Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Łożyskowanie wałka pośredniego w AFN'ie

Post autor: Tajny » śr lut 27, 2008 19:48

Witam

Czy ktos przerabiał problem wymiany panewki wałka pośredniego w silniku AFN ? u mnie wałek ten ma luz promieniowy ok 1mm jak nie lepiej ale tylko w pozycji prawo lewo czyli dokładnie tak jak oddziaływuje na niego pasek rozrządu.

Panewka tam jest na 99% bo tak to wygląda (wałka narazie nie wyciagam więc stąd te 99%)

W serwisie niet, w intercars niet, w innych sklepach nie wiedza o co kaman :grrr: jestem troszke podłamany bo silnik ma przebieg 197 tyś a tu taki zonk, no chyba ze ma 500 w co watpie bo wygląda i chodzi elegancko.

Macie może namiar skąd zdobyć taka panewke bo szukam i szukam i lipa.

I jeszcze jedno czy panewka po wprasowaniu łapie wymiar czy trzeba ją rozwiercać?

Za każde info z góry dziękuje



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw maja 22, 2008 21:41

przerabiam dokładnie teraz ten sam temat i możesz zapytać się w sklepie o panewkę do silnika 1.6td będzie to samo :bigok:

Jednak co mnie bardziej interesuje... to jak wymienić najlepiej tę panewkę



Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » czw maja 22, 2008 22:48

Heh witaj kolego sprawa już dawno została rozwiązana w sposób który opisujesz :hmm: tak więc dokładnie w 1,6 TD jest ta sama panewka a wymieniłem ją w ten sposób że: panewka ta jest oryginalnie rozcięta co już pewnie zauważyłeś następnie złożona i fabrycznie przeszlifowana na konkretny wymiar, tak więc pozostało wydłubanie starej panewki, jak to zrobisz to już nie ma różnicy bylebyś nie pokancerował powierzchni pasowanego otworu w który wchodzi panewka, pózniej dotoczyłem wałek z kołnierzem o średnicy o 0,1 mm mniejszej niż wymiar wałka, następnie panewke założyłem na ten wałek i delikatnie pobijałem wałek dzięki czemu panewka idealnie "siadła" na swoje miejsce bez uszkodzenie jej powierzchni.

Zwróć uwage na głębokość osadzenia panewki w otworze bo nie ma ona żadnego oporu ale nie możesz jej wbić na równo z powierzchnią dna otworu pod simmering bo zauważ że wałek ten ma promień i po skręceniu calości wałek bedzie sie obracał z oporem, ja tak własnie wbijłem i musiałem jeszcze raz wykręcic wałek i wbić panewke ciut głębiej i wtedy było elegancko.

Tak więc sprawa jest prosta, jak chcesz to prześle ci ten podtoczony wałek :grin:
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 22:50 przez Tajny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 23, 2008 12:04

Kolego tajny a jak wyciagnales walek posredni ?? przeciez blokuje podluznica... Chyba ze miales silnik na wierzchu to co innego ;)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » pt maja 23, 2008 16:54

Dario84,

ja nie pisałem że to w golfie :jezor: a tak na poważnie to było robione w silniku
AFN w audi A4 a jak wiadomo tam zeby zrobić rozrząd to trza cały pysk zrzucic na glebe więc wyjęcie wałka nie stanowiło żadnego problemu, a jak sie to ma w golfie to nie jestem pewien ale skoro piszesz że blokuje go podłużnica to pewnie masz racje no bo tam silnik wzdłuz a tu w poprzek.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob maja 24, 2008 08:42

No to wszystko jasne, ma ktos jakis patent jak wyciagnac walek posredni bez wyciagania silnika ?? :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » wt maja 27, 2008 20:11

opuścić go z poduszek najlepiej z przedniej i z tej pod turbiną
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 09:03 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr maja 28, 2008 01:19

No tak ale zeby opuscic silnik to nie takie proste bo trzeba wykrecic go z tych poduszek, ale jeszcze trzeba odkrecic lapy od tych poduszek...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Tajny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt lut 16, 2007 00:57
Lokalizacja: POLAND

Post autor: Tajny » śr cze 25, 2008 22:30

rhl22, sprawdz PW napisałem ci co i jak
Pozdro



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt cze 27, 2008 07:39

Temat opanowany :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 17, 2008 01:51

Odświerze troche temat. Dario84 a powiedz po co wyjmowałes wałek pośredni? tez miałeś luz na panewce? Słyszalem ze luz na jego panewce moze przyczynic sie do spadku cisnienia oleju w TDI,a u siebie mam ten problem, choc luzu na wałku jeszcze nie sprawdziłem. gdzie kupowaliście te panewki od 1,6 TD?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz sie 17, 2008 10:26

Robilem samochod RHL22, on mial luz na walku, i jeszcze sie spotkalem w Passacie AFN z tym samym poblemem, panewke kupilismy w Intercarsie, przez luz na panewce moze spasc cisnienie oleju.

Zeby zdiagnozowac panewke trzeba rozebrac rozrzad.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sie 17, 2008 20:29

Dario a pamiętasz moze jakis nr katalogowy tej panewki albo producenta tak na wszelki wypadek gdybym musiał u siebie ją wymienic? Chciałem juz kupowac pompe oleju ale jeden mechanik powiedział mi zebym najpierw sprawdził stan łozyskowania wałka pośredniego bo przez niego biegnie główna magistrala olejowa i ciśnienie moze sie tam gubic.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn sie 18, 2008 21:12

Nr nie pamietam, w silniku poprzecznym sa duze problemy z wymiana tej panewki, a wlasciwie z wyciagnieciem walka posredniego.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości