN
15188 FE15188 dolna 4,53 zł x3 szt
15190 FE15190 gorna 5,77 zł x3 szt
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 13:20 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Silniki 1Z i AFN, to te same silniki, roznia sie jedynie osprzetem takim jak:
Turbo
Wtryski
Skrzynia biegow
Pompa wtryskowa
Komputer
itp...
Turbo
Wtryski
Skrzynia biegow
Pompa wtryskowa
Komputer
itp...
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 19:24 przez SaNoN, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Ryszardo, kolega SaNoN, juz wyjasnil jaka jest roznica
blok glowica i pokrywa sa takie same
sam mam u siebie glowice z AFNa i ma nawet taki sam numer jak stara
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 6:52 pm ]
aha
ceny wziete z katalogu intercars
www.sklep.intercars.com.pl
blok glowica i pokrywa sa takie same

sam mam u siebie glowice z AFNa i ma nawet taki sam numer jak stara
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 6:52 pm ]
aha
ceny wziete z katalogu intercars
www.sklep.intercars.com.pl
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Mam podobny problem
Mam podobny problem z cieknącym olejem z uszczelek pokrywy zaworów. Najgorsze, że już dwa razy wymieniane (przez mechanika) i nic to nie dało. Spokój przez jakieś dwa tygodnie i znowu leci. Zastanawiałem się tylko czy przyczyną nie leży gdzie indziej
. Może przyczyną jest zbyt mocne "dmuchanie z korka oleju"? Chociaż nie wydaje mi się żeby odma nie zdołała odprowadzić takiej ilości powietrza.
Bardzo proszę o porady bo to strasznie denerwująca dolegliwość.

Bardzo proszę o porady bo to strasznie denerwująca dolegliwość.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości