Strona 1 z 1
Eko pompa AAZ po modyfikacji - tłokorozdzielacz
: pt lut 29, 2008 21:21
autor: IRAS78
Witam!
Jestem tu nowy choć często czytałem Wasze posty.
Dzięki nim podrasowałem moją ARRIVĘ
http://arriva.fotosik.pl :
1. wywaliłem kata
2. zaślepiłem EGR
3. T2 + MBC = 1,2 bara
4. IC od SB
5. zmodyfikowałem eko pompę wstawiając górę od 1,6TDI - obkręcenie pina + dawka do ogranicznika
Założyłem ten temat ponieważ od dłuższego czasu szukam informacji na temat tłokorozdzielacza jaki znajduje się w tzw eko pompie numer 028 130 108F (spotkałem się z info, iż ten sam numer zastosowano w 2,5TDI - czyżby dlatego bez LDA???) niestety nie znalazłem. Czy ktoś może mnie oświecić?
: wt mar 04, 2008 23:18
autor: wesele12
mój golf III z silnikiem AAZ trochę dużo pali , nie ma m żadnych wycieków , Pdobno to wina LDA , jak do wyregulować , a może odłaczyć ,widziałem pompy do silników AAZ bez LDA (było zaślepione blachą) .zależy mi bardziej na ekonomicznej jeździe niż na osiągach.
Dzięki za pomoc
Robert
: śr mar 05, 2008 00:09
autor: IRAS78
Witaj!
miałem taką pompę bez LDA i jedno ci powiem nie należy ona do oszczędnych. właśnie dlatego ją zmodyfikowałem wstawiając górę z LDA poczytaj o tym
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547&start=0
a co do ekonomii to zależy ona od stylu jazdy, zakresów obrotów, temperatury itd., ja jeżdżę podkręconym autkiem i spalanie spadło mi o dobre 0,5l, wynika to z faktu iż ma większy moment obrotowy ( co bardzo istotne bo w dieslu jeździsz na momencie) i moc zatem mniej trzeba go deptać
: śr mar 05, 2008 22:54
autor: wesele12
Czy silnik AAZ 1,9TD z roku 1992 ma ten zawór ERG ,jeśli tak to czy warto go wywalić?
: czw mar 06, 2008 00:06
autor: IRAS78
jeśli masz gruszkę przy dolocie z wystającym wężykiem to masz EGR. działanie polega na tym że przy pewnym zakresie obrotów podciśnienie popuszcza spaliny do dolotu a wraz z nim syf, jednocześnie masz wrażenie, że turbina nie działa przez chwilę (chwilowa zmuła np. przy 1800 obr/min.) - wniosek prosty najlepiej to odłączyć (sam wężyk jeśli EGR nie popuszcza, a dodatkowo zaślepić na amen)
: czw mar 06, 2008 19:24
autor: wesele12
Nie mam żadnej gruszki przy dolocie ,więc chyba nie mam ERG . Mam pytanie odnośnie sruby do dawki , w którą stronę kręcić by zwiększyć dawkę (w lewo czy w prawo)?
: czw mar 06, 2008 21:44
autor: munior
jak już musisz zwiekrzyć dawkę to wkrecasz czyli w prawo ....ale nieradze za dużo kręcić.. mały ruch tą srubą powoduje duże zmiany...a powodów dużego spalania może być kilka ..."puszczajacy"termostat,jazda na krótkich odcinkach,rozregulowana pompa ,niewłasciwy kąt wtrysku(punkt zapłonu)no i ciężka noga kierowcy...a jak chcesz odłączyć LDA to ściagnij wężyk od LDA IDąCY Z TURBINY.. tylko zaslep czyms żeby turbina nie dmuchała w pustkę...ale niewydaje mi sie tak jak piszą koledzy powyzej żeby po odłączeniu LDA mniej ci palił ...ja mam u siebie patent z elektrozaworkiem ....włączam przycisk LDA działa ,wyłączam niedziała ...
: czw mar 13, 2008 00:27
autor: wesele12
Mam pytanie czy można wyjąc turbo i jeżdzić bez niego taki zwykły 1,9 d .Moje turbo jest w stanie agonalnym i brak mi funduszy na jego remont.