Strona 1 z 2

Swap AFN do Patrola

: pt mar 07, 2008 20:29
autor: Denior
Witajcie
Planuje wsadzić do mojego nissana patrola GR silnik AFN, ponieważ musze podłączyć się do istniejacej instalicji i zegarów potrzebuję informacji które z czujników są niezbędne do poprawnej pracy silnika a które mozna pominąc (nie powodująć przełączenia w tryb serwisowy)- najbardziej zależy mi na czujniku prędkości samochodu - czy generuje on przebieg kwadratowy o częstotliwości zależnej od prędkości? i jak interpretuje go sterownik (jakie stany rozpoznaje i do czego je wykorzystuje) możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,

pozdrawiam
Denior

: pt mar 07, 2008 21:07
autor: uysy
Denior pisze:możliwe że będę musiał emulować ten czujnik bo nie wiem czy nissanowski bedzie gadał z sterownikiem silnika,
no prob.
ECU będzie marudził o sygnał prędkości ale nie ma to wpływu na poprawność pracy.
Generalnie do prawidłowego działania potrzebny jest czujnik położenia wału, przepływka czujnik wzniosu iglicy, czujniki temperatury.

BTW: fajny projekt... jeśli to krótki patrol to na spieku i mocnym programie będzie można zrobić "wheelie"

: pt mar 07, 2008 21:31
autor: Denior
no a jak wyglada sprawa czujników przy pedałach, pytam bo musze wiedzieć co wyciągać z dawcy, co jeszcze będzie potrzebne oprócz silnika, kompa i wiązki

pozdrawiam
Denior

: pt mar 07, 2008 22:06
autor: uysy
Denior pisze:sprawa czujników przy pedałach
oczywiście musisz mieć potencjometr pedału gazu
piny czujników hamulca i sprzęgła dajesz na stałe do +/- (nie pamiętam w tej chwili który ma jaki stan spoczynkowy) i masz spokój. Bez tego zabiegu też będzie jeździł tylko mrugając kontrolką świec i nie reagując na pierwsze po odpaleniu wciśnięcie gazu.

: pt mar 07, 2008 22:17
autor: Denior
powodzenie projektu bedzie decydujące o pozostawieniu autka lub sprzedaniu, głównym założeniem jest zejście spalania do 8/10(trasa/miasto) z dotychczasowych 12/15 oraz wyciszenie - oryginalny klekot strasznie sie tłucze powyżej 80km/h jest nie do wytrzymania

silnik AFN 235Nm/1900RPM/115KM ma bardzo zblizone parametry do oryginału 235Nm/2400RPM/115KM ale jest sto lat do przodu technologicznie

trzymajcie kciuki, dzieki dla uysy'ego za info
Denior

: pt mar 07, 2008 22:21
autor: uysy
Denior pisze:dzieki dla uysy'ego za info
n/p
jeszcze rada - podjedź do viakena po VAG'a bez tego ani rusz.
W razie perturbacji w trakcie wal śmiało na gg/tel, rzadko tu bywam ostatnio

: sob mar 08, 2008 01:04
autor: Zoltecek
daj sobie spokuj z przekładka całej instalacji kup zwykłego 1Z i zrob zniego M-TDI zakładasz turbo T3, pompe zamawiasz u trochima zeby była manualna i obywa sie to bez zadnej elektroniki czyli wielu niepotrzebnych głupot ktore lubia sie psuc w terenie, moc tez bedzie przyzwoita a koszt zapewne duzo tanszy nie wiem tylko jak spasujesz to ze skrzynia powodzenia!!

: sob mar 08, 2008 09:34
autor: Denior
możesz rozwinąć ten temat, jakie parametry i spalanie ma taki silnik bez całej otoczki elektronicznej

: sob mar 08, 2008 09:38
autor: Tomallus
Z AFNa też można mTDI, tylko trzeba wykombinować sterowanie kierownicami w turbinie. Choć podejrzewam, że i z 1Z można bez problemu, na mechanicznej pompie, osiągnąć, albo nawet przekroczyć, zadane wyżej parametry.

[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 08:41 ]
Parametry ustawiasz całkowicie mechanicznie (tzn. regulacja pompy, ew, ciśnienie doładowania), a spalanie powinno być bardzo zbliżone do wersji z pełną elektroniką.

: sob mar 08, 2008 10:20
autor: Denior
kurcze kuszące to M-TDI ale zawsze wydawało mi się że cała elektronika jest po to żeby pilnować wszystkich zadanych parametrów i wprowadzać korekty w razie potrzeby, oraz przez wszystkie funkcje typu cut-off oszczędzać paliwo, nie wspominając że w silnikach grupy VW to się raczej nie psuje za wiele - jezeli się myle to prosze o sprostowanie

oczywiście widzę całą zalete braku elektroniki zwłaszcza w moim przypadku

pozdrawiam
Denior

: sob mar 08, 2008 10:32
autor: Trochim
jeżeli chciał byś w wejść ma mechaniczne tdi to jest to oczywiści jak najbardziej możliwe bo silniki nawet vag z bezpośrednim wtryskiem bez elektroniki to żadna nowość.

napewno na minus dla m-tdi jest to ze będzie głośnieszy na elektronice jest oczywiście lepsiejsza kontrola kata wtrysku jak byś chciał sobie cos takiego zrobić to odezwij się na pw nakieruję Cie na odpowiednie materiały :)

: sob mar 08, 2008 10:41
autor: Denior
Serdeczne dzieki, musze to przemysleć

Jestem pod wrażeniem tego forum, do tej pory większosć odwiedzanych miała charakter kpiąco psześmiewczy a u was wysoki poziom - Szacunek :pub:

: sob mar 08, 2008 13:04
autor: Zoltecek
no nie bedziesz miał tu opcji cut-off, ale chyba to nie jest znaczacym problemem, spalanie bedzie zapewnie mniej- wiecej podobne ale musisz naniesc poprawke gdyz vw podaje spalanie dla okreslonych parametrow waga, opory powietrza itd w patrolu moze sprawa wygladac inaczej (czyt. wiecej)
jak masz juz orginalnie diesla to problem chy6ba bedzie naprawde mały bo ograniczy sie przy mtdi dtylko do zmianny łap i przerobki instalacji elekt bez dodadkowego kładzenia kabli

: sob mar 08, 2008 20:47
autor: Denior
No właśnie Patrol ma współczynnik Cx porównywalny z budynkiem gospodarczym :grin:
opory toczenia też duże, ale zakładam że skoro taka np oktavia paliła normalnie 6l a z niewiadówka na plecach 2l wiecej to w moim przypadku będzie podobnie jak z przyczepą
masa tylko 500 kg wiecej niż sama skoda - po miescie w 10l powinno się udac a na trasie pewnie mniej i takie wartości mi pasują, życie pokaże czy się uda

pozdrawiam
Denior