Strona 1 z 2

Wyciek przy turbo

: pn mar 03, 2008 17:24
autor: grandi
Jestem jeszcze zielony kupiłem go nie dawno i ładnie wszystko wymyłem przed wyjazdem a to był mój pierwszy rejs tym TD i miałem taki leciutki wyciek co jest grane ?

To wygląda jak by była ta obejma nie dokręcona , ale nie wiem , nie zna m budowy .

Obrazek

Obrazek

Nie kopci chyba że dam mu w pedał ma wtryski do wymiany bo któryś leje , nie ma oleju w filtrze powietrza.

: pn mar 03, 2008 17:31
autor: bongo
Turbo pluje olejem na moje oko...

: pn mar 03, 2008 17:50
autor: Marcin_87
albo odma albo turbo olej bieze

: pn mar 03, 2008 17:52
autor: souler
zdejmij te weze, jak bedzie tam oleju znaczna ilosc to szrot

: pn mar 03, 2008 18:31
autor: arwam
souler pisze:zdejmij te weze, jak bedzie tam oleju znaczna ilosc to szrot

Jakim cudem olej który niby turbo wydala znajduje się po stronie ssącej sprężarki?
TO JEST OLEJ WYPLUWANY Z ODMY.

[ Dodano: 03 Mar 2008 17:32 ]
souler pisze:zdejmij te weze, jak bedzie tam oleju znaczna ilosc to szrot

Jakim cudem olej który niby turbo wydala znajduje się po stronie ssącej sprężarki?
TO JEST OLEJ WYPLUWANY Z ODMY.

Może to oznaczać że są już duże przedmuchy spowodowane ucieczka kompresji przez duże luzy w zamkach pierścieni.

: pn mar 03, 2008 18:58
autor: souler
arek wamej pisze:Jakim cudem olej który niby turbo wydala znajduje się po stronie ssącej sprężarki?
TO JEST OLEJ WYPLUWANY Z ODMY.
zdj nr 1 misiu. kolanko do kolektora, ja tam widze mokro i to jest wlasnie po stronie ssacej. poza tym jesli puszcza olej, to na postoju po jakims czasie bedzie mial ten olej w muszli ssacej. jesli ma przedmuchy to zimny silnik odpalic, wyciagnac bagnet i poczuc powiew morskiej bryzy :rotfl:

: pn mar 03, 2008 19:10
autor: Zoltecek
duzo ci oleju ubywa?

: pn mar 03, 2008 21:24
autor: grandi
duzo ci oleju ubywa?

Przejechałem 400 km i chyba jest na bagnecie na 3/4 chyba bo to był pierwszy rejs ,, dokręcałem tą obejme ale się zluzowała czy to to ? właśnie nie znam jeszcze dobrze budowy turbo , ucze się , ale najlepiej autko idzie przy 110 na wyprzedzanie a tak to czuć jak pracuje na 1,2 biegu potem jest taka dziura to skąd ten wyciek?
Zdjąć tą gumę i zobaczyć w środku?

A i bagnet mi uniosło po 200 km ( ale to może być wina bagnetu że ma wyrobiony zatrzask?)

: pn mar 03, 2008 22:03
autor: Pawlos
Mi bagnet po kazdej przygazowce wychodzi...

: pn mar 03, 2008 22:09
autor: m1chal
mialem to samo ostatnio pozdejmowalem u mechanika wszystkie rury... poczysicilem turbine i rury itd i nic wiecej sie nie pokazuje..widocznie mialem za słabo dokręcona opaske... moze u Ciebie to to samo...

a 1 mechanik u ktorego bylem powiedzial to samo co wy... TURBINA do wymiany!!! pojechalem do drugiego i co? turbina hula aż milo jak mi ja sprawdzał

: śr mar 05, 2008 00:54
autor: grandi
Po dokręceniu nie cieknie

: śr mar 05, 2008 17:13
autor: arwam
souler pisze:zdj nr 1 misiu. kolanko do kolektora, ja tam widze mokro i to jest wlasnie po stronie ssacej. poza tym jesli puszcza olej, to na postoju po jakims czasie bedzie mial ten olej w muszli ssacej. jesli ma przedmuchy to zimny silnik odpalic, wyciagnac bagnet i poczuc powiew morskiej bryzy :rotfl:

W muszli ssącej tak ale nie w króćcu ssącym sprężarki.

: śr mar 05, 2008 20:42
autor: grandi
Czyli mam coś nie tak z silnikiem?

Ciekło minimalnie z tej od góry po dokręceniu przestałota z lewej nie ciekła było sucho

[ Dodano: 05 Mar 2008 21:39 ]
Czy to groźne jak ta odma , rozbierałem rurę z pokrywy klawiatury była czysta. co jest grane bo się zaczynam bać.

: pt mar 07, 2008 19:19
autor: arwam
Powiem w ten sposób, jeśli przy pracującym silniku z wyciągniętym "ssaniem" odkręcisz korek wlewu oleju i połżysz go na wlewie to nie powinno ci go zrzucić; jeśli Ci zrzuca to znaczy że masz duże przedmuchy przez pierścienie a przez to małą kompresję co będzie skutkowało utrudnionym rozruchem w zimie.
dopuki pali Ci dobrze to możesz jeździć bez szkód dla silnika ale jak już będzie go ciężko odpalić jeżdżąc na siłę nadal będziesz zwiększać niepomiernie koszta remontu silnika.