Strona 1 z 1

Kopci na niebiesko i strasznie sie trzepie

: sob mar 01, 2008 15:51
autor: gruchol
Witam,
W zeszlym roku kupilem sobie golfa 1,9 TDi silnik 1Z. Nigdy wszesnieje nie mialem diesla i myslalem ze tak sie trzepie to to jest normalne. Okazala sie pozniej ze moj golf mimo wszystko zabradzo sie trzepie. Wymienilem poduszke pod skrzynia srodkowa i ta po prawej stronie wygladaj na dobre wiec pomyslalem ze moze niemcy zle mu pompe ustwaili..

Postanowilem cofnac pompe o jeden zabek do tylu na rozrzadnie i wtedy golf juz nie zapala( czy to normlane zeby o jeden zabek i juz nie zapali?) Sprubowalem jeszcze w druga strone i dalem zabek do przadu i trzepal sie jeszcze bardziej. Mam zamiar jeszcze podjechac do mechanika ktory ma sprzet do ustawiania rozrzadu do golfa bo moze w samym rozrzadzie jest cos namieszane a jak nie to zostaje mi jeszcze chyba ta jedna poduszka po prawej stronie w co watpie. A wy na co obstawiacie dlaczego sie tak telepie??

Druga rzecz to strasznie kopci przy zapalaniu, a zaczelo to sie jakis miesiac temu jak zatankowalem sobie na shellu ropy(ostatni raz w moim zyciu na schell) worcilem do domu postal przez noc, rano zapalam i klepie silnik jak by mu rozrzad przeskoczyl i walily tloki po zaworach. Zgasilem zapalilem jeszcze raz przy glupocie dodalem troche gazui i sie uciszylo. Co sie okzalo wtryski tak klepaly, wlalem srodek do czyszczenia wtryskow i przestaly klepac przy zapalaniu ale kopcic dalej kopcil. Wykrecilem wszystkie dalem na probnik i fakt zdazalo im sie ze troche laly. Kupilem nowe koncowki co chodza idealnie na prubniku:) golf odzyskal swoja moc:):)(leci 200km/h) ale przy zapalaniu dalej kopci i nie za rowno pracuje na poczatku:( to ze nie rowno pracuje to wina siweczek, ale czemu jeszcze kopci przez jakies 2, 3 minuty a potem przestaje i nawet malego dymka nie pusci jak sie mu depnie. Dodam ze kopci tylko wtedy kiedy calkiem ostygnie czyli przez noc.. Co moze byc przyczyna takiego kopcenia na niebiesko?? Myslalem o opoznionym zaplonie ale wtedy bylby z niego mol.. wtryski odpadaj bo sa napewno teraz sprawne i zaczyna brakowac mi pomyslow:(

Dzieki za wszystkie odpowiedz:)

: sob mar 01, 2008 17:52
autor: diaz34
Do sprawdzenia kat wtrysku :jezor:

: sob mar 01, 2008 18:19
autor: husio
witam
tak jak kolega wyżej podpowiada do sprawdzenia kąt wtrysku
ja bym jeszcze sprawdził czy aby paliwo się nie cofa
przy filrze jest taki zaworek i on potrafi czasmi puszczać
rano samochód nierówno chodzi i puszcza niebieską chmurkę Obrazek

: ndz mar 02, 2008 19:35
autor: EnJoy
jak wyzej, sprawdz kat wtrysku. A to ze kopci czasem na niebiesko, to efekt palenia oleju. Byc moze pierscienie juz nie daja odpowiedniej szczelnosci. Jaki masz przebieg tego autka??

: ndz mar 02, 2008 20:09
autor: gruchol
Sprawdzilem sobie dzisiaj kat wtrysku na rozgrzanym silniku. skacze od 46 do 49 zazwyczaj jest kolo 47. Z tego co slyszalem to powinno byc 51 wiec chyba nie jest to az tak duza roznica zeby sie tak auto telepalo jak na wibratorze?? Silniczek troszek juz ma na kulane 260 tys ale trzymam go na pelnym syntetyku i nie widze zeby oleju za specjalnie ubywalo.. Dodam ze kopci i nie rowno zagaduje jak poczuje chlod, bo np wyjezdzam do pracy o 7 30 potem samochod stoi do 18 i zapala bez problemu i nie ma zadnego dymu..poza tym nie mam wiatru na cylindrach bo kopa ten samochodzik ma a jezdzilem juz wieloma tdi. do tej wibracji to juz sie przyzwyczailem za tyle czasu ale irytuje mnie ten dymek rano :chytry:

Jutro rano sprawdze ten zaworek w filtrze tylko powiedzcie dokladnie na co tam wzrocic uwage na oring czy na jakis inny uszczelniacz?? bo nie wiem jak on tam jest skonstruowany..

Tak mi przyszla mysl moze oliwe puszcza na uszczelniaczach od zaworu postoi za cala noc oliwa scieknie po trzonku a jak sie go zapali trzoenek zaworu sie rozszerzy i przestaje kopcic jest mozliwe?

: pn mar 03, 2008 12:12
autor: maryjan
Kurcze jak na niebiesko to musi być olej, pytanie tylko gdzie? Jeżeli nie ubywa z silnika to nie wiem...

: pn mar 03, 2008 16:24
autor: iggypl
Sprawdz jeszcze swiece czy wsystkie grzeja

: pn mar 03, 2008 21:36
autor: gruchol
To ze nie wszystkie swieczki grzeja to jestem pewien ale po co bede swiece wymienial na lato.. Siostra tez ma golfa w kombiku w zimie nie gadala jej zadna swieczka i fakt spory problem zeby chycil ale jak zlapal puscil dyma(jednego zaraz po zapaleniu) ale szedl rowno i nie bylo zadnej nie rownej pracy. A moj chyta (bez wielkiego krecenia) i slychac ze nie rowno idzie(co najmniej 1 cylinder moze 2 ale raczej 1) przez jakies 10-15s chyba ze leciutko nacisne na gaz(wystarczy cyknac zeby wyskoczylo na1100obr/min) puszcze i gada na wszystkie odrazu. No kopci tak na niebieskawo i przestaje tak do 10 min. Nawet jak mu sie pozadnie nacisnie to nie kopci jak juz sie troche zagrzeje..

A co z tym katem wtrysku moze przez to tak nie rowno zapalac?? Czy to cos innego bedzie??

: pt mar 07, 2008 17:05
autor: golfir
usczelniacze zaworów wymien i po sprawie

: sob kwie 05, 2008 17:06
autor: gruchol
hej:)
Dawno sie nie odzywalem ale to z braku czasu... Juz po czesci wiem co dolega golfikowi:)
Niebieski dym- najprawdopodobniej uszczelniacze na zaworach( wlalem uszczelniacz z super-x do simerow i przestal kopcic na niebiesko :bajer:
Teraz kopci jeszcze na siwo ale to dlatego ze swiece wogole nie grzeja pomimo wymianie( wie ktos gdzie sa bezpieczniki, przekazniki styczniki itp w golfie?? bede wdzieczny za odp bo nie mialem czasu sie jeszcz rozejrzec na forum;/
A trzepanie sie na wolnych obrotach do dzis niestety jest zagadka:( Niby wszystko ok a sie trzepie:( Jeszcze wymienie ta jedna poduszke a potem sie juz chyba poddam bo brak pomyslow...

Dzieki wszystkim za pomoc:):)